Morjes.
Itselläni oli moottoripyörä projekti, missä turbotettiin Buell XB12S -04
Pyörä oli käytteen otettu kylläkin jo 9/2003.
No tämän piti olla läpihuutojuttu eli vaadittiin vain katsastus konttorilla seuraavat asiat:
- Dynolappu missä näkyy ahtopaine, vääntö ja tehot sekä ahtopaineiden oltava
vähintää 0,5bar. Eikä tehot saanut nousta tietenkään yli 20% alkuperäisestä.
- Päästömittaukset, jotka onnistuu konttorilla: Tyhjäkäynti ja 1/3 max tehoista
- Desibelimittaukset, jotka onnistuu konttorilla: sai olla +5dB alkuperäisestä arvosta
- E hyväksytty äänenvaimennin.
No kuinkas ollakkaan niin 2.2.2011 tulikin Trafitilta uusi ohje tähän, jonka tulkinnan mukaan EURO2 pyörien turbotus ei onnistu ainakaan kovin helpolla.
Ja ikävä kyllä minun pyöräni on semmoinen.
Näin totesi myös katsastusmies, joka asiasta minulle ilmoitti.
Olin soittanut katsastusasemallekkin ja varmistanut että pyörän saa katsastettua ja lailliseksi. Onhan nuita Buluja turbolle katsastettu, jopa vuosimallia 2005.
Elikkä summa summaarun pyörän voisi viedä suoraan paalaimeen tai ajella sitten radalla.
Ihmetyttää vaan että kuka lystin maksaa, tai no minä itse tietenkin