oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
01 Marraskuu 2024, 04:23:08 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Haluatko sinä, kerhosi tai yrityksesi tukea MMAF:n toimintaa? Liity MMAF:n kannatusjäseneksi
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Kawasakiin pidempää keulaa  (Luettu 29788 kertaa)
ATP
Jr. Member
**
Viestejä: 23


« : 25 Elokuu 2009, 08:01:38 »

”Ongelma”: Kawasaki Vn 15 ei tunnu saavan kuin +12” pitkiä yläputkia. Not long enough. Kyselty sieltä täältä, mm. Frank Main.

Ratkaisu: H-D 1 5/8” eli n. 41mm putkilla oleva keula (juu, voisi olla mikä tahansa kun kerran kaikki rojut menee vaihtoon, mutta lähdetään tuosta).

Niin mistähän olisi hyvä lähteä liikkeelle, kun ei hirveästi ole tuota H-D tietoutta? Myydään –palstalla olisi tuollaiset Softailin alaputket ja uudet keulan sisuskalut, noihin sitten sopivat yläputket? Tietty jos joku osaa kertoa, että mikä kokonaismitta olisi noilla ilmoituksen +20” putkilla, siitähän saattaisi saada koko paketin. Koska mitä nyt olen piirrellyt ja mittaillut, akselin keskeltä ylä t-kappaleen yläpintaan mitta 1325 noin olisi suht sopiva. Ja t-kappaleet nyt menee tekoon joka tapauksessa että seiole ongelma.
tallennettu
av
Hero Member
*****
Viestejä: 231



« Vastaus #1 : 25 Elokuu 2009, 14:12:38 »

tästä oli puhetta aiemmin ja "jonkinmoiseen" yhteisymmärrykseen päästiin siitä että orggis +0 pumppukeula on ala t-kappaleesta etuakselin keskelle joko 56 tai 59 cm. siihen siis niitä plussia laskemaan. tietysti vaadittavan keulan kokonaispituuteen vaikuttaa myös rungon emäputken pituus, joka vaikuttaa t-kappaleiden väliin ja sitä myöden siihen, kuinka suuri osa putkista jää alemman t-kappaleen yläpuolelle. tästä ei heittoa kuitenkaan paljon tule.

 joku lukeneempi tietänee täydellisemmän vastauksen, mutta sitä odotellessa tällä voi jo vähän laskeskella...
tallennettu

"But talkin' about it and bein' it, that's two different things."
teemu
Sr. Member
****
Viestejä: 189


kyllä sillä vielä joskus ajetaan


« Vastaus #2 : 25 Elokuu 2009, 18:52:58 »

se +20 tuumanen ois sulle varmaan aika hyvä pituus.
paljon tollasessa kawassa on t-kappaleitten väli?
tollaset harrikan +20 tuumaset putket on ala t-kappaleesta akseliin noin metrin pitkät.
pituus tulee ainakin lähelle tota mainitsemaasi.
noita tarvike putkia saa uusiakin edukkaasti. t-palat voi varmaan soveltaa vanhoista.
tallennettu
ATP
Jr. Member
**
Viestejä: 23


« Vastaus #3 : 26 Elokuu 2009, 10:34:15 »

Kiitos vastauksista.

Ihan ensin edit ensimmäiseen viestiin, ei n1325 vaan n1430 akselin keskeltä ylä t-kappaleen yläpintaan.

Lisävaloa, vakiokeula akselista ala t-kpl alapintaan 520-530.

T-kpl (putkethan tulevat läpi yläkpleesta) väli alatkpl alapinta - ylätkpl yläpinta 250 eli kokopituus 770-780.

+26” putkilla akselista ala t-kpl alapintaan noin 1180, t-kappaleita hahmoteltu tuolla samalla välillä, 250. Kokomitta siis tuo 1430 johon aluksi annoin väärän mitan.

560 > 1180 = +620, ~24½”, 590 > 1180 = + 590, ~23” eli noin +24” voisi olla ok. Paitsi, näytti H-D bigtwin emäputki olevan 5.625” pitkä, kawan n 7½”. Ja kun olen ajatellut tuota alkuperäistä käyttää, niin silloin siis +26” täsmäisi noissakin. Ajatus käyttää myös tuota bigtwinin emäputkea ei ole poissuljettu, varsinkaan kun mitään ei ole vielä hankittu.

Olenko kartalla, tajuaako noista räpellyksistäni kukaan mitään?

Laskelmissa on otettu huomioon että etujättö on ok, noin 80mm. Stuukista en sano mitään, mutta rakennelma vaatii kyllä Apu2 voimaantulon. Sitä odotellessa vois hankkia osat.
tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #4 : 26 Elokuu 2009, 11:27:10 »

Laskeskelitko tuolla: http://www.northernvikingsmc.com/helsinki/vinkit/keulakulmalaskuri.html
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
ATP
Jr. Member
**
Viestejä: 23


« Vastaus #5 : 26 Elokuu 2009, 11:46:23 »

Muun muassa sillä tarkisteltu.
tallennettu
av
Hero Member
*****
Viestejä: 231



« Vastaus #6 : 26 Elokuu 2009, 14:43:09 »

jos joku tietää vastaavan kulmalaskurin jolla myös rungon asentoa pystyy säätämään, niin linkki kelpaisi kyllä. onhan viikinkien laskuri hyvä, mutta esim itse suunnittelen pyörää, jossa runko tulee keulimaan useita asteita, ja sen stuukin suunnittelu ei ko ohjelmalla käy. tietysti kynä ja paperia auttaa ja sohva tallin nurkassa on hyvä apu...
tallennettu

"But talkin' about it and bein' it, that's two different things."
ATP
Jr. Member
**
Viestejä: 23


« Vastaus #7 : 27 Lokakuu 2009, 08:40:31 »

No niin no niin, asiaa tutkittu.

Mistäs sitten noita pidempiä putkia? Tällaisiin Softaileihin (?), 1984-86 FXWG, 1984-99 FXST, 1992-99 FXDWG, 41mm, tuntuu aika moni tarjoavan pidempiä putkia kuin stock +8". Noissa pitäisi olla (saa ja pitääkin korjata mahdolliset virheelliset olettamukset sekä kirjaimissa että numeroissa) keulan pituus akselin keskeltä ylä t-kappaleen alapintaan 31½" ja yläputken pituudeksi tarjotaan  24 1/4". Eli +24" putket.

Mitä nyt tässä olen selaillut, niin +16" tarjoavat nuo kataloogit pisimmillään. Ja niitä on kyllä selattu siks paljon, että numerot hyppii silmissä. Mistäpä kysyä? Tietysti voisi ihan vaan alkaa pommittaa osatoimittajia aakkosjärjestyksessä, mutta jos joku tietäisi näitä ostelleena. En siis kuvittelekaan että olisivat jollain suomessa hyllytavarana. Tai voi vaikka ollakin. Myös ameriikan linkit kiinnostavat.
tallennettu
av
Hero Member
*****
Viestejä: 231



« Vastaus #8 : 27 Lokakuu 2009, 10:55:24 »

itse en ole koskaan tarvinnut niiiiin pitkiä putkia, mutta huhun mukaan ainakin tolle länsinaapurissa (www.tolle.se) toimittaa tarvittaessa pitkiäkin putkia. ei ole kyllä halpaa, mutta en muista kuulleeni yhtään pahaa sanaa miehen keuloista.
tallennettu

"But talkin' about it and bein' it, that's two different things."
ATP
Jr. Member
**
Viestejä: 23


« Vastaus #9 : 27 Lokakuu 2009, 11:21:38 »

No sanotaan vaikka että kaikkihan maksaa, mutta Tolle ei ole ensimmäinen vaihtoehto. Laatuaan ei ole kyllä tarvis epäillä.
tallennettu
Hessu
Full Member
***
Viestejä: 68


« Vastaus #10 : 30 Lokakuu 2009, 08:40:56 »

Aasinsillan kautta aiheeseen keulan stefat. Oon jo vuosia kuullu kun jengi valittaa että HD:n keuloihin myytävät stefat on ihan paskoja, kun alkavat vuotaa niin nopeasti vaihdon jälkeen.
Mulla on herännyt epäilys että vika ei välttämättä ookaan stefoissa, vaan keulaputkissa. Noi taiwanissa valmistetut putket ei taida olla ihan yhtä hyvin hiottu kromauksen jälkeen. Jos loppuhionta on tehty hutasemalla liian karkealla laikalla (millä se saadaan tehtyä nopeammin. Kovakromi syö laikkaa aikalailla) lopputuloksena on karkea pinta putkissa, joka toimii viilan tavoin. Syöden liukupinnat ja stefat nopeasti.
Eli olis kiva kuulla kokemuksia henkilöiltä, jotka ovat raaskineet ostaa Tollen putkia ja omistaneet ja käyttäneet pyöräänsä useamman vuoden. Onko samanlaista stefojen vuoto ongelmaa?
Jos ei, kandee punnita kummasta diggaa. Ostaako kerralla kunnollista, vai vaihtaa stefat joka talvi.
tallennettu
ATP
Jr. Member
**
Viestejä: 23


« Vastaus #11 : 30 Lokakuu 2009, 14:49:20 »

Tuosta Hessun kommentista olis tosiaan kiva saada lisäinfoa.

Tarkemmalla silmällä Tollen hinnastoa katselin, niin eipä nuo loppupelissä äärettömän paljon kalliimmat ole. Käsittääkseni tämä "20,40-6 Fork tubes H-D 84-up, hydraulic & spring kit Ø41,2 Hard-Chr 644 €" on sopiva tuote, sisältäen putket, hydraulit ja jouset. Ja luulisin että hinta on per 2kpl? Tuohon 24x8€ extratuumista olis yhteensä 856€. Joka tapauksessa joutuu kuitenkin ostamaan kaikki romut.
tallennettu
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #12 : 30 Lokakuu 2009, 19:34:11 »

Tuosta Hessun mainitsemasta stefojen vuodosta... Ihan ensimmäiseksi heittäkää hevonkuuseen ne kromikuoret siitä pölysuojan päältä. Olen moneen pyörään tehnyt stefaremonttia ja aina on kourallinen hiekkaa pudonnut pöydälle kun sen kuoren on naputellut alaputken päästä pois. Vielä kun sitten tehostetaan vaikutusta pesemällä pyörä painepesurilla niin ei ihme - kun noihin kuppeihin jäänyt hiekka ajautuu stefan ja keulaputken väliin - että ennen pitkää putken pinnassa näkyy öljyä.
tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto