oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
26 Marraskuu 2024, 23:46:15 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tiedätkö milloin moottoripyörä pitäisi muutoskatsastaa? Katso tästä kattava artikkeli muutoskatsastamisesta
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: ITS kutittelee ikävästi - Isoveli valvoo  (Luettu 296365 kertaa)
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #15 : 24 Toukokuu 2011, 11:07:30 »

Google.com -> GPS Jammer.

Varoituksen sana: Rikoslaki
38 luku, 5 § (21.4.1995/578)
Tietoliikenteen häirintä

Joka puuttumalla postiliikenteessä taikka tele- tai radioviestinnässä käytettävän laitteen toimintaan, lähettämällä ilkivaltaisessa tarkoituksessa radiolaitteella tai televerkossa häiritseviä viestejä tai muulla vastaavalla tavalla oikeudettomasti estää tai häiritsee postiliikennettä taikka tele- tai radioviestintää, on tuomittava tietoliikenteen häirinnästä sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

Yritys on rangaistava. (11.5.2007/540)

38 luku, 6 § (21.4.1995/578)
Törkeä tietoliikenteen häirintä

Jos tietoliikenteen häirinnässä

1) rikoksentekijä käyttää rikoksen tekemisessä hyväksi asemaansa teletoimintalaissa tarkoitetun yleistä teletoimintaa, kaapelilähetystoiminnasta annetun lain (307/87) mukaista kaapelilähetystoimintaa tai yleisradiotoimintaa harjoittavan laitoksen palveluksessa tai muuta erityistä luottamusasemaansa taikka

2) rikoksella estetään tai häiritään hätäkutsujen radioviestintää tai muuta sellaista tele- tai radioviestintää, jota harjoitetaan ihmishengen turvaamiseksi,

ja tietoliikenteen häirintä on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä, rikoksentekijä on tuomittava törkeästä tietoliikenteen häirinnästä vankeuteen vähintään neljäksi kuukaudeksi ja enintään neljäksi vuodeksi.

Yritys on rangaistava. (11.5.2007/540)
Koska myös hälyytysajoneuvot ja muut yhteiskunnan kriittiset osat käyttävät GPS:ää veikkaan, että tästä yritettäisiin tuomita törkeänä.
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
streamliner
Jr. Member
**
Viestejä: 26


« Vastaus #16 : 24 Toukokuu 2011, 12:25:48 »

Hälytysajoneuvon navigaattori menettää paikkatietonsa jos ajaa liikennevaloissa viereen -> 4 kk linnaa? Tuskinpa.
tallennettu
squid
Uutislähteet
*****
Viestejä: 55



WWW
« Vastaus #17 : 18 Kesäkuu 2011, 07:55:56 »

Jaaha, vihreät ovat saaneet satelliittipaikannuksen hallitusohjelmaan. Tervetuloa vuoteen 1984.

http://www.talouselama.fi/uutiset/article644708.ece
tallennettu

Ylle kirjoitettu pätee väistämättä ja poikkeuksetta, koska liikenneturvallisuus, ympäristönsuojelu ja lapset!!
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #18 : 29 Kesäkuu 2011, 11:50:43 »

Lisää poliittista kannatusta, tyhjiä lupauksia ja ymmärtämättömyttä:
http://www.talouselama.fi/uutiset/oras+tynkkynen+puolustaa+autoilijoiden+satelliittivalvontaa+autovero+poistuisi/a648806
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
squid
Uutislähteet
*****
Viestejä: 55



WWW
« Vastaus #19 : 08 Syyskuu 2011, 07:11:23 »

Voi nyt sentään. Liikenneministeri tahtoo kyttäyksestä uuden Nokian:
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2011/09/liikenneministerio_suunnittelee_kaikkien_autoilijoiden_tiemaksua_2854050.html
tallennettu

Ylle kirjoitettu pätee väistämättä ja poikkeuksetta, koska liikenneturvallisuus, ympäristönsuojelu ja lapset!!
shoveltimppa
Jr. Member
**
Viestejä: 44


« Vastaus #20 : 08 Syyskuu 2011, 09:47:38 »

Kyllä, Suomi tahtoo näköjään näyttää esimerkkiä nykyajan isovelivalvoo yhteiskunnasta.  Vihainen
tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #21 : 08 Syyskuu 2011, 10:36:00 »


Uutisesta lainattua:
Lainaus
Nykyinen autoihin kohdistuva verotus uusittaisiin, ja tiemaksu olisi nykyisten ajoneuvoverojen kokonaisuutta.

toisinsanoen samalla mietittäisiin ajoneuvvojen verotuksen kokonaisuutta eikä vain tuotaisi uusia maksuja edellisten, osittain päällekkäisten ja sekavien maksujen päälle. Tämähän on hyvä uutinen. Kerrankin siis avataan kokonaisuus.

Huono uutinen on tuon ITS-ajattelun voimistuminen.
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
squid
Uutislähteet
*****
Viestejä: 55



WWW
« Vastaus #22 : 08 Syyskuu 2011, 13:16:45 »

Niin. En vaan ymmärrä kiimaa tuon ITS:n suhteen. Polttoainevero on vallan mainio käyttöperusteinen verotus.

...tai no tietty ymmärrän, tällähän ennakoidaan sähkökäyttöisten ajoneuvojen esiinmarssia.
tallennettu

Ylle kirjoitettu pätee väistämättä ja poikkeuksetta, koska liikenneturvallisuus, ympäristönsuojelu ja lapset!!
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #23 : 08 Syyskuu 2011, 13:34:03 »

Ehkä meidän kannattaisi ITS:n kritisoimisen sijaan keskittää voimat ITS:n muuttamiseksi sellaiseksi, että tietoa olinpaikoista ei kerätä keskitetysti vaan laite toimittaa vain kertyneitä tariffitietoja, kuten tuolla alussa ekassa artikkelissa kirjoittelin...?
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
squid
Uutislähteet
*****
Viestejä: 55



WWW
« Vastaus #24 : 08 Syyskuu 2011, 13:56:44 »

Nyt ehkä mennään jo hieman foliohattuosastolle, mutta ongelma on läpinäkyvyys. Laitteen pitää joka tapauksessa kerätä paikkatietoja, jotta kansalainen voi tarkistaa verotuksen paikkansapitävyyden. Se, millaisia raportteja lähetetään, on eri asia, mutta silti
Kaikkeen kerättyyn tietoon pätee aina muutama nyrkkisääntö: 1) Kerättyä tietoa ei varmuudella saa koskaan pois ja 2) kerätylle tiedolle kaikkein houkuttelevin ja todennäköisin ensimmäinen käyttö on tiedon väärinkäyttö.
tallennettu

Ylle kirjoitettu pätee väistämättä ja poikkeuksetta, koska liikenneturvallisuus, ympäristönsuojelu ja lapset!!
Arttu
Jr. Member
**
Viestejä: 28


« Vastaus #25 : 09 Syyskuu 2011, 08:42:45 »

Valitettavasti joudun olemaan aika pitkälti samaa mieltä squidin kanssa. Näissä ihmisten valvontaa lisäävissä hankkeissa näyttää olevan edistämistyylinä vaiheittainen hivuttaminen. Ensin ehdotetaan jotain ihan posketonta ja sitten jos/kun se herättää vastustusta "tyydytään" johonkin huomattavasti vähäisempään. Mutta heti kun laki on saatu sorvattua aletaan uudestaan lobbaamaan alkuperäisiä vaatimuksia ja kohta taas ollaan "kompromissinä" askel lähempänä tavoitetta.

Tässä ITS:n tapauksessa näkisin kriittiseksi vaiheeksi paikantimien määräämisen pakollisiksi kaikkiin ajoneuvoihin. Vaikka aluksi olisi luvattu tai säädetty mitä tahansa tietojen keräämisestä, niin se on enää pieni ilmoitusluonteinen juttu laajentaa tiedon käyttöä kun purkit ovat jo olemassa jokaisessa kulkuneuvossa.

Eli mielestäni viisain toimintatapa olisi yrittää torpata koko hanke alkuunsa. Toki se on huomattavasti hankalampaa, mutta pahasti pelkään, että kaikesta mukana vaikuttamisesta huolimatta lopputulos tulee pidemmällä tähtäimellä olemaan huono jos prosessi pääsee liikkeelle. Argumentteina voisi ehkä painottaa vähäisiä todellisia hyötyjä ja yksityisyyden kärsimistä. Kustannukset ja tekniset ongelmat ovat pidemmällä tähtäimellä vähän huonoja argumentteja koska tekniikan kehittyminen hoitaa ne ennemmin tai myöhemmin.

Yleisesti ottaen pidän aika huolestuttavana nykyistä trendiä, jossa ollaan valmiita tekemään melko suuriakin uhrauksia ihmisten perusoikeuksista, jotta saadaan hyvinkin pieniä ja monesti näennäisiä parannuksia turvallisuuteen tai ympäristöystävällisyyteen. Ja erityisen huolestuttavaa on se, että mediassa näkyy hyvin harvoin pohdintaa tämän kehityksen mielekkyydestä.
tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #26 : 09 Syyskuu 2011, 09:15:35 »

Yleisesti ottaen pidän aika huolestuttavana nykyistä trendiä, jossa ollaan valmiita tekemään melko suuriakin uhrauksia ihmisten perusoikeuksista, jotta saadaan hyvinkin pieniä ja monesti näennäisiä parannuksia turvallisuuteen tai ympäristöystävällisyyteen. Ja erityisen huolestuttavaa on se, että mediassa näkyy hyvin harvoin pohdintaa tämän kehityksen mielekkyydestä.

Täsmälleen näin on asia. Näin internjet-aikakaudella "media" ei ole kuitenkaan enää aivan yhtä yksipuolista kuin aikaisemmin, jolloin Pravda ja pari muuta inkvisitorista julkaisua olivat ainoat mediat. Keskustelu käy monella eri foorumilla ja hyvä niin.

Sen sijaan sitä mekanismia, joilla nämä kyttäys-, holhous- sun muut toimenpide-ehdotukset saadaan myytyä päättäjille, en kertakaikkiaan ymmärrä. Liioin en ymmärrä niiden ihmisten järjenjuoksua, jotka näitä kehittelevät.
tallennettu

Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #27 : 09 Syyskuu 2011, 09:28:21 »

Liioin en ymmärrä niiden ihmisten järjenjuoksua, jotka näitä kehittelevät.

Taloudessa ajatus ei kanna 3kk pidemmälle.
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Sumaha
Jr. Member
**
Viestejä: 32


« Vastaus #28 : 09 Syyskuu 2011, 09:52:38 »

Aiheesta kysyttiin autoliiton vaalikoneessa jossa löytyy paljon ehdokkaita joista moni pääsi ehdokkaaksi asti. Listaus on vielä käytössä. Työ on valtava jos sieltä haluaa kaivaa yhteystiedot ja lähetellä viestiä heille. Kannattaako? Voisiko hommaa jakaa?

Aihe on tyrmätty lähes kaikissa kyselyissä joten uskoisin että asia kiinostaisi politiikkojakin mikäli se tehtäisiin kiinostavaksi. Kaatuihan se jätevesiasetus kun mökin mummot laitti haisemaan Iskee silmää Ollaanko me mummoja huonompia  Järkyttynyt

Oli muuten tekniikka&talouden uratiessä hiljan haussa ITS asiantuntijan paikka  Huh
tallennettu
motomatti
Sr. Member
****
Viestejä: 184


« Vastaus #29 : 09 Syyskuu 2011, 10:27:19 »

Enempi käytännön henkilönä tulee mietittyä käytännön ongelmia suunnitellussa valvonnassa. Jos ajoneuvo seisoo pitkät ajat tallissa johon ei ole satelliittiyhteyttä, tai vaikka olisikin, niin tiedusteleeko viranomainen että onko paikannin epäkunnossa vai ihanko on veronkierto käynnissä.

Mätkähtääkö tienkäyttömaksu jos lastaat ajoneuvosi junaan tai trailerille ja kuljetat sen vaikka huoltoon tai lomapaikkakunnalle vai pitääkö tehdä siirtoanomus ettei mätkähdä?
Tai jos yhteys on poikki vian takia ja ajoneuvo on siirtynyt mahdollisesti pitkänkin matkaa sillä aikaa. Kellä on todistusvastuu?

Muitakin, vielä arvaamattomia, omituisuuksia voi tulla vastaan.
Arvaisin että ensimmäisenä olisivat kaupalliset tahot haluamassa liikennöintitietoja kohdistaessaan markkinointia tai halutessaan ottaa joidenkin tahojen kustannuksiin osaa. Jotkin firmat varmaankin maksaisivat työntekijöidensä tai asiakkaidensa liikennöintikuluja. Tämä on omiaan lisäämään eriarvoisuutta. Eikä ole läpinäkyvää.

Ihmetyttää myös että miksi eräs kotimainen moottoripyöräilytaho on mukana tässä kehityksessä nimenomaan kehittäjän roolissa?

mm
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto