oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
23 Marraskuu 2024, 10:45:56 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Haluatko sinä, kerhosi tai yrityksesi tukea MMAF:n toimintaa? Liity MMAF:n kannatusjäseneksi
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Kalenteriin linkitetyt tapahtumat
  • Parlamentin kuulemistilaisuus: 22 Maaliskuu 2011
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: MP-asian käsittely EU-parlamentin kuulemistilaisuudessa 22.3.2011 17:30  (Luettu 34673 kertaa)
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« : 22 Maaliskuu 2011, 00:03:07 »

Seuraa netistä MP-asian käsittely EU-parlamentin kuulemistilaisuudessa 22.3.2011 kello 17:30-19:30

EU-komission esitys L-luokkien ajoneuvojen hyväksynnästä ja markkinavalvonnasta etenee EU:ssa. Moottoripyöriä koskevaa lainsäädäntöuudistusta käsitellään Euroopan parlamentissa tiistaina 22.3.2011 asiantuntijoiden kuulemistilaisuudessa. Teemoina tilaisuudessa ovat mm. turvallisuus- ja ympäristökysymykset. Tilaisuutta voi seurata suorana nettilähetyksenä klo 17.30-19.30 (tulkkaus suomeksi). Kuulemistilaisuus on myös katsottavissa jälkikäteen nettivideoarkistossa.

Kuulemistilaisuus suorana nettilähetyksenä (tiistaina 22.3. 17:30-19:30 Suomen aikaa - tulkkaus suomeksi) http://www.europarl.europa.eu/wps-europarl-internet/frd/live/live-video?eventId=20110322-1500-COMMITTEE-IMCO&language=en

Tai jälkeenpäin nettivideoarkistosta (valitse IMCO eli sisämarkkinavaliokunta ja päivämääräksi 22.3.) http://www.europarl.europa.eu/wps-europarl-internet/frd/vod/research-committee-and-other?isSearchOtherEvents=false&byLeftMenu=researchcommittee&language=fi

Kuulemistilaisuuden ohjelma (englanniksi) http://www.europarl.europa.eu/meetdocs/2009_2014/documents/imco/dv/motorcycles_programme_/motorcycles_programme_en.pdf

Parlamentin työasiakirja eli sisämarkkinavaliokunnan valmisteluasiakirja suomeksi http://www.europarl.europa.eu/meetdocs/2009_2014/documents/imco/dt/857/857524/857524fi.pdf

Komission taustavalmisteluasiakirja eli tiivistelmä vaikutustenarvioraportista suomeksi (kansilehdellä tekstiä englanniksi) http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=SEC:2010:1151:FIN:FI:PDF

Lainsäädäntöehdotukset löytyvät täältä: http://www.europarl.europa.eu/oeil/file.jsp?id=5877852
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Röpöttäjä
Full Member
***
Viestejä: 94


« Vastaus #1 : 22 Maaliskuu 2011, 11:16:29 »

Suomi taas lapanen pystyssä! Viedään taas kuin pässiä narussa.
Tais vaikeutua taas omavalmisteet ja nyt lopullisesti.
tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #2 : 22 Maaliskuu 2011, 13:26:04 »

Missäs kohtaa tossa nimenomaan Suomea viedään? Kyllä siinä ihan tasapuolisesti viedään kaikkia EU-maita.

Herra Van De Campin kommenteista voisi nostaa esiin pari jutskaa. Ensinnäkin herran tietämys hyväksyntämenettelyistä, niiden hinnoista ja soveltuvuudesta erityyppisille osille on pikkuisen heikkoa. Sinänsä hyväksyntäpakon tavoitteet ovat oikean suuntaisia, mutta keino tavoitteiden saavuttamiseksi väärä. Hyväksyntämenettely kun soveltuu erinomaisen huonosti pienille valmistajille, jotka valmistavat sellaisia komponentteja, joita on mahdollista käyttää monissa erilaisissa moottoripyörissä. Tällaisten osien valmistajille tuon esityksen seuraukset ovat kielteisiä. Tällainen ylisääntely on tyypillistä ihan koko EU:lle. Resursseja sääntelyn noudattamiselle on kohta toimialasta riippumatta vain suuryrityksillä, mistä seuraa taantumuksen aika. Kuinka kauan se kestää, se riippuu siitä, kuinka kauan kansalaiset antavat hakata itseään halolla päähän.

No, on niitä muitakin paikkoja maailmassa kuin EU... ehkä on tarkoituskin rikastuttaa entisestään Amerikkalaista kulttuuria.

Toiseksi yksittäishyväksyntäsysteemistä herra Van De Camp ei oikeastaan sano yhtään mitään - muuta kuin että pitää sitä tärkeänä. Tuleeko siitä hyvä vai huono, sitä ei tiedä vielä kukaan, koska kone on vielä komissiossakin pieninä palasina. Toivottavasti komissiossa ymmärretään riittävän perusteellisesti, millaisia tarpeita yksittäishyväksynnälle on olemassa. Olen omat pari senttiäni tähänkin soppaan viskannut.

Jotenkin huvittavaa on tuokin, että piensarja- ja yksittäishyväksyntämenettelyn väärinkäytöksiin pyritään puuttumaan sangen yllättäen kiristämällä ruuvia. Kannattaisikohan ehkä sittenkin pikemminkin miettiä, mistä tällainen "väärinkäytöstarve" mahtaakaan aiheutua... Näyttää kieltä
tallennettu

Röpöttäjä
Full Member
***
Viestejä: 94


« Vastaus #3 : 22 Maaliskuu 2011, 14:39:47 »

Trafin systeemit kun tiedetään niin englantia oikoluetaan ja tulkitaan siellä niin että pistetään vielä varmuuskerroin päälle (vähintään 50%) niin kukkaan ei saa tehä mittään.
tallennettu
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #4 : 22 Maaliskuu 2011, 19:08:12 »

Röpöttäjä ottaa nyt vaan ne verenpainelääkkeet ja istuu alas Iskee silmää...

Parin otsikon perusteella on turha vielä vetää ranteita auki, se mitä kulisseissa tapahtuu vaikuttaa varovasti sanottuna lupaavalta. Ei nää suomalaiset virkamiehet sentään meitä ole linnaan pistämässä. Katsotaan nyt vaan ihan rauhassa mitä tapahtuu ja annetaan asioiden parissa touhuaville työrauha. MMAF:lla on ihan hyvin jalka brysseliläisen oven välissä.
tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #5 : 22 Maaliskuu 2011, 20:09:44 »

MMAF voisi tehdä diilin jonkun verenpainelääkevalmistajan kanssa. On kulutus nähkääs sikäli korkealla näissä hommissa... Tai sitten Liikenneministeriö voisi kohtuussyistä ryhtyä sponssaamaan sellaisia nappeja meille... Näyttää kieltä

Totuus on joka tapauksessa se, että uusien pyörien rakentelumahdollisuudet kaventuvat entisestään, kun tuo uusi asetus joskus tulee voimaan. ABS, OBD, haihtumispäästöt, Eurot 4, 5 ja 6 ynnä pari muuta uutta vaatimusta takaavat sen, että vuoden 2013 jälkeen käyttöönotetuille tehdaspyörille ei voi kovin kummoisia tehdä. Eikä tässä auta sekään, että asetus sinänsä ei koske käytettyjä pyöriä. Ei niiden vaatimustasoa kuitenkaan tulla sallimaan muutoskatsastuksessa heikennettäväksi, toisin sanoen vuonna 2013 käyttöönotettua pyörää ei vuonna 2014 saa muuttaa oldschool-vekottimeksi. Eli tässä mielessä lääkitys kannattaa aloittaa hyvissä ajoin ennen kuin oireet äityvät oikein pahoiksi.

Mitä nyt sitten kannattaa edes yrittää? No sitä, että omavalmistepuolelle saataisiin sellaiset pykälät, että edes sitä kautta hardcore-rakentajat pääsisivät toteuttamaan itseään. Ellei se onnistu, jää jäljelle vain wanhan raudan rakentaminen.

Dinosaurusten kohtalo odottaa joka tapauksessa, kyse on vain siitä, milloin se tapahtuu.

Se mikä tässä vituttaa, on dinosaurusten kuristaminen tieten tahtoen, toisin sanoen rakenteluharrastuksen määrätietoinen alasajopyrkimys ilman yhtäkään hyväksyttävää syytä. Eikä siihen ole edes poliittista mandaattia - ei EU-parlamentti sen paremmin kuin kotimainenkaan kansanedustuslaitoksemme halua rakenteluharrastusta lopettaa. Siitä huolimatta suunta on alaspäin, eikä loppua vielä näy.
tallennettu

Röpöttäjä
Full Member
***
Viestejä: 94


« Vastaus #6 : 23 Maaliskuu 2011, 07:24:26 »

Tuusulan T-Bone jaksa vielä touhuta asian parissa josko se siitä iloksi mmmmmmuuuttuu.
Eilinen esittely oli kyllä ihan sitä mitä kumpikin meistä jo ennakkoon on uumoillut. ABS tulee ja siitä ei päästä mihinkään. Hinnaksi arvioivat jopa vain 100euroa HAH HAH HAH! Tarvitaan kallistuksen tunnistimet, ohjauksen kulman tunnisitmet, hidastuvuuden tunnistimet, lukkiutumisen eston tunnistimet ja tietysti tietokoneen tyyppinen ohjausyksikkö näille. Väitän että osat tulee maksamaan 500 euroa moottoripyörien teolliselle valmistajalle. Kun siihen lisätään lokistiikkamaksut ja vähittäismyyntimaksut ja mallihyväksyysmaksut niin 2000€ on lähellä oikeaa.  Kun asennat nämä omavalmisteeseen on pystyttävä näyttämään toteen toimivuus joka vaatiikin sitten jo testauslaboratooriossa käynnin. Labraa ei sitten ole suomessa ja hinta pompsahtaa varmaankin tuonne 3-5000 euron hujakoille /testaus. Stuntti pitää saada romuttamaan se sinun valmistama omavalmiste ja oravanpyörä se vain pyörii..... Pyörittää silmiään Pyörittää silmiään
 
Parrikaadeille kaikki, nyt viedään motoristeilta se oikea elämisen ja olemisen VAPAUS!

Hemuli syön päivittäin verenpainelääkkeitä mutta puolet siitä mitä viimevuonna. Sokerilääkityskin loppuu piakkoin. Paino putoaa ja alan leijua!!!! Virnistää Virnistää
Kyllä tässä tarvitaan nyt kaikkien ponnisteluja ja poliittisten valintojen tekoa että voidaan pitää kiinni kansallisista ehdoista.
« Viimeksi muokattu: 23 Maaliskuu 2011, 14:24:15 kirjoittanut Röpöttäjä » tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #7 : 31 Maaliskuu 2011, 11:00:15 »

Turvallisempia kyytejä vihreämmillä moottoripyörillä
Tavaroiden vapaa liikkuvuus − 29-03-2011 - 10:30
   
Kevät avaa moottoripyöräkauden ©www.flickr.com/photos/obn/ (Oliver Nelson)
Kevät tekee tuloaan ja moottoripyöräilijät pyyhkivät pölyjä menopeleistään. Vapauden tunne näyttää päihittävän vaarat: moottoripyörien määrä on kasvanut Euroopan teillä yli 34 % viimeisten kymmenen vuoden aikana. Sisämarkkinavaliokunta kuuli 22. maaliskuuta alan edustajia keinoista parantaa kuljettajien turvallisuutta ja moottoripyörien ympäristötehokkuutta.

Moottoripyöränkuljettajilla on paljon suurempi riski joutua kuolemaan johtavaan tai vakavaan onnettomuuteen kuin muilla kuljettajilla. Moottoripyöräilijät ja mopoilijat edustavat vain 2 % tien käyttäjistä, mutta noin 17 % kaikista liikennekuolemista.

Muista aina liikenteessä...

Valiokunnan kuulemistilaisuudessa oltiin yksimielisiä siitä, että turvallisuuteen kuuluu kuljettajan tietoisuus liikenteestä ja kaikista tienkäyttäjistä. Keskustaoikeiston Wim van de Camp myönsi liikennekäyttäytymisen merkityksen, mutta haluaa huomioida myös ajoneuvojen teknisiin ominaisuuksiin liittyvät turvallisuuskysymykset. Hollantilainen valmistelee mietintöä Euroopan komission ehdotukseen mopojen, skoottereiden ja moottoripyörien tyyppihyväksyntäsääntöjen päivittämisestä.

Sosialistien ja demokraattien ryhmän Mitro Revon mukaan turvallisuus koostuu monista eri asioista: Ei ainoastaan siitä, mitä on kahden renkaan välissä, vaan myös siitä, mitä on korvien välissä. Mitä tulee teknologiaan, lukkiutumaton jarrujärjestelmä (ABS) vaikutti kansainvälisen autoliiton edustaja Luca Pascotton mukaan tehokkaimmalta ratkaisulta. 

Teknisiä ehdotuksia onnettomuuksien vähentämiseksi ovat:
  • Lukkiutumaton jarrujärjestelmä (ABS) tai yhdistetty jarrujärjestelmä (CBS) ajoneuvon koosta ja tyypistä riippuen; tavoitteina parempi ajovakaus jarrutettaessa ja hätäjarrutusetäisyyden vähentäminen.
  • Pakolliset automaattisesti päälle kytkeytyvät ajovalot pyörän ja ajajan näkyvyyden parantamiseksi. 
  • Virittämisen rajoittaminen: pyörien virittely aiheuttaa suurempaa polttoaineenkulutusta ja päästöjä sekä vähentää turvallisuutta.
Tiukempia päästörajoja

Monet uskovat, että mopot ja moottoripyörät ovat ympäristöystävällisiä, mutta suhteellisesti niiden päästöt ovat korkeita ja edustavat kasvavaa osuutta muuten vähenevässä liikenteen kokonaispäästömäärässä, huomautti van de Camp. Ranskan ympäristö- ja energiaviraston (ADEME) edustajan Betrand-Olivier Ducreux’n mukaan päästötiedot pitäisi mitata tarkemmin ja välittää asiakkaille sekä viranomaisille.

Van de Camp tukee tiukempien päästörajoitusten käyttöönottoa ja pyytää valmistajia myöntymään vaatimuksiin mahdollisimman pian. Samalla hän on vakuuttunut siitä, että teknisesti kehittyneillä kevyillä ajoneuvoilla voidaan huomattavasti parantaa kaupunkiliikennettä, paitsi vähentämällä päästöjä, myös tilan- ja energian tarvetta. Antonio Perlot Euroopan moottoripyöräteollisuudesta (ACEM) tosin epäili teollisuuden kykyä noudattaa aikarajoja.

Komission ehdotusten tavoitteena on nykyisen lainsäädännön yksinkertaistaminen paremman tehokkuuden sekä ongelmattomamman teknisen kehityksen takaamiseksi.

Van de Campin mietinnöstä äänestettäneen sisämarkkinavaliokunnassa lokakuulla.


Noista argumenteista tuota virittämistä ja liikenneturvallisutta toisiinsa kytkevää onnettomuustilastoa olisi mukava saada jostain. Toistaiseksi sellaista kun ei ole löytynyt.
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Röpöttäjä
Full Member
***
Viestejä: 94


« Vastaus #8 : 31 Maaliskuu 2011, 20:30:11 »

No niin, lauantaina 2.4.2011 kokoontuu HDCF säpter 8 Kuopion keilahallille klo 15-17.00 teemana mm. Suomen lainsäädäntö ja motoristiystävälliset kansanedustajaehdokkaat. Ehdokkaat saapuvat kuultavaksi ja mukaan keskusteluun. Heitä on Pohjois-Savossa kyselyn mukaan kolme ehdokasta ja kalluppien mukaan ainakin kaksi on melkoisella varmuudella pääsemässä eduskuntaan. Kansanedustaja Markku Rossi nro 62 Keskusta, rovasti Kimmo Kivelä nro 94 Perussuomalaiset ja rehtori Jaakko Haapala nro 105 Kristillisdemokraatit.
Paikalle on myös mahdollisesti tulossa harrasteajoneuvojen katsastamiseen erikoistunut jenkkiautoharrastaja Hese Saarela. Toivottavasti muutkin alueet ja moottoripyöräharrastajat ovat kyselleet näitä harrastaja ystävällisiä kansanedustajia. Markku Rossi on mm. tutustunut kuluneella viikolla jenkkiautoharrastukseenkin ja MMAF:n edustaja Teemukin taisi tavata hänet eduskuntatalolla pari viikkoa sitten. Markku kommentoi mm. tänään minulle että Ruotsin malli on oikeampi tie. Nämä vehkeet ei saastuta maatamme. 
tallennettu
Röpöttäjä
Full Member
***
Viestejä: 94


« Vastaus #9 : 02 Huhtikuu 2011, 20:08:39 »

Ajelin omavalmisteella kurassa paikalle, mutta kivaa oli vaikka jarrupolkimesta hävisi luontoon painikepalan kumit (ois pitännä pistää liimaa lukitteeksi). Mutta asiaan. Palaveri pidettiin ja porukkaa oli mukavasti. kiitän läsnäolijoita. Tietysti olisi voinut olla enemmänkin. Asiasta kiinnostuneet kansanedustaja ehdokkaat kävivät tutustumassa meihin ja meitä kiinnnostaviin asiaoihin. (Kansanedustaja Markku Rossi nro 62 Keskusta, rovasti Kimmo Kivelä nro 94 Perussuomalaiset ja rehtori Jaakko Haapala nro 105 Kristillisdemokraatit.)
Paikalla oli myös katsastustoimintaa työkseen tekevä Hese Saarela, hän on aktiivinen Jenkki-autoharrastaja ja erikoistunut jenkkiautojen ja moottoripyörien katsastamiseen.
Kerrottiin mitä mieltä lakiasioista ollaan. Mihin tämän hetkiset lait vaikuttavat. Kerrottiin uhkakuvat. Hese kertoi katsastamisesta ja katsastukseen vaikuttavasta lainsäädännöstä ja ohjeistuksesta.
Johtopäätöksenä on että yli puoluerajojen kansanedustaja ehdokkaamme lupautuivat korjaamaan mm. rakentelua vaikeuttavan pakokaasupäästömittaus asian sellaiseksi että toimenpide tehdään katsastusasemalla. Lisäksi lupautuivat kuuntelemaan ja tukemaan MMAF:n esityksiä. Lopuksi tutkittiin parkkipaikalla omavalmistetta ja kuunneltiin saundit. Todettiin että näitä voisi näkyä katukuvassa enemmänkin. Monelle voisi olla ammattikin. Eli yli puoluerajojen saimme kannatusta.
Eli jäi erittäin positiivinen olo tästä palaverista. Jos saadaan kolme eduskuntaan ja kaikki muutkin säpterit yhdestä kolmeen niin kylläpä helpottais.
Toivon että säpterit ottais pikaisesti yhteyttä kansanedustajaehdokkaisiin ja kutsuisi kokouksiin. Vielä on kolme viikkoa aikaa. Kyllä niiltä aikaa löytyy kun on kyse äänistä. Tutkikaa kallupit ketkä ovat eniten piirissänne kannatettuja ja ei kun sähköpostia.
Pidetään peukkuja. Meillä vaalivalvojaiset pidetään puarissa. Tapsa ilmoittelee...........
tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #10 : 04 Huhtikuu 2011, 19:09:59 »

Ansiokasta toimintaa jäsen Röpöttäjältä!!! Hymyilee

Toivoa sopisi, että tästä ottaisivat muutkin opikseen. Asiaa ymmärtävää väkeä ei voi Arkadianmäelläkään olla liikaa.
tallennettu

Röpöttäjä
Full Member
***
Viestejä: 94


« Vastaus #11 : 11 Huhtikuu 2011, 13:48:41 »

Vielä kerkee politikkoja kiusata kysymyksillä!!!!
Kaikki kyselemään joukolla.
tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #12 : 05 Heinäkuu 2011, 22:29:16 »

Päivitelläänpäs aihetta näin loman kynnyksellä. EU-parlamentista kuuluu uutisia. Useat mepit ovat ehdotelleet muutoksia komission ehdotukseen. Rakenteluharrastajien kannalta tärkeimmät muutosehdotukset liittyvät moottorin ja voimansiirron muutokset kieltävään artiklaan sekä yksittäishyväksyntää koskeviin artikloihin. Jälkimmäiseen kategoriaan kuuluvat muutosehdotukset liittyvät kansankielellä omavalmisteisiin. Mm. Eija-Riitta Korhola sekä Mitro Repo esittävät omavalmisteiden vaatimustason määrittämiseen täsmennyksiä erityisesti kustannustehokkuuden näkökulmasta. Vastaavan esityksen hieman eri sanoin on tehnyt hollantilainen Toine Manders. Pari esimerkkiä, muutosehdotukset lihavoidulla:

Lisäys artiklaan 41.3 - Eija-Riitta Korhola ja Toine Manders:

Lainaus
An individual approval shall apply to a particular vehicle, whether it is unique or not. Unique amateur built vehicles shall benefit from simplified and affordable application to individual approval.

Lisäys artiklaan 41.7 - Bernd Lange:

Lainaus
An approval authority may exempt the vehicle from compliance with requirements laid down in one or more of the acts listed in Annex II, provided that the approval authority imposes alternative requirements and has reasonable grounds for such exemption. An exemption of this kind may be granted in particular for unique vehicles built by private individuals, in order to keep costs to an acceptable level.

Uusi ehdotus artiklan 42 kappaleeksi 3a - Toine Manders:

Lainaus
The alternative requirements for unique amateur-built vehicles shall ensure a satisfactory level of functional safety and environmental protection which is reasonable and fair to that provided for by the relevant subject listed in Annex II.

Samansisältöistä kamaa vähän eri sanamuodoin tuli siis useasta tuutista. On kuitenkin huomattava, että nämä ovat vasta muutosehdotuksia parlamentissa, eivät vielä siis koko parlamentin hyväksymiä muutoksia komission ja neuvoston hyväksynnistä puhumattakaan. Silti, mukavaa luettavaa. Toteutuessaan nämä merkitsisivät, että laatipa omavalmisteiden säännöt tulevaisuudessa sitten komissio tai meikäläinen liikenneministeriö, niin liikkumavaraa verrattuna nykyiseen sääntelyyn on paljon enemmän ja sitä jopa edellytetään käytettävän. Ehkei se Brysselin matka ihan turha ollut.
tallennettu

jussi
Uutislähteet
*****
Viestejä: 55


« Vastaus #13 : 10 Syyskuu 2011, 09:13:51 »

Uutisia Feman sivuilta ennen lokakuun äänestystä. Nuo T-bonen mainitsemat Suomalaismepit mainitaan tässäkin.

http://www.fema-online.eu/index.php?mact=News,cntnt01,detail,0&cntnt01articleid=238&cntnt01returnid=15
tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #14 : 10 Syyskuu 2011, 13:06:03 »

Tästä tulee mielenkiintoinen teatterinäytelmä. Saamme nähdä näytöksen, jonka pääosissa ovat insinöörivetoinen oligarkia ja sidosryhmiä kuunteleva demokratia. EU:a moititaan paljon ns. demokratiavajeesta. Tätä esitystä seuraamalla saamme yhden esimerkkitapauksen, jonka kautta näemme, onko moitteilla perää.
tallennettu

Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto