oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
01 Marraskuu 2024, 06:34:28 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Haluatko sinä, kerhosi tai yrityksesi tukea MMAF:n toimintaa? Liity MMAF:n kannatusjäseneksi
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Perän jäykistys  (Luettu 28534 kertaa)
tuppu
Newbie
*
Viestejä: 4



« : 25 Tammikuu 2010, 21:21:09 »

Onko kellään henk.koht kokemuksia miten pykälät ja virkamiehet suhtautuu ns jäykistettyihin iskareihin?Ittellä tuli tuon 750 intrun matkas aikanaan sellaaset,eli vieterit ja pumput heitetty saunan taa ja välis putki ja taas ruuvattu päät yhteen putken jääres siihen väliin.
tallennettu

Ei se määränpää vaan matka..
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #1 : 25 Tammikuu 2010, 21:34:04 »

Pykälistä ja virkamiehistä tiiä, mutta itse suhtautuisin kriittisesti. Kuorma kohdistuu tuollaisessa iskarien kiinnityspultteihin.
tallennettu

tuppu
Newbie
*
Viestejä: 4



« Vastaus #2 : 25 Tammikuu 2010, 21:37:21 »

Niinhän tuo teköö,on tietysti aika tymäkkää tekoa mutta tietysti 80kg kertaa routaheitto=kuski männyn larvas tai johonain muualla v mäises paikas..
tallennettu

Ei se määränpää vaan matka..
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #3 : 25 Tammikuu 2010, 21:57:19 »

Ameriikanmaalla käyttävät paljon noita rautatankoja iskareiden paikalla, kutsuvat niitä strutseiksi. Vielä en ole kuullut kenenkään kertoneen sellaisten hajoamisesta - saati sitten iskarinpulttien katkeamisista.

tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #4 : 25 Tammikuu 2010, 22:00:19 »

Käytetään niitä kuulemma Suomessakin, enkä ole kuullut hajonneen. Mikä ei tietenkään tarkoita, että olis ok. Jos nyt on ihan pakko tuollaisia tehdä, niin jotain vertailukohtaa voisi hakea akselin lujuudesta ja laittaa vähintään saman verran leikkaavaa voimaa kestävät pultit.
tallennettu

Kkallioj
Full Member
***
Viestejä: 51


« Vastaus #5 : 26 Tammikuu 2010, 00:55:32 »

Näin asiaa kummemmin tuntematta haluaisin kysyä, että mikä noissa jäykkäperissä yleensäkin on ideana? Näin äkkiseltään luulisi, että se ei tuo mitään hyvää, paitsi ehkä pelkistetymmän ulkonäön, mutta kai siinä joku juju on, kun ovat niin suosittuja.
tallennettu
Jack
Full Member
***
Viestejä: 55


« Vastaus #6 : 26 Tammikuu 2010, 08:44:31 »

aika suuren osa tekee tietysti pelkistetty ulkonäkö.  Mutta ainakin itse ajan mieluummin jäykkäperää kuin swingipeliä. Jäykkä tuntuu olevan niin paljon paremmin tiessä "kiinni", ja jos sattuu esim mutkassa perä pomppaamaan niin tietää, että se on taas maassa pompun jälkeen eikä vatkaa miten sattuu.
About saman saa aikaan tietysti lyhyillä kivijäykillä iskareilla. Tämän tein toiseen mopottimeen, kun ei ole vielä visio auennut, pannaanko pilkkeiksi vai nou....
tallennettu
av
Hero Member
*****
Viestejä: 231



« Vastaus #7 : 26 Tammikuu 2010, 10:07:54 »

rakentelussa yleensäkin on vähän turhaa (oma mielipide, ei totuus) kysyä mikä pointti jossakin on? harvoin esim chopperia rakentava kaveri pitää ajo-ominaisuuksia ulkonäön edelle menevänä tekijänä. jokainen tyylillään jne.

ja samaa mieltä jackin kanssa kyllä tuosta ajotuntumasta, ei tuu ihan heti tälle jätkälle enää jousiperää. satulan jousethan on sitten ihan eri juttu Hymyilee

mutta aiheeseen vielä. olennaista on ettei mihinkään väliin jää klappia, koska silloin "iskuvoima" kasvaa ja pultit sanoo poks. (huomatkaa viralliset ilmaisut).
tallennettu

"But talkin' about it and bein' it, that's two different things."
tumo
Jr. Member
**
Viestejä: 10



« Vastaus #8 : 29 Tammikuu 2010, 17:36:32 »

jäykällä on kylläkin hyvällä tiellä aivan mainio ajaa.. Ajoin yhdenkesän Trumpalla jossa oli viimisen päälle pehmeet jouset ja meno oli ku ruotsin laivalla..jäykän kun sain ni oli paljon mukavempi..mutta vain hyvällä tiellä..kyllä pompottelu tuntuu selkärangassa..mutta kai se ulkonäkö kuitenkin se eka oli miksi sen jäykän tahto.
tosin sitä miksi tehä moinen pulttijäykkäperä ni en kyllä oikein ymmärrä..kun ei se näytä edes omasta mielestäni hienolta..mutta omapa on mielipiteeni..
tallennettu
tuppu
Newbie
*
Viestejä: 4



« Vastaus #9 : 31 Tammikuu 2010, 20:31:27 »

Ajelin niillä viime kesänä jonkun verran ja kyllä japsirauta istuu junnulle helevetin palio tymäkämmin kun vieterien kans.Kiinnostais vaan tietää onko kellään kokemuksia tosta virkavallan suhteen?

tallennettu

Ei se määränpää vaan matka..
gandhi
Newbie
*
Viestejä: 1


« Vastaus #10 : 20 Maaliskuu 2010, 22:33:02 »

Itselläni rakenteilla tuollainen strutsi (biltwell) viritys sporttiin. Jäi kaihertamaan tuo iskaripulttien kestävyys. Mitä mieltä olette, kannattaako laitaa orkkis pulttien tilalle jotain tymäkämpää kamaa ja jos niin mitä suosittelette?

tallennettu
MakeH
Full Member
***
Viestejä: 53


« Vastaus #11 : 21 Maaliskuu 2010, 11:54:36 »

Itselläni rakenteilla tuollainen strutsi (biltwell) viritys sporttiin. Jäi kaihertamaan tuo iskaripulttien kestävyys. Mitä mieltä olette, kannattaako laitaa orkkis pulttien tilalle jotain tymäkämpää kamaa ja jos niin mitä suosittelette?

Investointi ei lienee järin suuri laittaa sinne kovat pultit? Jos ei muuta ni oman mielenrauhan takia.
tallennettu
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #12 : 21 Maaliskuu 2010, 22:05:38 »

Ei ne alkuperäisetkään ihan meltorautaa ole, muistaakseni alapäässäkin on viiden viivan pultit eli kyllä kestää. En ole kuullut vielä kenestäkään jolta olisi kiinnityspultit katkenneet.
tallennettu
mikko39
Newbie
*
Viestejä: 4


« Vastaus #13 : 29 Elokuu 2010, 12:45:51 »

Katsuri varmaan lukee strutseilla tehdyn perän jäykäksi? , mutta onkohan kellään kokemuksia mitä tuumaa virkavalta tienpäällä?
tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto