oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
24 Marraskuu 2024, 01:07:14 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tiedätkö milloin moottoripyörä pitäisi muutoskatsastaa? Katso tästä kattava artikkeli muutoskatsastamisesta
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: 1 [2] 3
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: APU2 saapui – Shampanjat kylmään - Lisäinfoa piakkoin  (Luettu 83621 kertaa)
raimo-raato
Jr. Member
**
Viestejä: 12



« Vastaus #15 : 15 Joulukuu 2009, 21:55:40 »

Tärkein asia on joka tapauksessa se, että kopterin saa sahata mistä tahansa vekottimesta, eikä akseliväliä tai keulakulmaa ole enää rajoitettu. Miten sitten kopterinrakentajan pitää jatkossa menetellä - aloitan sepustukseni kohta siitä... Virnistää Cool Iskee silmää

Sattu silmään rungon muuttamista koskevassa pykälässä seuraava:
Lainaus
Kevytmetallista tehtyä runkoa saa
työstää sen kantavien rakenteiden lujuuteen
vaikuttavalta osalta vain ajoneuvon valmistajan
ohjeiden mukaisesti.

Onko kokemusta saako ajonevojen valmistajalta mitään muuta ohjeita kuin että "ei saa koskea"? Tosin aika harvoimpa tuota taitaa kyykkypyörien rakentelijat päärunkoa muuttaa.
tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #16 : 15 Joulukuu 2009, 22:01:15 »

Alsarungoille ei tietääkseni ole annettu yhtään korjausohjeita, ellei sellaiseksi lueta ohjetta, jonka mukaan runko on vaihdettava. Mutta voihan sitä Hajapusasta duunata sopperin niillä kaikkia kulmia muuttavilla T-kappaleilla... tai tehdä siitä hippikopterin... Virnistää
tallennettu

TEKE
Jr. Member
**
Viestejä: 32


« Vastaus #17 : 15 Joulukuu 2009, 22:04:48 »



 KIITOS!!!
tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #18 : 15 Joulukuu 2009, 22:06:53 »

Sattu silmään rungon muuttamista koskevassa pykälässä seuraava:
Lainaus
Kevytmetallista tehtyä runkoa saa työstää sen kantavien rakenteiden lujuuteen vaikuttavalta osalta vain ajoneuvon valmistajan ohjeiden mukaisesti.
.
Päädyimme tähän koska esim. 'alumiini'-rungot ovat harvoin pelkkää alumiinia vaan kyseessä on erilaisia seoksia, valmistajasta ja aikakaudesta riippuen. Niiden hitsailusta ja hitsausten kestävyydestä on vähemmän empiiristä ja kokemusperäistä tietoa paitsi että jokainen seos tuppaa käyttäytymään hiukan eri tavalla.

Valittavina oli siis pitkähkö teorian ja testauksen tie joka olisi mahdollisesti viivästyttänyt koko pakettia tai sitten yläoleva sanamuoto. Valinta oli lopulta helppo varsinkin kun näitä alupalkkirunkoja modataan melko vähän. Useammin vaihdetaan eri tyyliseen jota voidaan muokata patarautaputkimenetelmiin.
« Viimeksi muokattu: 15 Joulukuu 2009, 22:10:31 kirjoittanut Santtu » tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
MakeH
Full Member
***
Viestejä: 53


« Vastaus #19 : 15 Joulukuu 2009, 22:35:28 »

HYVÄHYVÄHYVÄ!!!!!
tallennettu
Cromfel
Jr. Member
**
Viestejä: 18



« Vastaus #20 : 15 Joulukuu 2009, 23:42:42 »

Mahtavaa työtä!
tallennettu

Harley-Davidson FXSTC 1340 Softail Custom -99
Harley-Davidson XL 1200 C Sportster -98
streamliner
Jr. Member
**
Viestejä: 26


« Vastaus #21 : 16 Joulukuu 2009, 08:45:13 »

Suuret onnittelut ja yhtä suuret kiitokset!
tallennettu
shoveltimppa
Jr. Member
**
Viestejä: 44


« Vastaus #22 : 16 Joulukuu 2009, 09:41:18 »

Loistavaa! Virnistää

Onnittelut ja kiitokset!!
tallennettu
Sloper
Newbie
*
Viestejä: 4


B.S.A.


« Vastaus #23 : 16 Joulukuu 2009, 11:13:02 »

Hyvä homma!

Onko kuitenkin niin että prosenttipelleily jatkuu ennallaan myös korjaamisen yhteydessä?
Esim. jos korjaat 20v vanhan kolaripyörän, jossa vaihtoon menee keula, etupyörä, tankki, ohjaustanko, runko, yms.,
niin ei onnistu? Kun katsuri edelleen vaatii todistusta siitä että jällä olevat osat ovat samat kuin pyörässä on ollu tehtaalta lähtiessä? N

-Pessimisti-
tallennettu

Rossi
Newbie
*
Viestejä: 5


« Vastaus #24 : 16 Joulukuu 2009, 12:30:56 »

Hienoa  Hymyilee
Kiitokset tekijöille ja tukijoukoille,
MMAF:lle ja Smotolle!
tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #25 : 16 Joulukuu 2009, 12:36:00 »

Hyvä homma!

Onko kuitenkin niin että prosenttipelleily jatkuu ennallaan myös korjaamisen yhteydessä?
Esim. jos korjaat 20v vanhan kolaripyörän, jossa vaihtoon menee keula, etupyörä, tankki, ohjaustanko, runko, yms., niin ei onnistu?

On niin. Uusi kopterilaki ei tuo mitään muutoksia prosenttiasioihin.

Normaalistihan noin pahasti vaurioitunut pyörä menee paaliin. Jos kyseessä on kuitenkin vanha ja tavalla tai toisella arvokas laite, prosenttisääntely ei saisi estää sellaisen korjaamista. Asiasta on jo muutama vuosi sitten APU I-työryhmän ehdotus sisällä viranomaiskoneistossa, mutta ilmeisesti valtiovarainministeriön asenteen seurauksena ehdotus ei ole edennyt minnekään.

 Nolostunut
tallennettu

Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #26 : 16 Joulukuu 2009, 12:44:16 »

    Tähän mennessä kirjoitettua ja motoristiystävälliseksi tekstiksi avattua:
.
... ja lisäjuttuja tulossa varmasti, sekä monen vuoden ajan. Toivomme tänne MMAF:n taululle asiallisia kysymyksiä aiheesta, sekä tietty vastauksia  niin saadaan tämä muutos kunnolla dokumentoitua.[/list]
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #27 : 16 Joulukuu 2009, 13:36:14 »

Pahinta hepreaa uudessa laissa edustavat omavalmisteiden ja yksittäin maahan tuotujen rakkineiden vaatimukset. Siellä on kytkentöjä ensirekisteröinti- ja muutoskatsastusvaatimusten välillä, mikä vaikuttaa siihen, mitä vaatimuksia nyt oikeasti tarvitsee noudattaa. Mutta en ole ihan vielä päässyt kärryille kaikista vaatimuksista... Pyörittää silmiään

Joka tapauksessa vaatimustaso kevenee ja erilaisten todistusten tarve pienenee. Jatkossa omavalmisteita on mahdollista saada kilpiin järkevillä kustannuksilla (pois lukien tietysti verotus). Lisäksi ulkomailta voi käydä hakemassa vaikka itse Teutulin tekemän laitteen, jonka senkin saa kilpiin, kunhan muuttaa sen täyttämään meikäläiset valo-, nopeusmittari- ym. pienemmät vaatimukset.

Tarttee ainakin yrittää avata otsikot "Omavalmisteet uudessa kopterilaissa" ja "Maahantuontivaatimukset uudessa kopterilaissa". Kunhan tässä jaksaa. Lisäksi tulee jossain välissä otsikko "Jarrujen muutokset uudessa kopterilaissa".

Mikä muu olisi ensituntumalta kiinnostava aihepiiri?

Entä ovatko noi mun sepustukset ymmärrettäviä?
« Viimeksi muokattu: 16 Joulukuu 2009, 13:40:04 kirjoittanut Tuusulan T-Bone » tallennettu

milehigh
Newbie
*
Viestejä: 2


« Vastaus #28 : 16 Joulukuu 2009, 14:35:47 »

Kyllähän noi maahantuontivaatimukset on kiinnostava asia. Muu maailma on vääräällään hienoja pitkäkeuloja ja niiden aihioita. Ei kaikkea - välttämättä - tarvitse aloittaa nollasta.

Onnittelut herroille ja kiitos tehdystä isosta työstä!
tallennettu
janne63
Newbie
*
Viestejä: 3



WWW
« Vastaus #29 : 16 Joulukuu 2009, 15:26:47 »

Kiitos suuresta työstä  Cool
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto