Haluaisiko joku laittaa tähän jatkoartikkelin: Tee-se-itse: Renkaan tasapainotus ja vaikeampi Tee-se-itse: Vanteen rihtaus
Pikaset vinkit miten ite oon tehny.
Tasapainotus
Kartiokeskittävä akseli ja laakerirullat löytyy nettikaupoista tai paikasta joka onkin jo tässä mainittu. Laakeripukit vaateriin ja akselissa oleva rengas siihen pyörimään. Homman nimi on löytää painavin kohta ja laitaa vastapaino toiselle puolen rengasta. Pyörittelyä ja arpomista että saa varmuuden painavimmasta kohdasta. Ite käytän maalarinteipin palaa merkkailuun. Kohdan selvittyä vastapaino kii väliaikaiseti kii vanteeseen teipillä. Testausta ja siirtelyä kunnes rengas pysähtyy joka kerta eri kohtaan. Vamista tuli ja painot kii.
Rihtaus
Ärsyttävää puuhaa josta kyllä selviää kun ei hätäile. Osaavalle selkeetä ja nopsaa. Kokemattomalle (kuten meikä) työlästä. Uutta jos tekee pinnat on valmiina löysällä, vanhan kans tarttee viritellä nipat pyörimään.
Akseli ruuvipenkkin ja rengas pyörimään. Pyöriessään paha vanne tekee kahden tyyppistä heittoa. Pysty- ja sivuheittoa. Selvitä itsellesi mikä vanteessa on pielessä. Merkkaa pahat kohdat vaikka teipillä. Vinkki tai sääntö - mitä pienempiä kirimisä ja löysäyksiä malttaa tehdä sen paremmin homma säilyy hyppysissä, vaikka aikaa kuluukin.
Pystyheitto poistuu löysäämällä vastakkaiselta puolen ”kuhmua” ja kirimällä ”kuhmun” kohdalta. Uutta tehdessä oon valinnu klo 3 - 6 - 9 - 12 kohdista pinnat ja merkannu ne teipillä. Sitte keskittäny vanteen 4 ilmansuunna perusteella. Lopuksi väli-ilmansuunnat samaan kireyteen.
Kun keskitys on tehty on sivuheitton vuoro. Se poistuu löysäämällä ulkosyrjän puolta ja kirimällä sisäpuolta.
Opettele kaverin kans joka osaa. Ite menin kantapää edellä ja meinas kyynel melkeen vierähtää.