oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
25 Marraskuu 2024, 13:51:19 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Etsitkö wanhoja artikkeleita ja juttuja? Ne löytyvät osoitteesta [url]http://www.mmaf.fi/arkisto2006.html [/url]
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: offset eturatas/etupään offset  (Luettu 15485 kertaa)
pilsneri
Newbie
*
Viestejä: 2


« : 26 Elokuu 2009, 07:25:36 »

Moro

Olis tarkotuksena hieman yrittää perän levitystä yms.

Ilmeisesti 2 vaihtoehtoa
swingiin tehtävä ketjulinjan siirto ja eturattaaseen tehtävä.
swingiin tehtävä ei sovellu min tarkotukseen joten ainoana lienee eturattaaseen tehtävä.

offset rattaita näyttää löytyvän monenlaisia ja lienee niitä pystyvän teettämään.
Olisko jollain kuvia/neuvoja miten olette tukilaakeritsydeemejä rakennellu.

Iso kiitos kaikille jo etukäteen.
tallennettu
leesseri
Vieras
« Vastaus #1 : 26 Elokuu 2009, 08:10:05 »

tässä linkki erääseen sporan eturattaan härdelliin:
http://www.cheapmetalwizard.net/albumi/hamyjenprojekteja/249841?back=history
tämä systeemi maksoi muistaakseni 12e...
tallennettu
pilsneri
Newbie
*
Viestejä: 2


« Vastaus #2 : 26 Elokuu 2009, 10:50:54 »

tässä linkki erääseen sporan eturattaan härdelliin:
http://www.cheapmetalwizard.net/albumi/hamyjenprojekteja/249841?back=history
tämä systeemi maksoi muistaakseni 12e...

Iso kiitos kuvasta.
Eli siis sorvataan "hieman" pidennetty pultti mikä laakeroidaan offset rattaan sisällä?
Ja pidennetyn kiinnityspultin pää laakeroidaan tuohon ketjunsuojukseen?
tallennettu
leesseri
Vieras
« Vastaus #3 : 26 Elokuu 2009, 11:58:21 »

tuo systeemi rakennettiin volvo f12:sen etulaakereiden välissä olevasta holkista,johon hitsattiin pääty,johon tehtiin reikä vaihdelaatikosta tulevalle akselille,joka tiukataan omalla mutterilla kiinni...rattaalle tehtiin holkin toiseen päähän kiinnityspaikka sorvaamalla ja ratas laitettiin lämmittämällä paikoilleen,hitsaamalla varmistettiin ja sorvissa oikaistu...happoteräksestä leikattiin halutun näköinen pala,johon tehtiin kiinnitysreijät vanhan rattaan ympärillä olleen kopan mukaan,purettiin henkilöauton vanhat iskunvaimentimet,joista saatiin tukevaa tankoa,joihin porattiin molempiin päihin reijät ja tehtiin kierteet...toiseen päähän pinnapulttit ja toiseen taas normaalit pultit joilla happoteräspala paikoilleen...sitten volvo fh12:sen vesipumpun laakeri,jonka ulkokehä käy sorvauksen jälkeen holkin sisälle ja laakerin sisäreikään vanha männäntappi,jolle porattiin happoteräkseen reikä ja hitsattiin kiinni...ja voll,hyvä tuli...
2 kesää ajettu ilman ongelmia...mielikuvitus on ainoa rajoitus näiden tekemiselle...
tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto