oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
24 Marraskuu 2024, 02:00:35 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tunnetko valomääräykset? Lue juttu Moottoripyörän valaisimet ja niiden muuttaminen
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Remmiahdin Vmaxiin  (Luettu 37476 kertaa)
Kraken
Newbie
*
Viestejä: 4


« : 25 Helmikuu 2011, 10:48:48 »

Terve!

Mulla on tuollainen vm00 Yamaha Vmax, ja nyt on tullut pakkomielle asentaa pyörään remmiahdin (vaikuttavan näköinen ja saa lisää ytyä pyttyyn). Nettiä selattuani löysin sivut rmsportmax.com ja siellä oli magnacharger settiä myynnissä. Jostain syystä noiden ahdin settien myynti on "jäädytetty", enkä minä ainakaan ole löytänyt toista puljua joka tuollaista valmis-sarjaa kauppaa. Jäljelle jää vaihtoehto hankkia jostain tuollainen sopiva ahdin ja alkaa tekemään/tettämään tarvittavat apulaitteet.

Mulla vaan on nyt sellainen ongelma että en tiedä minkä merkkinen ja mallinen tuo rmsportmaxin ahdin on, ja että minkä muun merkkinen ahdin vois mahdollisesti passata edes suurinpiirtein? Malliltaan sen ahtimen pitäis olla sellainen niinkuin nuot vanhat jenkkiautoissa käytetyt huuhtelupumput, elikkä kaasutin päälle ja tuottopuoli alapuolelta suoraan imusarjoihin. Suomessa on ainakin muutama remmiahdettu maxi, että ilmeisesti pieni mahdollisuus on saada muutoskatsastettua lailliseksi menopeliksi.
tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #1 : 25 Helmikuu 2011, 16:55:01 »

Ensinnäkin surunvalitelut tästä päätöksestä, paluuta vapariin ei oikein kai ole tiedossa. Paitsi sellaisen ajopyörän hankinta, kun se ahtopyörä on remontissa. Tampereen suunnalla on useampikin ahdettu V-Max, tälläkin foorumilla vaikuttavat Motomatti ja TukkaJukka tietänevät tarkempia speksejä.

Halunnet siis ratkaisun, jossa kaasaria ei paineisteta vaan se tulee ahtimen imupuolelle? Mäntän Jl Meccanica http://jlmeccanica.blogspot.com/ on koneistanut paikalleen muutamia ahtimia, myös V-Maxeihin. Tarvitset sopivalla tuotolla olevan ahtimen ja vision siitä, mihin sen haluat. Bolt-on -sarjat sitten erikseen.

Kannattaa lukaista 1.1.2010 voimaan tulleet määräykset http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=1186.0
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Kraken
Newbie
*
Viestejä: 4


« Vastaus #2 : 25 Helmikuu 2011, 19:20:31 »

Minä vaan oon tällainen outolintu jolle ei kelpaa aina valmiiksi pureskeltut asiat  Iskee silmää Kyselin aiheesta tuolta overdriven foorumilta, ja siellä ehdotettiin Toyotan SC-12 ahdinta. Kuulemma sopii aika hyvin koneen koon ja kierrosten mukaan, ja mikä parasta niin on myös suljetulla voitelulla eikä ole pahan hintaisia ainakaan käytettynä. Mulle varmasti riittää joku 160hv takarattaalta, että en minä sen voiman perään niin hirveästi ole. Särkyy vaan kaikki paikat kuten kytkin,perä jne. Toimiva ja fiksu asennus, ja kiillotettua pintaa niin kyllä minulle kelpaa. Mainitsen jo tässä vaiheessa että moottorin sisuskalut vaihtuu kestävempiin, ja laakerit ym kulutusosat uusitaan. 
Niin, sellainen visio mulla on että se kaasutin, tai kaasuttimet tulee siihen ahtimen päälle. Esim eatonin ahtimissa syöttö on järkiään ahtimen päästä, niin ei hyvä.

Jos joku osaa kertoa mitä kaikenlaista on syytä ottaa huomioon tällaisessa projektissa, niin olisin erittäin kiitollinen  Hymyilee



tallennettu
Heksa
Newbie
*
Viestejä: 2


« Vastaus #3 : 26 Helmikuu 2011, 11:38:34 »

Jos mä oikein muistan, niin ahdin pyörisi väärään suuntan, jos sen vedon ottaisi suoraan kampuralta, tämä ihan mutumuistikuvana. Siinä on varmaankin ensimmäinen haaste. Kannattaa varmaankin kysellä V-Max clubin sivuilta lisäinfoa/ratkaisua ongelmiin.
Todellakin tuo tojon remmiahdin olisi sopiva, se on pienehkö ja ahtimen "näköinen" 1,2 L kierroksella.
Ja niitä löytyy ebaysta ihan kohtuuhintaan. Toinen vaihtoehto olisi sitten SC-14.
tallennettu
Kraken
Newbie
*
Viestejä: 4


« Vastaus #4 : 26 Helmikuu 2011, 14:08:01 »

Kuulun kyllä Vmax clubiin, mutta foorumilla ei tunnu olevan ainakaan enää ketään aktiivijäsentä jolla olis blower maxissa  Epävarma Se pyörimis-suunta on suht nätti vaihtaa, mutta minusta sen pyörimis-suunnan pitäis olla kyllä oikea jos ottaa ensiövedon suoraan kampiakselilta? Pitäis vaan hankkia jostain tuollainen 12 tai 14 möykky ja alkaa sovittaan ja miettimään. Siinä sitä viimeistään alkaa hoksaamaan kaikenlaista  Virnistää Esim kuvista päätellen sitä ahtimen vetopyörää pitää saada jollain konstilla jatkettua pidemmälle että sen saa samaan linjaan kampuran vetopyörän kanssa. Se ahtimen vetopyörä on alunperin liki kiinni siinä ahtimen kyljessä, ja kampiakselin pyörä tulee aika kauas koska se tulee siihen magneetonkopan ulkopuolelle.

Itse asiassa mua mietityttää että kuinkahan siihen kampiakselin päähän sais sen vetopyörän kiinni? Olis kiva tietää että miten muut on sen tehneet?  Huh Kampuran nokka kun on siellä sivukotelon sisäpuolella, ja se on myös öljytila.
« Viimeksi muokattu: 26 Helmikuu 2011, 14:56:04 kirjoittanut Kraken » tallennettu
Ekku
Jr. Member
**
Viestejä: 10


« Vastaus #5 : 27 Helmikuu 2011, 15:03:50 »

Terve,

Noistakin voisi sopiva löytyä. Eihän nuo  edullisia ole, mutta tarkoitus on tuollainen Guzziin laitattaa, kun uusi runko jättää ilmeisesti sen pyttyjen välin sopivasti tyhjäksi, eikä siihen viitsi laturiakaan siirtää, niin laitetaan sitten jotain muuta Iskee silmää
tallennettu
Kraken
Newbie
*
Viestejä: 4


« Vastaus #6 : 28 Helmikuu 2011, 21:26:19 »

Niin se on, jos tuohon sc12 ahtimeen ottaa vedon suoraan kampiakselilta (laturin puolelta) niin ahtimen roottorit pyörii väärinpäin. Ellei sitten ole mahdollista keikauttaa ahdinta ylösalaisin, että sais ahtimen vetopyörän eturenkaan puolelle. Silloin ahtimen sais pyörin oikein päin jos veto tulee suoraan kampiakselilta, koska kampiakseli pyörii siis vastapäivään.
« Viimeksi muokattu: 01 Maaliskuu 2011, 06:32:53 kirjoittanut Kraken » tallennettu
monni
Full Member
***
Viestejä: 72


don´t believe the hype


« Vastaus #7 : 04 Maaliskuu 2011, 22:29:59 »

tämän kuvan otin aikoinaan, ja soitinkin omistajalle. tietoa tuntu olevan.


* vmax.jpg (348.72 kilotavua, 1000x666 - tarkasteltu 5021 kertaa.)

* veemax.jpg (209.21 kilotavua, 600x399 - tarkasteltu 5857 kertaa.)
« Viimeksi muokattu: 04 Maaliskuu 2011, 22:32:29 kirjoittanut monni » tallennettu

Hardcore Outlook Biker

"Joka uhraa vapauden turvallisuuden tähden, ei ansaitse kumpaakaan" -Benjamin Franklin
BlackBird90SC
Newbie
*
Viestejä: 3



WWW
« Vastaus #8 : 01 Toukokuu 2011, 03:23:30 »

Lainaus
Esim eatonin ahtimissa syöttö on järkiään ahtimen päästä, niin ei hyvä.

Eatonin pyörimissuunnan voi myös vaihtaa,niin että imee päältä ja puhaltaa perästä,jenkeissä myyvät oikein tollasta settiä
jos haluaa ruuvata kaasarin ahtimen päälle,tosin takapään laakerit ei välttämättä tykkää jos niitä bensalla huuhtelee,mutta eiköhän ne pari kesää kestäis...

http://www.moranav6racing.com/category.html?CategoryID=42



M45 (kuvassa M90) saattais olla sopivan kokoinen,jos ei kerran mitään ultimate tehoja haeta,ja ovat aika edullisia,lisäksi tollaisen eatonin voi asentaa mitenpäin vaan sattuu sopimaan..
tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #9 : 01 Toukokuu 2011, 19:37:13 »

M45 (kuvassa M90) saattais olla sopivan kokoinen,jos ei kerran mitään ultimate tehoja haeta,ja ovat aika edullisia,lisäksi tollaisen eatonin voi asentaa mitenpäin vaan sattuu sopimaan..

Varmaan riittäisi V-Maxin koneelle hyvin jo Eaton 24:kin, kun sen tuotto riittää hyvin 1340cc koneellekin. Tulee liian ison ahtimen kanssa ongelmia kun tuotto ei toimi liian hitaalla pyörivällä ahtimella oikein ja liikaakaan ei kannata ahtaa, menee tehoja hukkaputkeen.

Se M45 on yleinen prätkissä sen takia, että se on Minin ja muistaakseni jonkin Mersun mallin vakioahdin. Näiden koneita kun viritellään niin tuo ruuvi usein päivitetään isompaan. M45:a sitten löytyy vähän ajettuina viripajojen hyllyiltä, mistä motoristit niitä poimivat parempaan käyttöön. M45 myös sopii mainiosti isompien prätkien ahtamiseen, mutta en sitä alle tuhatkuutioisiin laittaisi.

Oma M24-projektini: http://luupilotti.blogspot.com/search/label/ADHD
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Joksa
Full Member
***
Viestejä: 59



« Vastaus #10 : 01 Toukokuu 2011, 20:59:10 »

Varmaan riittäisi V-Maxin koneelle hyvin jo Eaton 24:kin, kun sen tuotto riittää hyvin 1340cc koneellekin.

Äkkiseltään ajateltuna kierrolukualue ja VE vaikuttaa myös olennaisesti ahtimen valintaan.
tallennettu
pantse
Jr. Member
**
Viestejä: 49


« Vastaus #11 : 02 Toukokuu 2011, 17:01:01 »

Mites se prätkäpajassa ahdettu vmax, joka oli pari viikkoa sitten puskurissa(TV2 bilikaohjelma). Tietoa löytynee siis Lequlta.

« Viimeksi muokattu: 02 Toukokuu 2011, 18:11:32 kirjoittanut pantse » tallennettu
Imohtep
Jr. Member
**
Viestejä: 23


« Vastaus #12 : 06 Toukokuu 2011, 05:05:07 »

Kysäiseppä Bill Bushlingilta, josko tietäisi ahdinsarjasta V-Maxiin.

www.magnacharger.us
tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #13 : 06 Toukokuu 2011, 08:08:36 »

Mäntässä vaikuttava Janne Leiman on ahtanut useammankin V-Maxin. Tässä yksi: http://jlmeccanica.blogspot.com/search?updated-max=2009-06-02T20%3A04%3A00%2B03%3A00&max-results=10 ja siellä vanhemmilla sivuilla muita.
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto