oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
25 Marraskuu 2024, 01:17:49 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tiedätkö milloin moottoripyörä pitäisi muutoskatsastaa? Katso tästä kattava artikkeli muutoskatsastamisesta
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Pohjolan GPS-kyttäysjärjestelmä  (Luettu 19648 kertaa)
JMN
Newbie
*
Viestejä: 2


« : 21 Lokakuu 2009, 11:50:24 »

Tervehdys

Alempana eilinen tiedote Vakuutusyhtiö Pohjolasta. Itse pidän tuota kyttäyksen äärimmäisenä huipentumana ja täysin vastenmielisenä / vastustettavana hankkeena.

Jos olet samaa mieltä vieraile tuolla ja laita linkkiä eteenkinpäin ---> http://www.adressit.com/gps_pohjola. Jos taas uskot että vakuutusyhtiö ajattelee vain sinun parastasi, hanke johtaa vakuutusmaksujen laskuun jne. unohda koko juttu.

Itse laitoin sähköpostia Pohjolaan + vakuutusyhtiön vaihtoon.


POHJOLAN TIEDOTE
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tulevaisuudessa ajotapa vaikuttaa liikennevakuutuksen hintaan
A A A

20.10.2009 klo 09:48

Tulevaisuudessa liikennevakuutus voi perustua ajotapaan ja ajomäärään. Työmatkojaan ruuhka-aikoina ajava maksaisi vakuutuksestaan enemmän kuin sunnuntaiautoilija. Pohjola Vakuutus on mukana pilottitutkimuksessa, jossa tuhat asiakasta testaa autoihin asennettavaa tiedonkeruulaitteistoa ja samalla heidän ajokäyttäytymisensä rekisteröityy tutkimuksen käyttöön.

GPS-pohjainen tiedonkeruulaitteisto rekisteröi tietoa siitä, mihin aikaan, millaisilla teillä, kuinka monta kilometriä ja kuinka monta kovaa kiihdytystä tai jarrutusta yhteen ajomatkaan sisältyy.

- Nyt alkavassa pilottitutkimuksessa testaamme laitteistoa ja tiedonkeruun toimivuutta vuoden ajan. Uuden hinnoittelumallin kehittämiseen tarvitaan pitkältä ajalta luotettavaa ja oikeaa tietoa ajotapahtumista, yksikönpäällikkö Kyösti Talsi Pohjola Vakuutuksesta kertoo.

- Tulevaisuudessa auton vakuutusmaksu voi perustua ajotapaan ja ajomäärään. Esimerkiksi niille, jotka ajavat vähän ja hiljaisilla teillä, vakuutusmaksu olisi pienempi kuin ruuhkissa ja paljon autoa käyttäville. Tällainen vakuutus palkitsisi vähän ympäristöä kuormittavaa auton käyttöä, Kyösti Talsi kertoo.

- Lisäksi se olisi vakuutuksenottajille oikeudenmukaisempi kuin nykyinen käytäntö, jossa vakuutusmaksut perustuvat ajoneuvon omistukseen ja sen teknisiin tietoihin, Kyösti Talsi perustelee.

Tutkimukset osoittavat, että 10 prosentin vähennys liikennemäärissä vähentää liikenneonnettomuuksia 20 prosenttia. Näin ruuhkien välttäminen edistää myös liikenneturvallisuutta.

Pilottitutkimukseen mukaan 1 000 asiakasta

Pohjola Vakuutus hakee pilottiryhmään asiakkaita Helsingissä, Espoossa, Kauniaisissa, Joensuussa, Jyväskylässä, Kuopiossa ja Oulussa. Yhteensä 150 000 OP-Pohjola-ryhmän pankkiasiakasta saa lokakuussa pankkiasiointinsa yhteydessä kutsun osallistua tutkimukseen. Mukaan pääsee 1 000 halukasta. Pilottitutkimus kestää vuoden.

Pohjolan Vakuutusten verkkopalvelussa pilottiasiakas saa kuukausittain koottua tietoa omista ajotapahtumistaan ja vertailutietoa koko pilottiryhmän tietoihin. Tietojen avulla voi päätellä, miten oma ajotapa vaikuttaisi esimerkiksi omaan vakuutusmaksuun. Jokaisen pilottiasiakkaan tiedot on suojattu käyttäjätunnuksella ja salasanalla.

Autoon asennettava GPS-pohjainen laite kerää tiedot auton liikkumisesta ja ajotavasta. Teiden ja katujen varsin tarkasta luokittelusta vastaa Destia. Vakuutusyhtiö saa tiedon vain tieluokasta, ei ajoneuvon kulloisestakin sijainnista. Hankkeessa ovat mukana myös Nokia käytettävyyden testaajana sekä tiedonkeruulaitteistoja valmistavat Aplicom ja Astarte.

Ilmoittautuessaan mukaan pilottiin asiakas maksaa laitteistosta ja ensimmäisen vuoden palvelumaksusta yhteensä 349 euroa. Vastaavasti asiakas saa Pohjola Vakuutukselta 10 prosentin alennuksen liikenne- ja vapaaehtoisen autovakuutuksen maksuista, niin pitkään kuin pilottiin liittynyt auto ja asiakas ovat Pohjolassa vakuutettuina.

Jos asiakas pitää samaa autoa vähintään kolme vuotta, tulevat pilotin kustannukset jo pitkälti katettua vakuutusmaksun alennuksen avulla. Alennus siis jatkuu koko vakuutuksen voimassaoloajan, vaikka pilotin kesto on yksi vuosi.

Pilottijakson jälkeen asiakas voi halutessaan jatkaa palvelun käyttöä. Seuraavien vuosien palvelumaksu on 13,90 euroa kuukaudessa, jolla katetaan mm. verkkopalvelun kustannuksia.


LISÄTIETOJA: Pohjola Vakuutus, yksikönpäällikkö Kyösti Talsi, puh.  010 253 2511 tai kyosti.talsi @ pohjola.fi
tallennettu
Kkallioj
Full Member
***
Viestejä: 51


« Vastaus #1 : 21 Lokakuu 2009, 15:26:01 »

Tämä vakuutus vaan kaikille ja blockeri päälle. Kyllä tulee halvaksi.
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.8758
tallennettu
TimppaX
Full Member
***
Viestejä: 99



WWW
« Vastaus #2 : 21 Lokakuu 2009, 16:12:09 »

Luittekos loppuun asti?

Siitä palikasta pitää maksaa, jo kokeiluvaiheessa. Rahaa. Ovat sitten myöntävinään alennusta vakuutusmaksuissa. Ja varmasti siinä on jokin sisäinen lokitus, joka huomioi gps-signaalin sekoilut ja häiriöt ja arpoo sitten niitä ajolenkkejä. Ja totta kai firman eduksi.

Mikähän kioski se on seuraavana tuomassa moista "palvelua".

Ja vakuutusmaksut nousevat sitten tämän palvelun takia, josta käyttäjät siis jo maksavat rahaa vakuutusfirmalle.

Joku koettaa keksiä uutta lypsylehmää entisen lisäksi.

tallennettu

kai se siihen sopii?
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #3 : 21 Lokakuu 2009, 16:23:50 »

Tästä on pieni askel siihen, että v-yhtiö ilmoittaa esim. missä ja milloin vakuutus on voimassa. Ja miten se v-tariffi vaikka vaihtelee paitsi kuskin profiilin niin myös ajan ja paikan mukaan. Samalla saadaan mukava kytkös vaikka tapaturmavakuutukseen jne...

Toinen ongelma on tiedon keruun logiikassa. Tietotekniikan lakeja: 1 § Kaikkea kerättyä tietoa väärinkäytetään. 2 § Jos jokin voi mennä vikaan se menee.
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Cromfel
Jr. Member
**
Viestejä: 18



« Vastaus #4 : 21 Lokakuu 2009, 18:40:01 »


Joku koettaa keksiä uutta lypsylehmää entisen lisäksi.


Ei paljon paremmin voisi sanoa.

+Isoveli valvoo ennemmin tai myöhemmin
tallennettu

Harley-Davidson FXSTC 1340 Softail Custom -99
Harley-Davidson XL 1200 C Sportster -98
analdo
Newbie
*
Viestejä: 7


« Vastaus #5 : 03 Marraskuu 2009, 05:59:14 »

mua kytätään jo työn puolestakin noilla gps härveleillä. tuntuu siltä ku olis tehny jotain pahaa. pomot kylläkin vaan tykkää jos huoltoauto on nopeasti työmaalla. on toki tuo laite jo "rikkunut" muutaman kerran.  Pyörittää silmiään
tallennettu
shoveltimppa
Jr. Member
**
Viestejä: 44


« Vastaus #6 : 05 Huhtikuu 2010, 09:59:23 »

Uusiin autoihin näyttäisi muutaman vuoden sisällä tulevan "mustalaatikko".  Vihainen

http://yle.fi/uutiset/tiede_ja_tekniikka/2010/04/mustat_laatikot_tulevat_myos_autoihin_1573967.html
tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto