oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
25 Marraskuu 2024, 15:28:53 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tunnetko valomääräykset? Lue juttu Moottoripyörän valaisimet ja niiden muuttaminen
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: 1 2 [3] 4 5
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Vituiks meni.  (Luettu 112248 kertaa)
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #30 : 30 Huhtikuu 2010, 13:37:03 »

Tänään katsastus, kaksmetriä / ketjunkiristysvaralla 205cm ok! Jarrut ok Virnistää!
Katsastajan kanssa kävin keskusteluita neljästi ennen muutoskatsastusta ja pääsimme yhteisymmärrykseen muutoksista. Asiallista katsastustoimintaa.

Yes! Näin sen pitäisi mennä.
tallennettu

chopman
Newbie
*
Viestejä: 4


« Vastaus #31 : 30 Huhtikuu 2010, 18:11:47 »

Hyvä kuulla välillä näistä onnistuneistakin katsastuksistakin Hymyilee
tallennettu
Walt
Jr. Member
**
Viestejä: 12


« Vastaus #32 : 30 Huhtikuu 2010, 23:06:22 »

Hyvää vappua kaikille  Virnistää
Tuota kävin päissäni miettimään, että onko jollakin tietoa miten tuo jarrujen toimivuus-mittaus mahdollisesti toteutetaan.
Vedetäänkö jollakin rullapenkillä ja jos on huonosti rullille sopivat kumit niin saa yrittää uudestaan kun on vaihtanut kumit.
Vai vetääkö joku ammattilainen ammattimaisesti vitusti kittiä tankkiin ja sitten taas saa yrittää uudestaan?

(itse vetelen ilman kumeja.. tuli mieleen, kun taustalla tulee radiosta klamydia tiedoituksia)

tallennettu
Joksa
Full Member
***
Viestejä: 59



« Vastaus #33 : 01 Toukokuu 2010, 11:19:49 »

Tuota kävin päissäni miettimään, että onko jollakin tietoa miten tuo jarrujen toimivuus-mittaus mahdollisesti toteutetaan.

http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=1236.msg6338#msg6338
tallennettu
shovelman
Vieras
« Vastaus #34 : 07 Toukokuu 2010, 21:06:25 »

Tänään muutoskatsastettu -70 shovel jäykäksi, akseliväli 200, muutettu 20%, aikaa taisi mennä paperitöineen 45 min. Asiallinen suhtautuminen kaiken kaikkiaan.
tallennettu
el pee
Jr. Member
**
Viestejä: 13


« Vastaus #35 : 07 Toukokuu 2010, 21:36:43 »

Tänään muutoskatsastettu -70 shovel jäykäksi, akseliväli 200, muutettu 20%, aikaa taisi mennä paperitöineen 45 min. Asiallinen suhtautuminen kaiken kaikkiaan.

Mitenkäs jarrutesti meni ja mitä maksoi?
Jos ei tarvinnut testata, niin konttorin sijaintia kiitos! Virnistää
tallennettu
shovelman
Vieras
« Vastaus #36 : 07 Toukokuu 2010, 21:43:57 »

Mitenkäs jarrutesti meni ja mitä maksoi?
Jos ei tarvinnut testata, niin konttorin sijaintia kiitos! Virnistää

jarrutesti? ei tarvinnut, sehän täytyy tehdä "tarvittaessa", tässä tapauksessa käytettiin järkeä. Alkuperäiset rummut on vaihdettu levyjarruiksi, katsottiin jarruteho "riittäväksi". Ja kotimainen konttori kyseessä.
tallennettu
el pee
Jr. Member
**
Viestejä: 13


« Vastaus #37 : 07 Toukokuu 2010, 22:00:12 »

Tämähän käy mielenkiintoiseksi,
oman jäykkäbärsseprojektin kohdalla Trafin perustelut jarrutestille olivat konttorille tulleen s-postin mukaan seuraavat:

"jarrutestissä tutkitaan pyörän yleistä hallittavuutta jarrutuksen aikana, mistä halutaan varmistua
 muutettaessa pyörän jousitusta oleellisesti."

Ei tossa mitään jarrujen tehosta mainita.
Mitä helvettiä? Vaadin tasa-arvoa! Virnistää
 
tallennettu
Junnu
Newbie
*
Viestejä: 2


« Vastaus #38 : 27 Toukokuu 2010, 20:50:58 »

Ei millään pahalla mutta mun mielestä tää uusi laki meni päin vittua. Ymmärrän toki sitä helevetinmoista työmäärää mitä äijät on asian eteen tehnyt, ja kunnioitan sitä suuresti!
Mutta minkä takia tuntuu että koko hommassa on haettu rekisteröimismahdollisuutta jäykkäperäiselle, yli 2m akseliväliselle Harley-Davidson-merkkiselle moottoripyörälle KEHÄ KOLMOSEN SISÄPUOLELLA??? Kyllä täällä meillä maakunnissa moinen on onnistustunut ennenkin vallan mainiosti, kiitos omilla aivoilla ajattelevien katsastusmiesten.
Jos nyt mennään sen mukaan, että MMAF on ainoa taho, joka voi hyväksyä yli 2m akselivälisen pyörän ajettavuuden, jarrut, ym, niin kiitti vaan, tapoitte juuri sopperirakentelun Suomesta! Ettekai te ihan oikeesti luule, että palttiarallaa 5-6 pyörää vuodessa on riittävä määrä? Ehkä pääkaupunkiseudulla mut mites muu Suomi?
Ja sitte vielä yks 500e lisämaksua kaikkien muitten paskamaksujen päälle. Ei saatana. Se on iso raha persaukiselle maakunnan pienipalkkaiselle duunarille.
Ja minkä helvetin takia tää homma on menny niin pilkunnussimiseksi, entisenkin lain puitteissa pysty tekemään vallan mieluisan sopperin vaikka 215cm akselivälillä ja saada sen täysin lain mukaan katsastettua tieliikenteeseen ilman mitään ongelmia.
Elikkäs kysyn vaan, kannattiko? Vastatkaa ne ketkä tietää ja osoittakaa minun olevan väärässä?? Kiitos.
Oikeessa olet; vituiksi meni! Tää koko juttu on ampunut yli hilseen. Pyörään vaihdetaan lankalampun tilalle ledi lamppu ja eiku konttorille muutoskatsastukseen. Kaukaa haettu ajatus tämän hetken ajatusmallista. Vittu että jotkut voi vaivata pienen muutoksen takia päätänsä ja miettiä niitä perkeleen prosentteja tai oikeesti promilleja. Virkamiesten ruokkiminen yksityiskohtaisesti joka perkeleen mutterin vaihdosta on aiheuttanut mm. sen että tien päällä jokaisessa virka-autossa voidaan päätteeltä lukea/katsoa, mikä on pykälien mukaan, mikä ei, kyseisessä pyörässä/mallissa.(viitaten APU 2) Tarkoitan käsikirjan luomista kulloinkin partioimassa oleville sinivuokoille, jotka ehkä aiemmin tunnistivat pyörästä vain merkin ilman rekisteriotteeseen kurkkaamista. En halua mitenkään arvostella tehtyä työtä hyvien asioiden puolesta, mutta jotenkin tuntuu et asiat ovat kääntyneet itseään vastaan.
 
tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #39 : 27 Toukokuu 2010, 21:31:39 »

Öööh, valaisinlaitteiden muutoksia ei tartte muutoskatsastaa (vaatimukset pitää silti täyttää). Ei myöskään prosenttien takia, niiden takia muutoskatsastukseen pitää mennä vasta kun 25 % ylittyy.

Mikä oli Junnulla pointti? Ei ymmärrä... Huh
tallennettu

Junnu
Newbie
*
Viestejä: 2


« Vastaus #40 : 27 Toukokuu 2010, 22:23:46 »

Öööh, valaisinlaitteiden muutoksia ei tartte muutoskatsastaa (vaatimukset pitää silti täyttää). Ei myöskään prosenttien takia, niiden takia muutoskatsastukseen pitää mennä vasta kun 25 % ylittyy.

Mikä oli Junnulla pointti? Ei ymmärrä... Huh

Pointtina on se että moottoripyöräily ja rakentelu on muutakin kuin prosenttikatsastusta.
 Kärjistetty esimerkkini oli nyt vaan heitto. Jos näistä perkeleen prosenteista pitää koko ajan kiinni joutuis käymään joka vuosi konttorilla ennen ajokautta. No oli miten oli; kiitos ja hyvää ajokautta, oli prosentteja tai ei!
tallennettu
Walt
Jr. Member
**
Viestejä: 12


« Vastaus #41 : 28 Toukokuu 2010, 09:26:27 »

Laskin tuon niin että..
Pyörän hinta 600e, ylimääräisistä osista saatu myydessä 250e, hankittujen osien summa 120e, kypärä kirppikseltä 28e.
Projektin hinta jää alle 500e, joten jarrutestiä ei tarvita ja jäsenmaksun kun jättää maksamatta niin pääsee kerran kylälle kaffelle.
tallennettu
teemu
Sr. Member
****
Viestejä: 189


kyllä sillä vielä joskus ajetaan


« Vastaus #42 : 28 Toukokuu 2010, 20:18:29 »

Oikeessa olet; vituiksi meni! Tää koko juttu on ampunut yli hilseen. Pyörään vaihdetaan lankalampun tilalle ledi lamppu ja eiku konttorille muutoskatsastukseen. Kaukaa haettu ajatus tämän hetken ajatusmallista. Vittu että jotkut voi vaivata pienen muutoksen takia päätänsä ja miettiä niitä perkeleen prosentteja tai oikeesti promilleja. Virkamiesten ruokkiminen yksityiskohtaisesti joka perkeleen mutterin vaihdosta on aiheuttanut mm. sen että tien päällä jokaisessa virka-autossa voidaan päätteeltä lukea/katsoa, mikä on pykälien mukaan, mikä ei, kyseisessä pyörässä/mallissa.(viitaten APU 2) Tarkoitan käsikirjan luomista kulloinkin partioimassa oleville sinivuokoille, jotka ehkä aiemmin tunnistivat pyörästä vain merkin ilman rekisteriotteeseen kurkkaamista. En halua mitenkään arvostella tehtyä työtä hyvien asioiden puolesta, mutta jotenkin tuntuu et asiat ovat kääntyneet itseään vastaan.
 

pointtisi on kyllä selkee mutta ei se nyt ihan noin mielestäni mene.
ensinnäkin ei sinne konttorille tarvitse joka kevät mennä muttereitten ja muitten pikku kikkareitten vaihdon jälkeen.
käy kattoo muutoskatsastus velvollisuudesta http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=133.0
on se pyörien rakentelu joo muutakin kuin prosenttikatsastusta...mutta se aika on mennyttä,että sinivuokot ei olisi perillä mistään muusta kuin pyörän nimestä.
enään ei tosin ole mahdollisuutta ajella täysin laittomalla pelillä ilman,että sinivuokot sen hokaa.
apu2 toi tullessaan mahdollisuuden vapaammin muutella pyöriä LAILLISESTI.
oliko ennen sitten paremmin kuin ne ei hokannut oliko pyörä sellainen kuin pitäisi olla...??
apu2 toi selkeät ohjeet harrastajille ja virkavallalle mitkä pykälät minkäkin pelin pitää täyttää.
ei se paljon vaadi jos pitää pyöränsä sellaisessa kondiksessa,että se on lainkirjaimen mukainen.
toi muutoskatsatus velvollisuus on aika iso. kaiken näköstä kikkaretta saa vaihdella käymättä joka kevät konttorilla.
kunhan pääpiirteet täsmää papereihin niin antaa mennä vaan entiseen malliin.
tallennettu
MakeH
Full Member
***
Viestejä: 53


« Vastaus #43 : 28 Toukokuu 2010, 22:00:33 »

Tähän kommentoisin että vaihdetun osan kun on kertaalleen muutoskatsastanut, ni senhän saa vaihtaa vaikka päivittäin ilman konttorilla käyntiä. 50% vaihdettuja osia on edelleen maaginen raja. Ja toi muutoskatsastusvelvollisuus on enneki ollu olemassa.
 Ja hyvä se on että poliiseillakin on kirja josta lukea, mikä on oikein ja mikä väärin. Parempi se on kuin se, että tietämätön poliisi vie "varmuuden vuoksi" kilven.
tallennettu
Walt
Jr. Member
**
Viestejä: 12


« Vastaus #44 : 28 Toukokuu 2010, 22:25:30 »

nasse tuossa jo kiteyttikin tuon uuden suunnan "Mutta minkä takia tuntuu että koko hommassa on haettu rekisteröimismahdollisuutta jäykkäperäiselle, yli 2m akseliväliselle Harley-Davidson-merkkiselle moottoripyörälle KEHÄ KOLMOSEN SISÄPUOLELLA???"

Ainahan ne on olleet virkavallan ja pykälien kanssa kusessa, jotka oikeasti rakentavat ajokkinsa, on sitten kyse autoista tai moottoripyöristä.
Mutta nyt saatiin vielä uusin vitsaus, otetaan siitä harrastuksesta vielä rahat pois, aina kun haluaa jotakin tehdä ja melko moni haluaa tehdä niitä pyöriä ja yleensä sen saman vielä uusiksi tai useammankin kappaleen.

Itselläkin seisoo 3 pyörää tallissa ja kaikki vaativat muutoskatsastuksen, yksi myös jarrutestin.

(valmiita leimattuja osia direktiivipyöriin, voi prkl..)

Joo ja joku tuossa väliin jo laittoikin jotain..
Parempi se minusta oli, jos poliisi kerran kymmeneen vuoteen jostakin huomautti tai vei vaikka kilvetkin, kuin se että jokaisesta teostaan pitäisi maksaa vitusti.


tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] 4 5
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto