oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
01 Marraskuu 2024, 08:31:19 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Haluatko sinä, kerhosi tai yrityksesi tukea MMAF:n toimintaa? Liity MMAF:n kannatusjäseneksi
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: 1 [2] 3
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Terve! kysymyksiä  (Luettu 57529 kertaa)
av
Hero Member
*****
Viestejä: 231



« Vastaus #15 : 12 Tammikuu 2010, 09:30:58 »

niin no olis sitä entisenä guzzin omistajana voinu muistaa et ne on v-twinejä. ei tosin jenkkinäköä Hymyilee
hyviä koneita kyllä ja vääntäviä.
tallennettu

"But talkin' about it and bein' it, that's two different things."
Joksa
Full Member
***
Viestejä: 59



« Vastaus #16 : 13 Tammikuu 2010, 16:47:26 »

ei tosin jenkkinäköä Hymyilee

Pitkittäisiä v-twinejä miettiessä tulee mieleen CX/GL 500 Honda,
mutta pikaisesti katsoen aika suolasia aihioiden hinnat ainakin nettimotossa.
tallennettu
av
Hero Member
*****
Viestejä: 231



« Vastaus #17 : 13 Tammikuu 2010, 22:14:01 »

niissä on "erikoisuuslisä". pitää olla kova hinta kun osia ei saa mistään. loogista Hymyilee

mut aiheessa jos yritetään pysyä niin kai hinta-laatu-näkö-saatavuus...-asteikolla edullista kopteriaihiota etsivän kannattaa tutkailla etupäässä noita rivikakkosia. oikeesti halvalla ei v-koneita tässä maassa saa. lyö vaikka sinne nettimotoon hakuun alle 1500:n laitteet kokoluokassa yli 350 niin on siellä mun mielestä ihan potentiaalisia laitteita. mun edellinen lähtökohta (toimiva 450 tvini) makso muistaakseni tasan tonnin, ja orggiskamat myymällä tuli heti satasia takasin... koneelle, rungolle ja papruille ei paljon jää hintaa.
tallennettu

"But talkin' about it and bein' it, that's two different things."
Lurjus79
Full Member
***
Viestejä: 87


« Vastaus #18 : 13 Tammikuu 2010, 23:58:29 »

Pitkittäisiä v-twinejä miettiessä tulee mieleen CX/GL 500 Honda,
mutta pikaisesti katsoen aika suolasia aihioiden hinnat ainakin nettimotossa.

JUU tämä on  huomattu... Samoin kun v-twini tilannekki...no näillä näkymin aihioksi olisi oikeasti tulossa ic:een runko kun löyty täältä omasta kylästä yksi heebo jolla tälläinen runko on, vielä kun löytyy paperit jotka on arkistoitu hyvin =)

ja varmaan tuo honda cbeen twini hyvä kone?!? tuntuvat ainakin mitä olen niihin keriinny tutustuu...
« Viimeksi muokattu: 14 Tammikuu 2010, 00:02:43 kirjoittanut Lurjus79 » tallennettu
av
Hero Member
*****
Viestejä: 231



« Vastaus #19 : 14 Tammikuu 2010, 10:54:59 »

muista et pelkkä koneen poikkeaminen papereista tekee 28%. tai jos löydät cb:n paprut niin "väärä" runko on 36%.
ja sit se et ylitehokasta (en muista rajaa) konetta ei saa laittaa pienempitehosen runkoon. saat opiskella parit pykälät prossasääntöjen lisäks, mutta tietoa se vaan lisää Hymyilee
oon kyllä nähny ic-pitkäkeulan vastaavalla japsikoneella, et kyl se onnistuu kun vähän pyörittelee. ei helpoin tie välttämättä, mut helpoin harvoin on se antoisin...
tallennettu

"But talkin' about it and bein' it, that's two different things."
Lurjus79
Full Member
***
Viestejä: 87


« Vastaus #20 : 27 Tammikuu 2010, 19:03:23 »

aloin tässä laskiskelemaan nyt noita muutoksia rojektia varten tolla hienolla rosenttilaskurillla
heti tuli taas kokemattomuus/tyhmyys esiin...

en oikein nyt sisäistäny tota laskurin lukemista tai sitten en yjsinkertaisesti vaan tajua
onneksi on tämä saitti, täältä voi kysyä kun ei tiedä  Virnistää

määritelläänkö:
- takapään levennys ja madallus, akselivälikin taitaa vähän kasvaa, niin tuohon 28%
- jousituksen madallus ja muut mahdollliset muutokset 8%
- tankki 4% entäs jos alkuperäistä muutetaan, lopputulos sama?
- loksut 3%  ------------------"------------------------------
- valot ja niihin liittyvät systeemit 2%
- jakkara 4%
- pyörät 16%?!?
ai ai taitaa paukkua rosentit jo tässä vaiheessa rojektia...
jälleen kiitos kaunis jos joku taas viittii neuvoa eli vääntää rautalangasta
tallennettu
av
Hero Member
*****
Viestejä: 231



« Vastaus #21 : 27 Tammikuu 2010, 19:24:49 »

käytännössä rungon prosentit menee niin että koneen ympärillä oleva "kiinteä" runko on sen 28% ja svingi + iskarit 8%. eli jos vippaat iskarit ja takahaarukan mäkeen ja teet jotain muuta tilalle niin sulla menee se 8%. se on prosenttien kannalta ihan sama kuinka matala tai pitkä se uusi takapää on. sit jos muokkaat runkoa muutenkin niin laskentaan ei ole vain yhtä tapaa(?), mut jos runko säilyy tunnistettavana (muoto, koneenkiinnikkeet) niin välttämättä siitä 28%:sta ei veroteta montaakaan pois.
tankin ja loksujen kohdalla kysymys on taas vähän ongelmallinen. jos niitä ei muokkaamisen jälkeen enää tunnista "alkuperäisiksi", niin silloin prossat menee (kuka tietää mistä ne silloin on?).

käytännössä näyttäs että suunnittelemillasi muutoksilla prosentit ei pauku, jos vaan takapäätä lukuunottamatta muu runko säilyy tunnistettavana. esim keulakulmaa saa kyllä muuttaa ilman että "tunnistettavuus" kärsii ja prosentteja menee. kyllä se siitä...
tallennettu

"But talkin' about it and bein' it, that's two different things."
arvo
Newbie
*
Viestejä: 7


« Vastaus #22 : 27 Tammikuu 2010, 19:46:35 »

eihän lokareista mitään prosentteja mene,ainakaan ton prosenttilaskurin mukaan.
tallennettu
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #23 : 27 Tammikuu 2010, 20:13:09 »

Toi prossalaskuri pitäisi päivittää ja hävittää siitä ne vanhemmat lukemat kokonaan pois. Se tehtiin aikoinaan kun %-osuudet muuttui että jengi pääsee vertaamaan pyöräänsä uusilla ja vanhoilla samanaikaisesti.
tallennettu
Lurjus79
Full Member
***
Viestejä: 87


« Vastaus #24 : 28 Tammikuu 2010, 18:03:03 »

Aivan justiin juu, no olen vähän käpy vielä näissä, no mut tämähän selvensi paljon

 Virnistää
tallennettu
Lurjus79
Full Member
***
Viestejä: 87


« Vastaus #25 : 28 Tammikuu 2010, 18:26:20 »

Hei yksi juttu tuli vielä mieleen....
eli jos vaihdan kokonaan toiset vanteet molempiin päihin niin menee tuo 16%!?!
entäs jos vaihtaa vaan kehät isompiin ja taakse leveämpi tietty, niin ymmärränkö nyt oikein että sitten menisi vaan 8%
entäs jos muuttaa jarrut levyiksi niin niistä ei vissiin enään mee rossia%

noinniinku teoriassa ainakin...ko?

Toata sitten tossa nyt kun kahlailen rojektia mettästämässä netin syvistä syövereistä niin tuli vielä tämmönenkin juttu mieleen
honda cb 650cc, olis saksan papereilla runko ja etu ja takapää ja hintakin kohallaan, mutta...
tuo 650cc mallin kone on ilm tämä amerikan "välimalleja" joten osien saatavuus huonoa ja kallista
kuulostaa typerältä mutta entä jos laittaisin siihen viissatkun cbeen koneen, meneekö siitä silti se koneen rosenttiosuus? vaikka pyörä on alunperinkin käytännössä täysin sama kun 500-750cc cb?
kun onhan se koneen vaihto silti, mut
Jos nyt olen oikein ymmärtänyt niin 500-> tosiaan moottori on vaan erikokoinen muut osat samoja, runko, sähköosat, jne sopivat ainakin varaosa luetteloiden mukaan, jarruista en tiedä.

sanokoot viisaammat ja kokeneemmat totuuden
« Viimeksi muokattu: 28 Tammikuu 2010, 18:58:09 kirjoittanut Lurjus79 » tallennettu
av
Hero Member
*****
Viestejä: 231



« Vastaus #26 : 28 Tammikuu 2010, 18:55:14 »

ja käytännössä.
tallennettu

"But talkin' about it and bein' it, that's two different things."
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #27 : 28 Tammikuu 2010, 19:24:05 »

... entä jos laittaisin siihen viissatkun cbeen koneen, meneekö siitä silti se koneen rosenttiosuus? 

Osan vaihto on prosenttien kannalta vaihto, vaikka se osa olisi täysin samanlaisesta mallista aivan samanlainen osa. Koskee siis myös kokonaisuuksia, esim. konetta. Jos koneessa ei ole tunnistetietoja valvonta on hankalaa mutta on näitäkin rysissä narahtanut.
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Lurjus79
Full Member
***
Viestejä: 87


« Vastaus #28 : 28 Tammikuu 2010, 21:25:07 »

niin vähän ajattelinkin, no tulipa varmistettua tämäkin...

 Epävarma
tallennettu
Lurjus79
Full Member
***
Viestejä: 87


« Vastaus #29 : 15 Helmikuu 2010, 23:14:04 »

kevät lähenee ja on melkein jo ajokelit...ja pyörä ei taida vielä löytyä/valmistua kesäksi, mikäs nyt neuvoksi...
ja sitten varsinaiseen asiaan...

Eli tuli tämmönen juttu mieleen että
olen vääntänyt kauppaa tämmösestä rojektista:
jos vaihdettuja osia on 27% ja esim takalokaria, valoja ,mittareita,keula vaihdettu ja keula kulmaa muutettu jne kuten tässä ym pyörässä on niin mites nämä jumalaa viisaammat katsastusdemonit tuumaavat siihen että muunnan pyörää lisää ja esimerkiksi vaihtaisin etylyhdyn ja stongan toisenlaisiin(siis jotka ovat jo edellisen omistajan tuunaamat ja muutoskatsastettu), niin meneekö niistä sitten taas uudestaan lisää rosentteja?

Kiitos taas kerran
 
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto