oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
25 Marraskuu 2024, 06:59:06 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Rakenteluun liittyviä tapahtumia löydät kalenterista.
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: 1 [2]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Sähkövehkeiden laskentakaavoja...  (Luettu 46122 kertaa)
kuula
Jr. Member
**
Viestejä: 20


« Vastaus #15 : 22 Helmikuu 2012, 08:22:43 »

Mites onko tämä projekti edennyt? 60KW:n sähkömoottorin moottoripyörässä voi kyllä varmaan unohtaa monestakin syystä. Ensinnäkin moinen vaatisi jo mieluusti luokkaa 200-400V jännitettä (laitteiston hukkateho on riippuvainen lähes ainoastaan virrasta, jännitteillä ja tehoilla ei niinkään vaikutusta) jolloin akuston kennomäärä kasvaisi huomattavasti. Toisekseen moottorin koko ja paino nousee ja lisääntyneestä tehosta on hyötyä vain kiihtyvyydessä ja huippunopeudessa. Hintakin saattaa tulla esteeksi.
tallennettu
motomatti
Sr. Member
****
Viestejä: 184


« Vastaus #16 : 22 Helmikuu 2012, 10:48:21 »

Herrojen projektien edistymisestä en tiedä. Yhtä e-pyöräprojektia mulle ollaan tyrkkäämässä voimansiirron valmistamiseksi. Otan sen vastaan heti kunhan sairauteni helpottaa ja on kykyä tehdä enemmän kuin 2 - 3 tuntia per päivä kahvitauko mukaan luettuna.

Yhtä sähköpyörää olen ollut tekemässä ja toista näköjään jatkamassa.

Kaikista mielenkiintoisin saamieni sketchien ja suullisten selistysten pohjalta on Santun kehitelmä Trike-tyyppisestä, kallistelevasta omavalmisteesta.

Siinä ratkaisussa kun voi hyödyntää akuston painoa parantamassa ajoneuvon käyttö- ja ajo-ominaisuuksia. Kuullostaa ehkä vieraalta mutta näin se vaan on että jos painoa on pakosta mukana niin se pitää ottaa hyötykäyttöön.

tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #17 : 24 Helmikuu 2012, 09:23:52 »

Mites onko tämä projekti edennyt?

Vasta piirtelyn asteella: http://luupilotti.blogspot.com/search/label/Trik-E-Trick
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
motomatti
Sr. Member
****
Viestejä: 184


« Vastaus #18 : 24 Helmikuu 2012, 10:13:28 »

Yksi perussähköpyörä saa lähiaikoina voimansiirron osakseen ja varmaan joitakin komposiittiosia.
http://www.motomatti.fi/2012/02/sahkopyora-nro-2.html

Muokkaus 05.03.2013
Tässä viimeisimmän e-moton koko tarina osaltani:
http://www.motomatti.fi/search/label/S%C3%A4hk%C3%B6moottoripy%C3%B6r%C3%A4t
Työn tilaaja ehkä julkaisee jotain omalta osaltaan: http://maxev.wordpress.com/
« Viimeksi muokattu: 05 Maaliskuu 2013, 10:18:32 kirjoittanut motomatti » tallennettu
dobermanni
Newbie
*
Viestejä: 1


« Vastaus #19 : 01 Maaliskuu 2013, 15:39:44 »

moi olen pienkone asentaja ja neuvoni on, jokaisessa ajoneuvossa on merkkikohtainen kaavio ja asennus ohje jos et löydä niin käy motopediassa sieltä löydät perustietoja jolla pääset eteen päin.
tallennettu
motomatti
Sr. Member
****
Viestejä: 184


« Vastaus #20 : 01 Maaliskuu 2013, 23:51:32 »

Aika kapea otanta...
tallennettu
Sivuja: 1 [2]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto