oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
23 Marraskuu 2024, 00:55:07 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tiedätkö milloin moottoripyörä pitäisi muutoskatsastaa? Katso tästä kattava artikkeli muutoskatsastamisesta
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: 1 [2] 3
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Ruotsin rek ollu pyörä vm-00 CoC ei saa ja tyyppikilpi hukassa, kilpiin?  (Luettu 62076 kertaa)
J_Lanttola
Jr. Member
**
Viestejä: 17


« Vastaus #15 : 16 Helmikuu 2011, 10:19:49 »

Eli onko tämä pyörä nyt sitten ollut punakilpi ruotsissa? Vai mitä tuo rekisteröintitodistus kertoo vai kertooko mitään?
tallennettu
J_Lanttola
Jr. Member
**
Viestejä: 17


« Vastaus #16 : 16 Helmikuu 2011, 11:07:04 »

No mitenkäs sitten tämmönen homma, että kun mulla on myös 2006 vuoden kilpaversio husaberg FS (eli supermoto) 650 C (kilpaversio) johon löytyy aikalilla kaikki alkuperäiset osat (tällähetkellä kappaleina, osia lainattu toiseen) niin  jos kasaankin tästä pyörän niin onnistuuko tämän rekisteröinti seuraavilla konsteilla?

-Otettu kilpakäyttöön uutena suomessa vuonna 2006, edellinen omistaja on tuttu kaveri joka tuntee myös ensimmäisen omistajan, molemmat ajaneet kilpaa samalla pyörällä. Eli käyttöönotto 2006 PITÄISI pystyä todistamaan kyllä. Itse olen siis kolmas omistaja joten historia on kokonaan tiedossa.

-Varaosakirjat joissa näkyy katuversion ja kilpaversion erot, toisinsanoen suuttimet, äänenvaimennin ja valot.
Katuversio siis tyyppihyväksytty, johon tietääkseni saisi myös CoC todistuksen yms paperit maahantuojalta. Eli jos näytän varaosakirjat tai saan maahantuojalta lausunnon jossa kerrotaan miten kilpaversio eroaa katuversiosta, niin riittääkö todisteeksi siitä että pyörä täyttää vaatimukset?

Kiitoksia vielä kovasti avusta, yksin tämän homman kanssa olisi aika sekaisin.



tallennettu
J_Lanttola
Jr. Member
**
Viestejä: 17


« Vastaus #17 : 16 Helmikuu 2011, 12:41:07 »

Laitoin sähköpostia tuonne vägverketille (lontoon murteella, toivottavasti ymmärtävät) että onko pyörästä mitään tietoa saatavilla ruotsin liikkeistä. Saa nähdä vastaavatko mitään.

Kävin myös konttorilla tiedustelemassa tuosta kisaversion rekisteröinnistä, arvelivat että voisi onnistua mutta eivät uskaltaneet luvata mitään. Eli seuraavaksi soitto trafiin ja kyselyä sinne suuntaan. Ja tietysti maahantuojan edustajalle voivatko he kirjoittaa todistusta jossa sanotaan että pyörä vastaa katuversiota ja siten täyttää tarvittavat vaatimukset. Siis sen jälkeen kun olen sen sellaiseksi muuttanut.
tallennettu
hapi
Jr. Member
**
Viestejä: 33


« Vastaus #18 : 16 Helmikuu 2011, 17:33:02 »

Siis ei mainita käyttöönottopäivää tai edes käyttöönottovuotta 2000? Sitten oot kusessa... Järkyttynyt

Lukeehan siellä rekisterinumeron ? RLR 925 vieressä årsmodell 2000, päivämäärää ei ole joten käyttöönotto olisi 31.12.2000
tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #19 : 16 Helmikuu 2011, 18:11:11 »

Mun tukholmantaidoilla årsmodell tarkoittaa vuosimallia. Sillä ei ole välttämättä mitään tekemistä käyttöönottopäivän kanssa.
tallennettu

hapi
Jr. Member
**
Viestejä: 33


« Vastaus #20 : 16 Helmikuu 2011, 19:17:09 »

Eihän usein jenkki-titlessäkään ole kuin vuosimalli ja silloinhan katsotaan sen vuoden viimeinen päivä käyttöönottopäiväksi.

Edit kats. käsikirja:
1.5. Käyttöönottopäivä
Merkitään ajoneuvon ensimmäinen käyttöönottopäivämäärä Suomessa tai ulkomailla
Huom! käytettynä ulkomailta tuotujen ajoneuvojen käyttöönottopäivä tarkastetaan ajoneuvon
asiapapereista. ( esim. tullaustodistuksessa usein virheellinen päivämäärä )
Huom! uuden ajoneuvon kyseessä ollessa ei käyttöönottopäivää merkitä.
Ellei päivämäärä ole tiedossa, merkitään käyttöönottovuosi. Tällöin vaatimustenmukaisuus
tarkastetaan käyttöönottovuoden viimeisen päivän mukaisesti.
« Viimeksi muokattu: 16 Helmikuu 2011, 19:22:51 kirjoittanut hapi » tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #21 : 16 Helmikuu 2011, 22:33:13 »

^Joo, tämä oli tiedossa. Asiassa on kuitenkin se ero Amerikan ja Ruåtsin välillä, että amerikkalaisissa titleissä ei yleensäkään mainita muuta kuin "First Year of Use". Kun taas ruåtsalaisessa papperissa pitäisi lukea käyttöönottopäivä. Esimerkiksi mun pyörän ruåtsalaisessa otteessa luki tarkka käyttöönottopäivä. Årsmodell tarkoittaa siis vuosimallia, muttei välttämättä käyttöönottovuotta.

Aivan toinen juttuhan on tietenkin se, että käyttöönottopäivän mukaan määräytyvä vaatimustaso on niinku perseestä.
tallennettu

J_Lanttola
Jr. Member
**
Viestejä: 17


« Vastaus #22 : 16 Helmikuu 2011, 23:29:52 »


Aivan toinen juttuhan on tietenkin se, että käyttöönottopäivän mukaan määräytyvä vaatimustaso on niinku perseestä.

Aamen.

Joo eli menee jo aikalailla ohi alkuperäisen aiheen, mutta kerrottakoon nyt kuitenkin.
Eli tänään siis kävin konttorilla kyselemässä miten onnistuisi tuon kilpaversion (siis aiemmin mainittu FS650C -06) katsastaminen, eli riittääkö todisteeksi vaatimusten täyttymisestä se, jos saan maahantuojalta lausunnon että tietyt osat vaihdettuna pyöräni vastaa kaikilta osin täysin tyyppihyväksyttyä katukäyttöön tarkoitettua FS650E -06 mallia ja siten täyttää vaatimukset.

Vastaus oli että periaatteessa voisi onnistua mutta ei uskalla täysin varmaksi luvata, kannattaa varmistaa asia suoraan trafilta ja antoivat trafin kortin jossa puhelinnumerot.
No minähän kortista katsomaan että "rekisteröintineuvonta" ja sinne soittamaan. Nainen langan päässä vastaa kysymykseeni että kysy katsastuskonttorilta. Vastasin että kysyin jo, käskettiin soittaa trafille, johon nainen sanoo että meillä ei ole mitään neuvontapalvelua eli me ei voida neuvoa näissä asioissa. Mikähän sen rekisteröintineuvonnan virkakin on jos sieltä ei voida neuvoa.

Nyt kuitenkin sain vinkkiä ehkä paremmin asioista perillä olevista henkilöistä trafin suunnalla ja paremmasta konttorista tällä suunnalla jossa asiasta voitaisiin jotain tietää tai ainakin ottaa selvää jos eivät tiedä.
Menee koko topicci kyllä jo ohi aiheen kun kyseessä ei enää ole niin kovin modified motorcycle mutta tämä foorumi tuntuu olevan se paikka jossa näistä asioista parhaiten ollaan perillä ja josta saa apua.
tallennettu
J_Lanttola
Jr. Member
**
Viestejä: 17


« Vastaus #23 : 17 Helmikuu 2011, 11:57:38 »

Lännen autokatsatus seinjoella osasi neuvoa asiassa ja sanoi että jos tuon lapun saan maahatuojan edustajalta niin homma onnistuu ja näitä on kuulemma ennenkin tehty näin, ktm:n ja husabergin kohdalla, eli pisteet sinne suuntaan.

Sitten odotellaankin vastausta siitä suostuvatko tuon lapun kirjoittamaan.
tallennettu
J_Lanttola
Jr. Member
**
Viestejä: 17


« Vastaus #24 : 18 Helmikuu 2011, 12:37:42 »

Mainitaan vielä tässä muille vastaavien asioitten kanssa painiville, että löysin vägverketin sivuilta haun jolla voi hakea ruotsalaisen ajoneuvon rekisteritietoja. https://www21.vv.se/fordonsfraga/FragaPaAnnatFordon.aspx

Tosin mun rekisterinumerolla tulokseksi tuli joku mopo. siis oikein 50kuutioinen.
tallennettu
J_Lanttola
Jr. Member
**
Viestejä: 17


« Vastaus #25 : 18 Helmikuu 2011, 20:33:19 »

OUJEEE!

Ruotsista tulikin sitten vastaus sähköpostiin, juuri kun olin luopunut jo toivosta! Ja vaikka katsastuskonttorilla ja täällä toisin väitettiinkin niin pyörä on otettu liikennekäyttöön ruotsissa vuonna 2000. Tarkemmin sanottuna 6.6.2000.

Eli homma alkaa olla tältä osin selvä! Sitä en sitten vieläkään ymmärrä miksi tuosta rekisteriotteesta puuttuu lähes kaikki tiedot.
tallennettu
Turoq
Full Member
***
Viestejä: 77


« Vastaus #26 : 18 Helmikuu 2011, 21:33:29 »

Aivan hommaat ruotsin viranomaisilta todistuksen pyörän rekisteröinnistä ja tarkasta käyttöönotto päivästä ja sitten viellä vaatimuksen mukaisuudesta todistus, niin katsastus onnistuu kaikilla konttoreilla, jos vaatimukset täytyy...

Todistukset tietysti täytyy olla valmistenumerolla yksilöity..
tallennettu
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #27 : 23 Helmikuu 2011, 11:38:50 »

...Ja vaikka katsastuskonttorilla ja täällä toisin väitettiinkin niin pyörä on otettu liikennekäyttöön ruotsissa vuonna 2000...

Vaikea se on muuta väittää noiden tähän mennessä esittämiesi dokumenttien valossa. Nää meidän kristallipallot kun on ollut vähän sumeita viime aikoina Iskee silmää...
tallennettu
J_Lanttola
Jr. Member
**
Viestejä: 17


« Vastaus #28 : 23 Helmikuu 2011, 16:46:52 »

Vaikea se on muuta väittää noiden tähän mennessä esittämiesi dokumenttien valossa. Nää meidän kristallipallot kun on ollut vähän sumeita viime aikoina Iskee silmää...

No joo tuli vähän huonosti ilmaistua taas, ei tarkotus ollut siis vittuilla.
Jotenkin hämärät noi paperit kyllä ovat, en vain oikein ymmärrä miksi. Konttorilla homma oli aika hätäistä ja tyrmättiin suunnilleen kun päivää sanoi. Eli tuota konttorin toimintaa enemmänkin tuossa kritisoin, en hemulin, vaikka ehkä niin sattoi ymmärtää. Tämä foorumi yleensäkin on ollut ehdottomasti paras tietolähde koko hommaan, löytyy hyvät linkit ja asiantuntevaa porukkaa.

Mutta nyt taas tuli lisää epäselvyyksiä, sillä kun kysyin ruotsista onko heillä muita tietoja pyörästä heidän tiedoissaan, esim tyyppihyväksyntänumero yms rekisteriotteen puuttuvia tietoja ja miksi tuo minulla oleva rekisteriote on niin puutteellinen, niin sain vastauksen että:

"The registration of this MC is not complete in Sweden because it has not
passed an registration inspection.
 
To get the technical information you need to contact the manufacturer Husaberg
Motor AB."

Ensimmäisessä viestissä tosin sanottiin että pyörä on otettu liikenteeseen 6.6.2000, eli en mä nyt ymmärrä enää mistään mitään. Oletin että se on siis uutena ihan katsastettukin jos se on kerran liikenteeseen otettu, mutta eikö se nyt sitten olekaan vai liittyykö tämä taas jotenkin johonkin ruotsin outoihin katsatuskäytäntöihin? Jostain luin että ruotsissa katsastaisivat pyörätkin joka toinen vuosi, pitääkö tämä paikkansa?
tallennettu
J_Lanttola
Jr. Member
**
Viestejä: 17


« Vastaus #29 : 24 Helmikuu 2011, 18:22:46 »

Aivan hommaat ruotsin viranomaisilta todistuksen pyörän rekisteröinnistä ja tarkasta käyttöönotto päivästä ja sitten viellä vaatimuksen mukaisuudesta todistus, niin katsastus onnistuu kaikilla konttoreilla, jos vaatimukset täytyy...

Todistukset tietysti täytyy olla valmistenumerolla yksilöity..

Niin mutta tässähän oli vielä se ongelma että sitä vaatimustenmukaisuustodistusta ei saa. Ainakaan minä en sitä mistään saa hommattua. Jos jollain on ideoita mistä kysyä niin ehdotuksia saa laittaa. Kysytty on jo maahantuojalta sekä tuv.fi.
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto