oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
23 Marraskuu 2024, 11:15:48 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Etsitkö wanhoja artikkeleita ja juttuja? Ne löytyvät osoitteesta [url]http://www.mmaf.fi/arkisto2006.html [/url]
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: 1 ... 6 7 [8] 9 10
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: ITS kutittelee ikävästi - Isoveli valvoo  (Luettu 295414 kertaa)
reservoir
Newbie
*
Viestejä: 8


« Vastaus #105 : 30 Marraskuu 2013, 12:28:33 »

https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/608

Nimiä vaan listaan...
tallennettu
Sumaha
Jr. Member
**
Viestejä: 32


« Vastaus #106 : 12 Joulukuu 2013, 17:17:58 »


Onko MMAF jo lähettänyt jäsenilleen tiedotteen kansalaisaloitteesta?

Muistakaa levittää tietoa eri foorumeilla!
tallennettu
jussi
Uutislähteet
*****
Viestejä: 55


« Vastaus #107 : 16 Joulukuu 2013, 09:20:11 »

Harmi kun ei ole tänään aikaa seurata lähetystä.

http://yle.fi/uutiset/ollilan_tyoryhma_julkaisee_ehdotuksensa_liikennemaksuista__seuraa_tilaisuutta_suorana_ylen_sivuilla/6986413

tallennettu
Juupe
Uutislähteet
*****
Viestejä: 185


« Vastaus #108 : 16 Joulukuu 2013, 11:36:53 »

Autoilijat varustetaan susien ja karhujen seurannassa jo luotettavaksi testatulla satelliittipannalla.
tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #109 : 16 Joulukuu 2013, 12:00:16 »

Loppuraportti: http://www.lvm.fi/web/fi/julkaisu/-/view/4374050
kokeiluin kohti kilometriverotusta: http://www.lvm.fi/web/fi/tiedote/-/view/4374131
”Kyllösen mukaan nykyinen verojärjestelmä on monimutkainen ja siinä on monia eri palasia.” http://www.lvm.fi/web/fi/tiedote/-/view/4374205
Tietoturva ja yksityisyyden suoja: http://www.lvm.fi/web/fi/julkaisu/-/view/4374178
oikeudenmukaista ja älykästä liikennettä: http://www.lvm.fi/web/fi/julkaisu/-/view/4374245
Kustannusarvio englanniksi: http://www.lvm.fi/web/fi/julkaisu/-/view/4374311
Käyttöön perustuvan liikenteen verotuksen vaikutusten arviointi valtakunnallisilla liikennemalleilla:  http://www.lvm.fi/web/fi/julkaisu/-/view/4374338
KV tarkastelu: http://www.lvm.fi/web/fi/julkaisu/-/view/4374367
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #110 : 16 Joulukuu 2013, 15:50:31 »

Loppuraportti: http://www.lvm.fi/web/fi/julkaisu/-/view/4374050
kokeiluin kohti kilometriverotusta: http://www.lvm.fi/web/fi/tiedote/-/view/4374131
”Kyllösen mukaan nykyinen verojärjestelmä on monimutkainen ja siinä on monia eri palasia.” http://www.lvm.fi/web/fi/tiedote/-/view/4374205
Tietoturva ja yksityisyyden suoja: http://www.lvm.fi/web/fi/julkaisu/-/view/4374178
oikeudenmukaista ja älykästä liikennettä: http://www.lvm.fi/web/fi/julkaisu/-/view/4374245
Kustannusarvio englanniksi: http://www.lvm.fi/web/fi/julkaisu/-/view/4374311
Käyttöön perustuvan liikenteen verotuksen vaikutusten arviointi valtakunnallisilla liikennemalleilla:  http://www.lvm.fi/web/fi/julkaisu/-/view/4374338
KV tarkastelu: http://www.lvm.fi/web/fi/julkaisu/-/view/4374367

MIssään ei taideta edes mainita moottoripyöriä tai kolmipyöriä, hankkeessa puhutaan vain autoista tai väljemmin 'ajoneuvoista'. Ei kannata kuitenkaan tuudittautua siihen, että tämä itselstäänselvästi  sulkisi prätkän hankkeen ulkopuolelle...
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
motomatti
Sr. Member
****
Viestejä: 184


« Vastaus #111 : 16 Joulukuu 2013, 19:59:13 »

Lainaus
tuudittautua siihen, että tämä itselstäänselvästi  sulkisi prätkän hankkeen ulkopuolelle...

Moottoripyörä asettaa hieman enemmän vaatimuksia kyseiselle laitteelle mikäli sellainen aiotaan siihen asentaa. Kuinkahan vanhoihin pyöriin sellainen pitää laittaa? Vai pääseekö jonkin ikäiset, esim 6-volttiset, vapaamatkustajiksi?
tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #112 : 16 Joulukuu 2013, 20:21:03 »

Moottoripyörä asettaa hieman enemmän vaatimuksia kyseiselle laitteelle mikäli sellainen aiotaan siihen asentaa. Kuinkahan vanhoihin pyöriin sellainen pitää laittaa? Vai pääseekö jonkin ikäiset, esim 6-volttiset, vapaamatkustajiksi?

Vasta 5,5 volttiset vaihtovirtamagnettolla varustetut vapautetaan kiinteästä seurantalaitteesta, näissä tapauksissa verotutka työnnetään kuskin hanuriin.
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #113 : 17 Joulukuu 2013, 10:53:19 »

Tämän touhun kulissien takana asuu sen luokan PETO, että oksat pois. Se on nimeltään GVSV, eli Globaali Vipstaakkelien ja Softan Väkisinkauppa (enkuksi GFSVS Global Forced Sales of Vipstacles and Softa).

Jotakuinkin jokaisella sektorilla niin tuotantokoneisto kuin ihmisten elämä pakotetaan bittiohjattujen vimpainten ja ohjelmistojen orjuuteen. Orjuutus tapahtuu myymällä päätöksentekijöille vimpainten avulla saavutettavia kauniita tavoitteiden toteuttamisvisioita ja huimia tehokkuushyötyjä. Joku vimpainten ja softan Kuukkeli tämän kaiken takana tähtää käärivänsä aivan saatanallisesti tuohta. Tästä prosessista on ihmisten elämän parantamispolitiikka hyvin hyvin kaukana. Kuten se myös loitontaa meidät mielekkäästä elämästä.

Yllä oleva lainaus muistutukseksi siitä, mistä tässä asiassa ihan oikeasti on kysymys.

Myyntiargumentit politiikan suuntaan ovat ne tutut ympäristö, turvallisuus ja lapset. Vähemmän julkilausuttuihin myyntiargumentteihin kuuluu myös kyttääminen. Kaikki nämä kauniit ja rohkeat ovat kuitenkin toissijaisia suhteessa lystin ensisijaiseen motiiviin: erittäin suuren rahakasan keräämiseen pakko-ostattamalla vipstaakkeleita ja softaa.

Tämä vipstaakkelien ja softan pakkomyyntihanke kytkeytyy meitä yleisemminkin riivaavaan demoniin. Erilaisilla normeilla ja säännöillä saadaan aikaan se, että suurinpiirtein kaikki maksaa nykyään ihan vitusti. Iso osa hinnasta näkyy julkisen sektorin osuutena BKT:stä, lienee jotain 65 %:n suuruusluokkaa tällä hetkellä. Jos oltaisiin rehellisiä, tähän lukuun pitäisi lisätä se osuus yksityisen sektorin BKT-osuudesta, joka perustuu sääntöjen noudattamisen aiheuttamiin kustannuksiin. Totuus on tällöin arviolta 75 %:n osuus.

Mitä tästä seuraa? No se, että ns. keskiluokka, joka käytännössä rahoittaa melkein koko lystin, joutuu ensimmäiseksi rahoittamaan ylisuuren julkisen sektorin - joka siis on suurelta osin yksinkertaisesti seurausta sääntötulvasta. Loppurahalla keskiluokka ostaa tavaroita ja palveluja. Koska tavaroita ja palveluja koskeva sääntely tekee jokseenkin kaikista tavaroista ja palveluista vitun kalliita, seuraa tästä edelleen se, että yhä suurempi osa keskiluokan julkisen sektorin rahoituksen jälkeen jäljelle jäävästä fyrkasta menee perusasioiden kuten asumisen, liikkumisen ja syömisen rahoittamiseen. Muiden tarpeiden tyydyttämiseen on koko ajan vähemmän ja vähemmän fyrkkaa käytettävissä. Toisaalta tavaroiden ja palvelujen kallistumisen vastapainoksi kuluttaja ei yleensä saa kovin paljoa lisäarvoa, yleensä lähinnä näennäistä turvallisuutta. Yksi hyvä esimerkki täysin järjettömästä kustannustason pakkonostamisesta on motskareiden katsastushanke. Rahaa palaa Euroopan tasolla tähtitieteellisiä summia, mutta vastineeksi saadaan turvallisuustason vähäinen nousu, joka millään laskutavalla ei vastaa lähellekään kustannuksia.

Miten demoni saadaan hätistettyä loitolle? Jos joku keksii tähän tyhjentävän vastauksen, Nobel-palkinto on varma. Selvää on ainakin se, että puolivillaisilla kansalaisaloitteilla, joissa ehdotetaan säädettäväksi laki, jonka mukaan jotain lakia ei säädetä, ei saada aikaan yhtään mitään.

Ainakin kaksi asiaa pitäisi tehdä.

Yksi: pitäisi säätää sentyyppinen, mielellään koko EU:a koskeva perustuslaki, joka Amerikassa joskus oli (eikä vesittää sitä tarkoitushakuisilla tulkinnoilla tai amendmenteilla, joiden perimmäisenä tavoitteena on The Big Fyrkka). Tällainen perustuslaki sisältäisi joukon loukkaamattomia perusoikeuksia (tai -vapauksia, miten nyt asian haluaakin ilmaista). Tärkeintä on se, että perustuslaki rajoittaa lainsäätäjän toimivaltaa säätää uusia lakeja joka vitun asiasta. Keskeinen seuraus tästä on myös se, että Global Forced Sales of Vipstacles and Softa voi lopettaa kuiskuttelun päättäjien korviin ja keskittää voimavaransa tuottamaan sellaisia vipstaakkeleita ja softaa, jota kansalaiset ihan oikeasti haluavat.

Kaksi: olemassa olevaa säädösviidakkoa pitäisi ryhtyä järjestelmällisesti karsimaan isolla viidakkoveitsellä. Ensisijainen harvennuskohde on Bryssel, mitenkään toki väheksymättä Arkadianmäen ja muiden kotoperäisten norminantajien alueellisia harvennustarpeita. Ilman sääntöjä ei mikään yhteiskunta tietenkään pärjää, mutta elämänlaadun optimaalisen tason saavuttaminen edellyttäisi nykyisen sääntöviidakon karsimista vähintään 50 prosentilla.

Ylläoleva on tietenkin puhdasta haihattelua. Toistaiseksi suunta on täsmälleen päinvastainen: Bryssel ja muut suharit suoltavat päinvastoin uutta säädöstauhkaa kovaa vauhtia. Ja ihmettelevät, mihin niitä senttejä oikein menee...
tallennettu

Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #114 : 17 Joulukuu 2013, 12:06:20 »

Miten demoni saadaan hätistettyä loitolle? Jos joku keksii tähän tyhjentävän vastauksen, Nobel-palkinto on varma.

Historiassa on paljonkin esimerkkejä siitä, miten yhteiskuntajärjestelmä ja vallitseva hierarkia sekä lainsäädäntö laitetaan kokonaan uusiksi. Siihen liittyyy yleensä joko sota tai vallankumous ja sota.

Nobel rahat lahjoitan MMAF:lle.
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
motomatti
Sr. Member
****
Viestejä: 184


« Vastaus #115 : 17 Joulukuu 2013, 12:31:42 »

Santtu "rautaa rajalle" Santtu ehti ensin.
tallennettu
jussi
Uutislähteet
*****
Viestejä: 55


« Vastaus #116 : 17 Joulukuu 2013, 15:44:43 »

Heh heh, hiukan hassusti kirjoitettu juttu, mutta siis portteja ja kiertäviä valvojia. Stargåte.

"Hankkeen kustannusarvioon kuuluu noin 50 ympäri Suomen sijoitettavaa porttia, jotka tarkistavat, että niiden läpi ajavien autojen seurantalaitteet ovat kunnossa."

http://www.taloussanomat.fi/autot/2013/12/17/nain-km-veroa-valvotaan-tienvarsivalvonta-ja-50-mittausporttia/201317479/304

Kukahan muuten uskoo noihin raportissa ilmoitettuihin kustannuksiin? Niissä autoilijoiden osuus olisi 330 miljoonaa ja kun suomessa on noin 3 miljoonaa henkilöautoa, niin kustannus olisi 110 euroa / auto. Silläkö muka asennettaisiin vahva vipstaakkeli autoon, kun tuossa hinnassa on sekä asennus, että vipstaakkeli?

GVSV on petomaisempi peto kuin uskallamme edes haaveilla.
tallennettu
Sumaha
Jr. Member
**
Viestejä: 32


« Vastaus #117 : 19 Joulukuu 2013, 00:24:12 »

GVSV on petomaisempi peto kuin uskallamme edes haaveilla.
Siksi kukaan ei saa levätä ennenkuin 50000 nimeä on aloitteessa!

Onko kukaan lukenut noita Santun linkaamia raportteja?
tallennettu
RiQ
Newbie
*
Viestejä: 1


« Vastaus #118 : 11 Tammikuu 2014, 23:26:11 »

Heippa vaan kaikille tasapuolisesti. Olen seurannut tätä sivustoa kauan ja päätin viimein rekisteröityä.

Huomasin toisella foorumilla (moottoripyora.org http://www.moottoripyora.org/keskustelu/showthread.php/274738-Kansalaisaloite-vaikuta-satelliittipaikannus-suunnitelmaan!!) asiaa käsittelevän ketjun johon oli linkattu seuraava uutinen http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/01/09/suomi-otti-ensiaskeleet-kohti-tietulleja/2014360/304

"Hallitus esitti tänään lakia, joka mahdollistaisi tietullien käyttöönottamisen Suomessa. Lakiesitys liittyy hankkeeseen, jolla Euroopan unioniin pyritään saamaan yksi yhteinen tietullijärjestelmä. Hallituksen esittämä laki sähköisten tietullijärjestelmien yhteentoimivuudesta koskee sellaisia tietullijärjestelmiä, joissa tarvitaan autoihin asennettavia sähköteknisiä laitteita. Laki perustuu EU-direktiiviin, joka määrää siitä, millaisiin tekniikoihin mahdollisten tietullijärjestelmien on perustuttava. Tavoitteena on, että EU:ssa olisi käytössä yhteinen järjestelmä. Yksi autoon asennettava laite riittäisi siis tullien maksuun koko EU:ssa, valtioneuvoston tiedotteessa kerrotaan. Laissa tarkoitettuja tietullijärjestelmiä ei toistaiseksi ole käytössä Suomessa. Tasavallan presidentin on tarkoitus vahvistaa laki."

Aika synkkää...
tallennettu
Sumaha
Jr. Member
**
Viestejä: 32


« Vastaus #119 : 19 Tammikuu 2014, 23:36:37 »

Voisiko MMAF/Santun johdolla jalkautua keräämään/mainostamaan vaikkapa MP messuille asian tiimoilta?
tallennettu
Sivuja: 1 ... 6 7 [8] 9 10
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto