oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
23 Marraskuu 2024, 07:50:26 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tunnetko valomääräykset? Lue juttu Moottoripyörän valaisimet ja niiden muuttaminen
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Prosenttirajat ja identiteetti - miten muualla?  (Luettu 21084 kertaa)
JanneK
Jr. Member
**
Viestejä: 21


« : 23 Huhtikuu 2007, 15:52:55 »

Morjens,

Käsitykseni mukaan meillä Suomessa 50%:n raja on ns. kriittinen pyörän identiteetin kannalta. Eli yli puolet pitäisi sitä alkuperäistä löytyä tai muuten on melkoisessa lirissä.

Mutta onko kellään käsitystä siitä, miten tätä samaa ongelmaa on lähestytty ulkomailla - esim. muualla EU:ssa? Tulee vaan mieleen esim. nuo brittien rakastamat ja rakentamat TriTon Cafe-raaserit, joissa tyypillisesti on runko takaswingi ja ehkä takapyörän napa Nortonia, kone ja laatikko sitten Triumphia, etuhaarukka joku Ceriani clip-oneilla ja etunapana 4-nokkainen Grimeca. Tankki lokasuojat ja vannekehät sitten jotain alumiinisellaisia tarvikeita ja satula joku oma tekele. Jäikö vielä luettelematta joku oleellinen osa prosenttilistasta? Joo jalkatapit alumiiniset tarvike rear-setit.

Miten britit tuon merkitsevät rekisteriin eli millä "identiteetillä"?

Entä miten tämä identiteettiasia on hanskattu rakkaassa naapurimaassamme Ruotsissa? Tai esim. Saksassa?

Tuollaisia Tritoneitahan on suomeenkin tuotu, mutta millaiset paperit niissä mahtaa olla?

Paljon kysymyksia ja laaja aihe mutta tulipahan vaan mieleen kun noita muttereita laskin ja totesin ettei oikein taida alkuperäiset riittää...

-Janne
tallennettu
rautis
Hero Member
*****
Viestejä: 261


« Vastaus #1 : 24 Huhtikuu 2007, 09:45:30 »

Sivulta 12 alkaen on koostetta vastauksena kysymykseesi. Raporttia varten selvitettiin tarkemmin lähinnä brittien ja ruotsalaisten systeemiä ilmeisesti johtuen sihteerin heikosta saksankielentaidosta...

http://www.mmaf.fi/documents/APU-Loppuraportti.pdf
tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #2 : 24 Huhtikuu 2007, 14:31:05 »

Kyllä myös "muualla" valvotaan identiteettiä, yleensä joko laskemalla "pisteitä" tai seuraamalla jotenkin muuten pääkomponenttien (runko, kone) tai näiden kombinaation elinkaarta. Asia ei "muualla" ole kuitenkaan niin suuri päänsärky koska ei tarvitse valvoa veronkiertoa ja rakentelupykälistökin on suosiollisempi. Systeemillä tarvitsee siis valvoa lähinnä tavaramerkkioikeutta...
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
JanneK
Jr. Member
**
Viestejä: 21


« Vastaus #3 : 25 Huhtikuu 2007, 11:36:21 »

Jep, jep.

Entäs nuo TriTon hommelit. Millaisilla papereilla ja identiteetillä ne mahtaa täällä suomessa liikennöidä? Ei taida vierailla TriTon miehiä täällä foorumilla....

-Janne
tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #4 : 27 Huhtikuu 2007, 10:32:02 »

Tritonien ja Norvinien identiteetin perään ei kannata kovin paljoa kysellä... Virnistää

Nykyinen taulukko mahdollistaa kyllä Tritonit sun muut, mutta laskeskelemaan joutuu.
tallennettu

Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto