oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
01 Marraskuu 2024, 06:43:53 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Etsitkö wanhoja artikkeleita ja juttuja? Ne löytyvät osoitteesta [url]http://www.mmaf.fi/arkisto2006.html [/url]
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Välitysten vaihto  (Luettu 13849 kertaa)
Stiffneck
Newbie
*
Viestejä: 1


« : 09 Lokakuu 2009, 16:24:49 »

Olisi tarkoitus Sporan välityksiä vaihdella notta matka-ajosta tulisi leppoisampaa. Kuinkahan paljon yhden tai kahden välin suurentaminen etuhihnapyörässä vaikuttaa kierroksiin moottoritieajossa? Entäpä takana? Vuosia sitten törmäsin jonkun innokkaan tekemään excel-taulukkoon jolla pystyi laskemaan merkkikohtaisesti ratasten/hihnapyörien vaihdon vaikutukset km/h ja rpm, mutta onpahan valitettavasti hävinnyt omalta kovalevyltä.
tallennettu
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #1 : 09 Lokakuu 2009, 20:32:41 »

Oletan että kyseessä on 883 SPORTSTER jossa on tiheämmät välitykset kuin isoveljessään 1200 SPORTSTERISSA. Tarkemmin sanoen nuo välitykset ovat 883:ssa 27/61 kun taas isommassa taisi olla 29/55. Noilla putoaa kierrokset niin että ei varmasti huuda motarivauhdissa.

Pari vuotta sitten viritin emännän SPORTSTERIN koneen 883->1200 muutamalla lisämausteella ja samalla oli tarkoitus vaihtaa välitykset pidemmiksi - onneksi laiskuus iski ja jäi vaihtamatta. Nyt en enää edes harkitsisi moista toimenpidettä - pyörä loikkaa valoista kuin vesikauhuinen jänis eikä se mielestäni huuda motarivauhdissakaan, itse asiassa ko. laite kulkee päälle 200kmh ja vielä riittäisi kirittävää.

SPORTSTER on H-D:n urheilumalli ja sillä pitää ajaa kierroksilla, siitä se kone tykkää. Tyhjäkäynnin pinnassa rynkyttäminen vaan syö ensiövedon ja laatikon ennen aikojaan - puhumattakaan toisiovedon remmistä.
tallennettu
KvL
Jr. Member
**
Viestejä: 16


« Vastaus #2 : 10 Lokakuu 2009, 03:38:45 »

Oletan että kyseessä on 883 SPORTSTER jossa on tiheämmät välitykset kuin isoveljessään 1200 SPORTSTERISSA. Tarkemmin sanoen nuo välitykset ovat 883:ssa 27/61 kun taas isommassa taisi olla 29/55. Noilla putoaa kierrokset niin että ei varmasti huuda motarivauhdissa.

Pari vuotta sitten viritin emännän SPORTSTERIN koneen 883->1200 muutamalla lisämausteella ja samalla oli tarkoitus vaihtaa välitykset pidemmiksi - onneksi laiskuus iski ja jäi vaihtamatta. Nyt en enää edes harkitsisi moista toimenpidettä - pyörä loikkaa valoista kuin vesikauhuinen jänis eikä se mielestäni huuda motarivauhdissakaan, itse asiassa ko. laite kulkee päälle 200kmh ja vielä riittäisi kirittävää.

SPORTSTER on H-D:n urheilumalli ja sillä pitää ajaa kierroksilla, siitä se kone tykkää. Tyhjäkäynnin pinnassa rynkyttäminen vaan syö ensiövedon ja laatikon ennen aikojaan - puhumattakaan toisiovedon remmistä.

Sporalla menin ja matkasin jotta SPORTSTERILLA matkaan pääsin.
tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto