oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
27 Marraskuu 2024, 05:27:10 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tunnetko valomääräykset? Lue juttu Moottoripyörän valaisimet ja niiden muuttaminen
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Kyllä muuallakin osataan tehdä mielipiteisiin perustuvia päätöksiä  (Luettu 15300 kertaa)
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« : 06 Huhtikuu 2011, 20:43:21 »

Vaikka joskus tuntuukin että Suomi on sarvikuonojen maa niin kyllä muuallakin osataan tehdä puhtaasti mielipiteisiin pohjautuvia päätöksiä ilman minkäänlaisia perusteluita. Viimeisimpänä vetona Kanadassa ovat kieltämässä kaikki jäykkäperäiset pyörät vaan sen takia koska viranomaisten mielestä ne ovat hengenvaarallisia.

http://dailygleaner.canadaeast.com/cityregion/article/1394161

Mehän olemme asian onneksi testanneet ja tiedämme sen oikean laidan Virnistää... Olisikohan meidän testituloksista mitään hyötyä kanadanveljille?
tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #1 : 06 Huhtikuu 2011, 21:54:50 »

Insinööreillä on nykyään jotenkin kumman todellisuusvieraantunut ajattelumalli. Vastahan jäykkäperäisillä pyörillä on ajettu vähän toistasataa vuotta. Normaalilla arkijärjellä varustettu ihminen miettisi tässä ehkä jotain sen suuntaista, että jos jäykkäperä todellisuudessa olisi niin kamalan vaarallinen, ihmisiä pitäisi kuolla jäykkäperseisten prätkien selässä melko järjestelmällisesti. Sangen yllättäen näin ei kuitenkaan tapahdu, eikä ole sen jäykkäperseisyyden takia tapahtunut sataan vuoteen, vaan tilastollisesti asia on itse asiassa täsmälleen päinvastoin.

Jostain syystä insinööri ei kuitenkaan ajattele näin. Insinööri pohtii (kuten tossa jutussa), että takarengas SAATTAA kuhmuisilla mutkateillä pomppia ja kuski tästä syystä EHKÄ ei hallitse pyörää. Ja johtopäätös: jäykkäperäinen moottoripyörä ON vaarallinen...

Tämä sama ajattelutapa tulee vastaan ihan koko ajan. Insinööri ajattelee, että tangonpäävilkut SAATTAVAT näkyä huonosti taaksepäin, joten ne OVAT vaarallisia. Sivulle kiinnitetty takavalo SAATTAA aiheuttaa sekaannusta, jos molemmat vilkut sijaitsevat sen takavalon toisella puolella, joten sivulle kiinnitetty takavalo ON vaarallinen. Pitkäkeulainen moottoripyörä SAATTAA olla painojakaumaltaan sellainen, että se ei pysähdy etujarrulla, joten pitkäkeulainen moottoripyörä ON vaarallinen. Pienestä taustapeilistä ei EHKÄ näe riittävästi takana tapahtuvia asioita, joten pieni taustapeili ON vaarallinen. Ja niin edelleen...

Mä olen monta kertaa meinannut kirjoittaa jotain mukamas fiksua tästä ajattelutavasta, mutta se on jostain syystä käsittämättömän vaikeaa. Tällainen logiikka kun ei vastaa mitään mun tuntemaa ajattelumallia. Harrastajat tietävät tietenkin erittäin hyvin, että SAATTAA OLLA on ihan eri asia kuin ON. On tässä itsekin tullut jäykkäperillä aika monta tuhatta kilometriä ajettua, ja arvatkaapas mitä: se takarengas EI pompi hallitsemattomasti ilmassa, se EI siirtyile itsestään pois ajolinjalta ja se EI tee mitään muutakaan, mikä vaikeuttaisi pyörän hallittavuutta. Jostain syystä erityisesti liikenneinsinöörit eivät tätä tunnu ymmärtävän.

Muuten, mikä on pahempi kuin yksi liikenneinsinööri?
« Viimeksi muokattu: 06 Huhtikuu 2011, 22:29:45 kirjoittanut Tuusulan T-Bone » tallennettu

Röpöttäjä
Full Member
***
Viestejä: 94


« Vastaus #2 : 07 Huhtikuu 2011, 07:33:35 »

Tyhmä insinööri SAATTAA OLLA vaarallinen! Viisas insinööri SAATTAA OLLA vaarallinen. Riittävän viisasta insinööriä ei olekkaaan. Yli-insinööri on VAARALLISIN!
Jos pyörä siis oikea pyörä pitäisi keksiä uudestaan niin sitä ei olisi keksinyt insinööri. Miksikö, pyörä SAATTAA kaatua tai karata käsistä. Parempi tatkaisu SAATTAA OLLA pallo mutta vielä parempi SAATTAA olla kolmio, harvemmin SAATTAA karata mutta kuitenkin kaatua eli SAATTAA olla että ajaisimme tetralla.
Se on kuitenkin selvää että insinööri SAATTAA pohtia voiko narulla työntää....
Mitenkähän pieni pitää putken olla että reikä (SAATTAA) jää(DÄ) ulkopuolelle..... Siinä SAATTAA olla pulma....

Nyt kun nämä insinöörit SAATTAA valmistua koulusta ilman (työ) tai muutakaan kokemusta ja SAATTAA suunnitella jotain, ne SAATTAA mennä yli-insinööriltäkin tai vielä paremmin DI:ltäkin vituiks. Viimeksi eilen opetin jo kymmenen vuotta sitten valmistunutta INSINÖÖRIÄ miten se oikeasti SAATETAAN joutua tekemään yksi kerrostalo. Kun saattaa olla että seinät joudutaan tekemään kustannussyistä ensin ennen kattoa koska SAATTAA olla että kustannukset putoavat huomattavasti! Saattaa olla että vappupallot eivät saata kannattaa kattoa...............
SAATTAA OLLA NÄIN ETTÄ SELLAISEN INSINÖÖRIN JOLLA EI OLE TIETOA TAI KOKEMUSTA LAITTEESTA, TEKOTAVASTA TAI TOIMINNASTA PERSE TUNTUMALLA VAAN LUOTTAA UNIINSA JA LASKIMEENSA SAATTAA KAIKKI MENNÄ VITUIKS!
« Viimeksi muokattu: 07 Huhtikuu 2011, 09:34:28 kirjoittanut Röpöttäjä » tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #3 : 07 Huhtikuu 2011, 11:47:37 »

Tyhmä insinööri SAATTAA OLLA vaarallinen! Viisas insinööri SAATTAA OLLA vaarallinen.

...selvää jäsenkirjemateriaalia!  Virnistää
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto