oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
24 Marraskuu 2024, 08:18:27 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tiedätkö milloin moottoripyörä pitäisi muutoskatsastaa? Katso tästä kattava artikkeli muutoskatsastamisesta
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: 1 2 [3] 4
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Sähköpyöriin komponentteja  (Luettu 141721 kertaa)
MotoJussi
Full Member
***
Viestejä: 72


« Vastaus #30 : 14 Kesäkuu 2010, 14:54:10 »


Tuossa on monta mieltä kiihottavaa yksityiskohtaa. Esmes noi pikaisesti vaihdettavat akut; ei akkuja ole tosiaan pakko vetää kaapeleilla kiinni toisiinsa ja kontrolleriin; jos tietää mitä akkuja käyttää, voisi aivan hyvin tehdä akuille kolon johon se on helppo tuupata. Kolon pohjassa olisi sitten kontaktit jotka ottaisivat kiinni akun napoihin ... AGM-akut ovat vapaasti sijoiteltavia ja ne kyllä saisi vaikka samaan asentoon kuin nuo tuossa... Mutta joo. Ei passaa keulia liikaa Hymyilee Kunhan saan tuon oman budjettiviritykseni taas baanalle, olen tyytyväinen.

Hetken.

Cagiva on nyt telakalla, parannellaan "vaikka mitä".

Tässä välissä joku voisi suositella jotain firmaa joka diilaa raaka-rattaita (takaratas lähinnä mielessä. Hammastus taitaa olla "520"? ja rattaista voisi olla vaikkapa noin 50.
tallennettu
taistovainaa
Newbie
*
Viestejä: 9


« Vastaus #31 : 02 Heinäkuu 2010, 08:40:36 »

en ny kaikkia lukenu, mutta fevt oy riihimäki.
tuo ny taitaa tulla aina ja kaikkialla vastaan jos jotain sähkösyteemiä meinaa valmistella.

tehtiin jukan kanssa 2000l sähköfaitteria.
2kpl aika isoa moottoria peräkkäin jne.
kook. paino niillä litium jotain akuillaolis jääny ihan bensakoneen raameihin, mutta vääntöä oliki sitte kymmenen turbopyörän verran.

yllätys yllätys.
rojekti ei site oikeen vauhdilla valmistunu.
jotain ihan pieniä koeajoja jukka kaik ehti.
mulla loppu sitte aika odotella, tiä onko valmistunu vieläkään??

mutta senverta pääsin hajulle jo senaikaisesta tekniikasta, että tuo sähkö on rock.
voimaa saa ihan hulluna.
muutamat pullonkaulat kun aukeaa, niin se on siinä....lähinnä raha.

tallennettu
MotoJussi
Full Member
***
Viestejä: 72


« Vastaus #32 : 02 Heinäkuu 2010, 08:58:30 »

Tässä välissä joku voisi suositella jotain firmaa joka diilaa raaka-rattaita (takaratas lähinnä mielessä. Hammastus taitaa olla "520"? ja rattaista voisi olla vaikkapa noin 50.

Tehrään silleen et NPM:stä tai jostain 50-piikkinen raakaratas, sit sorvaten siitä hammaskehä irti, sorvaten irti orggisrattaasta keskiö, nämä liimataan yhteen ja siinähän se, 50-piikkinen cagivan takaratas!

Pitäis varmaan vähän selvitellä missä mennään ton kanssa.
tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #33 : 02 Heinäkuu 2010, 17:12:49 »

Tässä välissä joku voisi suositella jotain firmaa joka diilaa raaka-rattaita (takaratas lähinnä mielessä. Hammastus taitaa olla "520"? ja rattaista voisi olla vaikkapa noin 50.

Piirrät sen kädillä (CAD) ja viet tikulla lähisorvaamoos.
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
koltta
Newbie
*
Viestejä: 3


« Vastaus #34 : 27 Helmikuu 2011, 18:01:25 »

Moi!

Itse olen rakentelemassa ekaa eMotoa, moottoriksi kaavailen Golden motorin 5kw BLDC moottoria HPM5000B http://www.goldenmotor.com/
Akuiksi tulee 4 kpl LP12V40AH+ 12 voltin akkua. Akut on LiFePo tyyppiset, eli vaativat suojaus elektroniikan joka akulle. http://www.ev-power.eu/index.php?p=productsMore&iProduct=302&sName=lp12v40ah-12v-40ah
Tehonsäädin on hakusessa, mutta mielellään sellainen jonka voi ihan läppärillä säädellä.
Kantapyörä on 88vm oleva Yamaha TZR.
Kun tästä proektista saadaan hieman oppia niin seuraava on sit chopperi  Cool
tallennettu
RandomEV
Newbie
*
Viestejä: 1


« Vastaus #35 : 15 Huhtikuu 2011, 17:22:37 »

Moro,

Ainakin Kellyllä (http://www.kellycontroller.com/) on kohtuullisen edullisia kontrollereita ja tuntuu olevan ihan mukavia konfiguroitaviakin, pelkkä läppäri ja sarjaportti riittää. Kasaamassani eSupermotossa on Kelloyn 72V / 450A / regen-malli ja näyttää perustoiminnoiltaan olevan toistaiseksi ihan jees. Moottorina on 16 kW jatkuvaa ja 30kW hetkellistä antava Agni 95R (R = Racing) - samaa mottia käyttivät TTX-GP:n voittajaprätkässä 2009. Nyt Nyttemminhän tehot on jo vähän eri luokkaa - Chip Yates näkyy menevän sähköllä jo kovinkin kovaa; Historical First Electric vs. Gas Superbike Race - Chip Yates Full Race with Commentary ...

--
Henkka
tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #36 : 16 Huhtikuu 2011, 09:41:53 »

Kasaamassani eSupermotossa on Kelloyn 72V / 450A / regen-malli ja näyttää perustoiminnoiltaan olevan toistaiseksi ihan jees. Moottorina on 16 kW jatkuvaa ja 30kW hetkellistä antava Agni 95R (R = Racing) - samaa mottia käyttivät TTX-GP:n voittajaprätkässä 2009.

Tää kiinnostais varmaan muitakin. Kuvia, juttua, kokemuksia, kustannuksia jne. Tänne online tai jopa seuraavaan jäsenkirjeeseen???
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
koltta
Newbie
*
Viestejä: 3


« Vastaus #37 : 20 Huhtikuu 2011, 07:28:25 »

Moi!

Kelly on mullakin jo hankittuna, työkaveri keksi kuinka chopperiin saa akut piiloon...satulalaukkuihin.
Mulla ainakin issakaisessa on satulalaukut suurimman osan aika ihan tyhjinä.

TZR on kasausvaiheessa  saiskohan toukokuun aikana pyörän liikahtaan ekan kerran..
tallennettu
MotoJussi
Full Member
***
Viestejä: 72


« Vastaus #38 : 16 Kesäkuu 2011, 09:12:38 »

Moi!

Tämä koki oivalluksen tänä aamuna ajellessaan sähkömoottoripyörällä kotoa töihin tyyliin "business as usual".

Siinä vaiheessa kun AGM-akuista on paras terä mennyt, voi muuttaa akkujen kytkennän "neljä sarjassa, neljä sarjaa rinnan" muotoon "kaksi sarjassa, kahdeksan sarjaa rinnan" ja käydä muutoskatsastamassa härvelin mopoksi.

Nopeudeksi saa säädettyä sen mitä mopo saa kulkea ja toimintamatka on puolikuntoisillakin akuilla varmasti ihan jees.

Mopon vakuutus: 150e / vuosi, moottoripyörän vakuutus 1500e / vuosi.

Sitten kun jostain taas ilmestyy rahaa ja saa ostettua uudet akut, muutoskatsastaa takas moottoripyöräksi.
tallennettu
Joksa
Full Member
***
Viestejä: 59



« Vastaus #39 : 16 Kesäkuu 2011, 12:06:47 »

Sitten kun jostain taas ilmestyy rahaa ja saa ostettua uudet akut, muutoskatsastaa takas moottoripyöräksi.

Jos tätä oikein tavaan, niin kalliimmin verotettuun ajoneuvoluokkaan siirryttäessä verot tulee maksuun:
http://www.ake.fi/AKE/Verotus/Autovero/Autovero+Suomessa/Ajoneuvoluokan+tai+-ryhm%C3%A4n+muuttaminen+rekister%C3%B6innin+j%C3%A4lkeen.htm

http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=402.msg4672#msg4672
tallennettu
MotoJussi
Full Member
***
Viestejä: 72


« Vastaus #40 : 16 Kesäkuu 2011, 12:10:58 »

Jos tätä oikein tavaan, niin kalliimmin verotettuun ajoneuvoluokkaan siirryttäessä verot tulee maksuun:


... joskin härvelistä on jo maksettu auto(!)verot, silloin kun se rekisteröitiin moottoripyöräksi.

Näihin jo aikaa takaperin maksettuihin auto(!)veroihin otettiin kantaa, kun valtio määräsi minut maksamaan lisää auto(!)veroa kun vaihdoin Cagivani kulkemaan sähköllä.


tallennettu
Joksa
Full Member
***
Viestejä: 59



« Vastaus #41 : 16 Kesäkuu 2011, 12:16:51 »

... joskin härvelistä on jo maksettu auto(!)verot, silloin kun se rekisteröitiin moottoripyöräksi.

Näihin jo aikaa takaperin maksettuihin auto(!)veroihin otettiin kantaa, kun valtio määräsi minut maksamaan lisää auto(!)veroa kun vaihdoin Cagivani kulkemaan sähköllä.

Mutta se ei ollut ajoneuvoluokan vaihdos.

Lainaus
Mitä tässä säädetään, sovelletaan myös, jos auto on muutettu laadultaan korkeamman veron mukaan verotetusta lievemmin verotetuksi ja uudelleen korkeamman veron mukaisesti verotettavaksi. Tällöin maksuunpanossa otetaan huomioon maksettuna verona ainoastaan se määrä, joka ajoneuvosta olisi kannettu lievemmän verokannan mukaisia veroperusteita sovellettaessa.
tallennettu
MotoJussi
Full Member
***
Viestejä: 72


« Vastaus #42 : 16 Kesäkuu 2011, 13:12:23 »

Mutta se ei ollut ajoneuvoluokan vaihdos.


Mutta se ei ollut auto.

Ja joo, sillä tuskin on merkitystä Iskee silmää
tallennettu
era
Newbie
*
Viestejä: 1


« Vastaus #43 : 24 Kesäkuu 2011, 04:22:16 »

Täällä on yksi sähköpyörien komponenttifirma jota en löytänyt viesteistä: http://www.jozztek.com/shop/en/  

Onkohan jokin erityinen syy, että projektien moottoreiksi on valittu enimmäkseen harjallisia tasavirtamoottoreita (vs. harjaton)?
« Viimeksi muokattu: 26 Kesäkuu 2011, 00:13:03 kirjoittanut era » tallennettu
Kuvaja
Full Member
***
Viestejä: 68


« Vastaus #44 : 24 Kesäkuu 2011, 15:54:20 »

Löyhästi aiheeseen liittyvä (polku)pyörä-valmistaja http://www.harrison-bikes.com/
Tuollainen "kilpa"-vehje vois olla ihan kiva kioskilla käymiseen...
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] 4
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto