oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
24 Marraskuu 2024, 00:40:04 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Etsitkö wanhoja artikkeleita ja juttuja? Ne löytyvät osoitteesta [url]http://www.mmaf.fi/arkisto2006.html [/url]
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: 1 [2]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Museo / maahantuonti / liikenne jne. rekisteröinti.  (Luettu 34922 kertaa)
Turoq
Full Member
***
Viestejä: 77


« Vastaus #15 : 12 Helmikuu 2010, 22:54:05 »

Näin se on, vaatimus on melko hankala.

Sama ongelma voi olla vaikka tietyistä maista käytettynä tuoduissa peräkärryissä, joissa niitä ei rekisteröidä vaan ne ovat tavallaan vetoauton rekisteriin kytketty ja silloin niiden käyttöön otto on hankala selvittää.

Parempi käytäntö olisi että ne voitaisiin merkitä rekisteriin esim valmistusvuoden perusteella, oli se siten ollut rekisterissä tai ei.

Ja vaatimukset tietysti sen mukaan.

Tietysti siihen pitäisi laittaa jokin puskuriaika ettei näitä uudempia häntiä sen avulla väärin kilpiin laiteta, eli koskisi näitä vanhempia laitteita.

Helpotus koskisi kuitenkin pientä ryhmää pyöriä ja olisi ihan oikeutettu, koska hankaluudet johtuvat eninmäkseen vanhoista rekisterin pito asioista eri maissa.
 
tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #16 : 12 Helmikuu 2010, 23:06:36 »

Suomessa ovat käsittääkseni VMPK ja SAHK ottaneet hoitaakseen wanhat kantakortit joilla rekisteröitiin ajoneuvojen tiedot ennen kuin sähkö keksittiin. Niiden avulla on selvitetty monen ajoneuvon oikea historia ja ensimmäinen käyttöönottopäivä. Ja olen antanut kertoa itselleni, että muissa maissa on vastaavia järjestöjä. Mutta jos mitään tietoja ei löydy niin menee mahdottomaksi.
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Meteor53
Newbie
*
Viestejä: 8


« Vastaus #17 : 13 Helmikuu 2010, 11:15:09 »


Tämä on nyt vähän kuin ihmisellä syntymätodistus (tehtaalta lähtö) ja kaste (rekisteröinti). Kumpihan noista on tärkeämpi ihmisen ikää määrittäessä.

Aika moneen pyörään löytyy vielä tehdastiedot, kun ne arkistot ovat tallessa yleensä merkkikerholla. Tuostakin härpäkkeestä on paperi, jossa muunmuassa kerrotaan, että lähti tehtaalta pitkän satulan kanssa, mikä tuon vuoden mallissa oli lisävaruste ja seuraavina vuosina vakiovaruste.

Sitten kun puhutaan oikein vanhoista pyöristä, ennen sotia olevista, niin voi olla aika soppa löytää paperit.

Onko jollakulla tietoa Englannin arkistoista, mistä niitä löytyy ja saako sieltä ulos tietoa valmistenumerolla vai täytyykö olla rekisterinumero?
tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #18 : 13 Helmikuu 2010, 14:14:52 »

Tämä on nyt vähän kuin ihmisellä syntymätodistus (tehtaalta lähtö) ja kaste (rekisteröinti). Kumpihan noista on tärkeämpi ihmisen ikää määrittäessä.

Hyvä vertaus mutta pieleen menee. systeemin silmissä se tehtaan lappu on lähinnä tunnustus isyydestä ja se todiste ekasta käyttöönottopäivästä on syntymätodistus. Ja vakuutusyhtiön vahinkorekisteristä saa rippitodistuksen ja vihkiluvan...
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Meteor53
Newbie
*
Viestejä: 8


« Vastaus #19 : 13 Helmikuu 2010, 15:06:50 »


Niinhän se on, paska maistuu hyvälle. 2 miljoonaa sittiäistä ei voi olla väärässä. Minä vain en tätä paskaa niele, jos asiasta on selkeät ohjeet netissä noin puolen miljardin ihmisen saatavilla, ei yhden ihmisen kanta voi olla sitä vastaan. Jos on, on tässä vaiheessa sitten tiettyjä vaikutuskeinoja. Kun ne poloiset eivät osanneet DVLAn kirjeestäkään lukea mitä siinä sanotaan ja sitten sanoivat että mun pitäisi sinne kirjoittaa heidän nimissään.

So, actually stupidity is common feature what comes to bureucrats. I have already found that previous owner for the bike in Canada ans he says that he appreciates the work I've done with restoring bike. But the big thing here is that you have to prove something that is not even needed when the TRAFI website is concerned. So would you tell me how can one peasant give different orders than website? This is like that police who raped minor using badge for that. An individual sight for law will and shall not give the legistlation on doing things wrong.

I use english everyday, mostly writing mail to OZ, UK and CA. So it's just own loss if you can't read this or any written document to prove originality of a vehicle. My spares are in boxes named in englsh just for that they are in same language in the spare books.


Ja jos et osaa lukea tätä, niin en kyllä suomenna.
tallennettu
Sivuja: 1 [2]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto