Itsehän nautin skottilaista.
Nojoo. Hirveän paljon tuli hyvää, mutta on tuolla joitakin tiukennuksiakin verrattuna APU II-raporttiin. Ministeriön tiedotteessa tämä saatiin kuulostamaan "yhteiskuntakelpoiselta" uudistukselta korostamalla mm. melunvalvontasääntöjä ja viittaamalla vuosikatsastuskeskusteluun. Rakentajien näkökulmasta tuolla on kuitenkin paljon tärkeämpiä asioita, eikä se melusysteemikään nyt aivan niin huono ole.
Myöskään säädösrakennetta ei toteutettu samanlaisena kuin raportissa ehdotettiin, minkä seurauksena jotkut asiat "avautuvat" erinomaisen hankalasti ja mulla menee tulevana yönä ainakin pullollinen sitä skottilaista. Yritän kirjoitella tänne aihekohtaisesti juttuja siitä, mikä on jatkossa laillista ja miten harrastajien kannattaa menetellä.
Tärkein asia on joka tapauksessa se, että
kopterin saa sahata mistä tahansa vekottimesta, eikä akseliväliä tai keulakulmaa ole enää rajoitettu. Miten sitten kopterinrakentajan pitää jatkossa menetellä - aloitan sepustukseni kohta siitä...