oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
24 Marraskuu 2024, 04:41:52 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Haluatko sinä, kerhosi tai yrityksesi tukea MMAF:n toimintaa? Liity MMAF:n kannatusjäseneksi
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Skootterinjarru keulille  (Luettu 18885 kertaa)
Choppers_Forever
Sr. Member
****
Viestejä: 185


Wruuuuuuuuuuuum kalin kilk...


« : 02 Marraskuu 2010, 10:05:21 »

Tör,

Immeiset ovat laitelleet skootterinjarruja maailmalla springereihin, kun ovat noin siroja...ja halpoja. Uskoisin, jotta ainakin orkkis HD:n jarrut ovat heikkotehoisempia eli vaihto olisi järkevää. Ovatko viranomaiset samaa mieltä? Tartteeko niistä välittää? tartteeko katsastaa?  Eli 1 mäntäinen 70-luvun jarru vs. 2 mäntäinen pieni skootterijarrunapykkä?

Miten on?
« Viimeksi muokattu: 16 Marraskuu 2010, 12:43:28 kirjoittanut MMAF WebMaster » tallennettu

Yritystä ei puutu, vaikka kuinka päähän potkittaisiin, per**le. Mutta kyllä se vi**n EU parhaansa yrittää.
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #1 : 02 Marraskuu 2010, 14:10:26 »

Jarrumuutokset pitää katsastaa lukuunottamatta jarruletkujen vaihtoja. Asetus L-luokan ajoneuvon korjaamisesta ja rakenteen muuttamisesta 1078/2009 ja sieltä 3 §.

12 § säätää: "3. Jarrulaite voidaan vaihtaa vähintään valmistajan ilmoittamalta suurimmalta teknisesti sallitulta massaltaan ja teholtaan samansuuruiseen ajoneuvoon tarkoitettuun jarrulaitteeseen tai jarrulaitteeseen, jonka suorituskyvystä on annettu vähintään 13 §:n mukainen selvitys.".

Pykälän 13 mukaisia jarrumittauksia saa Pentanovalta.
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Choppers_Forever
Sr. Member
****
Viestejä: 185


Wruuuuuuuuuuuum kalin kilk...


« Vastaus #2 : 03 Marraskuu 2010, 10:14:16 »

No...

niinpä tietenkin.  Huh Huh Huh Huh Itkee
tallennettu

Yritystä ei puutu, vaikka kuinka päähän potkittaisiin, per**le. Mutta kyllä se vi**n EU parhaansa yrittää.
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #3 : 05 Marraskuu 2010, 15:41:57 »

Eihän tuo mitään kiellä - jos olet sitä mieltä että se skootterin jarru riittää pyörän pysäyttämiseen niin käy testauttamassa se ja hyväksynnän saatuasi paperin kanssa konttorille. Sillä selvä. Jarrutestistähän pääsee läpi jopa HD:n orkkis rumpujarruilla.
tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #4 : 05 Marraskuu 2010, 15:46:10 »

Muotoillaan lause paremmin ymmärrettävään muotoon:
"Jarrulaite voidaan vaihtaa:

(a) vähintään valmistajan ilmoittamalta suurimmalta teknisesti sallitulta massaltaan ja teholtaan samansuuruiseen ajoneuvoon tarkoitettuun jarrulaitteeseen

tai

(b) jarrulaitteeseen, jonka suorituskyvystä on annettu vähintään 13 §:n mukainen selvitys.".

...eli jos laittaa Hayabusan jarrun Skootteriin niin silloin ei tarvita jarrukoetta, jos tekee toisinpäin koe tarvitaan.
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Choppers_Forever
Sr. Member
****
Viestejä: 185


Wruuuuuuuuuuuum kalin kilk...


« Vastaus #5 : 09 Marraskuu 2010, 10:48:43 »

Mo,

Unohdan skootterin jarrut. Tulossa Trumpan jarrut, 2000-luvun sellaisen. Tartteeko sitä mennä mittailemaan? jos on ollut 1972 Yammun yksimäntäinen ja nyt sitten 2 - mäntäinen tältä vuosituhannelta?? Luulisi jo jörjenkin sanovan, että on parempi.

vai...?
tallennettu

Yritystä ei puutu, vaikka kuinka päähän potkittaisiin, per**le. Mutta kyllä se vi**n EU parhaansa yrittää.
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #6 : 10 Marraskuu 2010, 13:34:14 »

Jos se ei ole löysäperästä jäykäksi muutettu niin ei tarvitse. Toivottavasti toi jäykkäperänkin testausvaatimus olisi kohta historiaa - on ne jotkut kuulemma voittaneet lotossakin Virnistää...
tallennettu
Choppers_Forever
Sr. Member
****
Viestejä: 185


Wruuuuuuuuuuuum kalin kilk...


« Vastaus #7 : 10 Marraskuu 2010, 15:20:11 »

Jätin jouset tähän suosiolla, vaikka nurkassa olisikin weld on perä... mutta hyvä. Muut jutut onkin sitten paperilla jo...jee!
tallennettu

Yritystä ei puutu, vaikka kuinka päähän potkittaisiin, per**le. Mutta kyllä se vi**n EU parhaansa yrittää.
MakeH
Full Member
***
Viestejä: 53


« Vastaus #8 : 16 Marraskuu 2010, 09:18:12 »

Jarrumuutokset pitää katsastaa lukuunottamatta jarruletkujen vaihtoja. Asetus L-luokan ajoneuvon korjaamisesta ja rakenteen muuttamisesta 1078/2009 ja sieltä 3 §.

12 § säätää: "3. Jarrulaite voidaan vaihtaa vähintään valmistajan ilmoittamalta suurimmalta teknisesti sallitulta massaltaan ja teholtaan samansuuruiseen ajoneuvoon tarkoitettuun jarrulaitteeseen tai jarrulaitteeseen, jonka suorituskyvystä on annettu vähintään 13 §:n mukainen selvitys.".

Pykälän 13 mukaisia jarrumittauksia saa Pentanovalta.


Hetkinen...voidaanko tämä tulkita niinkin, että voin downgreidata tuon ylimitoitetun (  Virnistää ) originaalituplalevyn vaikkapa rumpujarruun, mikäli vehkeet pysähtyy?
tallennettu
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #9 : 16 Marraskuu 2010, 11:11:40 »

Jep Virnistää
tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto