Ensinnäkin, terve VALU, kohtalotovereita ollaan juu!
Silloin kun itse kysyin hintaa testmill pentanovalta, arvio oli tuo "jonkun satalappusen".
Hinta on nyt sitten näköjään tarkentunu tuohon viissatkuun.
Kuten aikaisemmin muistelin, jos olisin viime vuonna leimannut tuon jäykkämuutoksen
olisin selvinnyt pelkällä 8 prosentin menetyksellä. Korjatkaa toki jos muistan väärin.
Jos ylläoleva muistelo pitää paikkansa, miksi ennen lakimuutosta muutoskatsastetuilta laitteilta
joissa akseliväli on alle 2m ja keulakulma alle 47 astetta, ei edellytetty testiä pyörän hallittavuudesta jarrutuksen aikana.
Tiedän, tiedän. Turha tässä on enää itkeä, saatana. Mutta pakko edes vähän, pahoittelut.
Mutta tosiaankin, pyörähän on jo rekisterissä ja otteessa joka on se vanha kunnon punavalkoinen,
lukee seuraavasti : korjattu ajoneuvo, vaihdettujen osien määrä 25%. Eikä ole osaluetteloa.
Jos vain ajaisi menemään niin kauan kuin virkavalta repii ne orkkikset mustat kilvet veks,
ja määrää laitteen konttorille tai valtiolle ja putkaa, linnaa ja vankeutta kuskille.
Sitten verot päälle, talo myyntiin ja sotilasarvon menetys.
Tai sitten työnnän pyörän pakun kyytiin ja ajan johonkin testauttamaan härpättimen.
Maksan hymyillen mitä pyydetään, hinnoillahan tosin on tapana nousta kysynnän mukaan.