Morjens vaan kaikille, tässäpä eka postaus tälle laudalle:
Menin eilen paikalliselle konttorille näyttämään projektia että sais muutokset otteeseen.
Laite on -72 honda cb 500 four. Keulakulma kallistettu ja runko muutettu jäykkäperäksi.
Noh, katsurit tarkisteli maalaamatonta runkoa hyväksyvästi nyökkäillen. Kaikki oli jees,
sitten vaan paperihommiin. Prosenttien kanssa ei ollut ongelmia, avuliaan katsastusmiehen kanssa
laskimme muutosprosentteja ja pääsimme tulokseen 39% muutettu- 61% originaal.
Keulakulmaksi tuli 41 astetta ja 4-asteisilla t-kappaleilla akseliväliä 196 cm. Härveli oli valmiiksi rekisterissä erikoisehdolla:
"korjattu ajoneuvo, vaihdettujen osien määrä 25%." Osaluetteloa ei otteessa ole.
Elikkä sitten vaan paperit kuntoon.
Mutta. Tämähän vaikuttaa liian helpolta.
Hetkinen, sanoi katsastusmies. Pykälä 9:
3. Ajoneuvon jousitustyypin saa vaihtaa
erityyppiseksi sekä L3e-, L4e-ja L5e-luokan
ajoneuvon taka-akselin muuttaa jousittamattomaksi.
Jarrujen tulee tällöin täyttää vähintään
13 §:n vaatimukset.
Pykälä 13: Jarrujen testaus. Tätä ihmetteli myös katsastaja, ja soitti trafiin, o.s. akeen.
Tänään tuli tietoa trafista: ylitarkastaja, DI Otto Lahti ilmoitti jotta jarrutus täytyy todellakin testata,
asia on varsin yksiselitteinen.
En tiedä miten etelässä, mutta Pohojanmaalla on 22 astetta pakkasta. Piikkirattaat ja pilkkihaalari?
Elikkä: kuka testaa, missä testaa, mitä maksaa?