oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
23 Marraskuu 2024, 07:11:25 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tiedätkö milloin moottoripyörä pitäisi muutoskatsastaa? Katso tästä kattava artikkeli muutoskatsastamisesta
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: ITS kutittelee ikävästi - Isoveli valvoo  (Luettu 295313 kertaa)
squid
Uutislähteet
*****
Viestejä: 55



WWW
« Vastaus #30 : 09 Syyskuu 2011, 11:52:08 »

Ihmetyttää myös että miksi eräs kotimainen moottoripyöräilytaho on mukana tässä kehityksessä nimenomaan kehittäjän roolissa?

Tapasin erään näissä hankkeissa puuhaavan MP69:n edustajan tuossa kesällä ja kysyin että "mitä vittua?" ja kerroin oman mielipiteeni näistä järjestelmistä.

Ainoa saamani järkevä perustelu oli eCall-systeemi, mutta kun totesin, että olen valmis ottamaan riskin, loppui keskustelu asiasta siihen.

Toivotaan, että ovat siellä kuitenkin tuomassa järkeä tähän paskaan.


Ei muuta kuin asiallista ja perusteltua palautetta lähettämään: merja.kyllonen@lvm.fi

Materiaalia löytyy tämän aiheen lisäksi ainakin allekirjoittaneen ja Santun blogeista.
« Viimeksi muokattu: 09 Syyskuu 2011, 11:54:23 kirjoittanut squid » tallennettu

Ylle kirjoitettu pätee väistämättä ja poikkeuksetta, koska liikenneturvallisuus, ympäristönsuojelu ja lapset!!
jussi
Uutislähteet
*****
Viestejä: 55


« Vastaus #31 : 10 Syyskuu 2011, 08:24:38 »

Aiheeseen liittyen artikkeli Feman sivuilta

http://www.fema-online.eu/index.php?mact=News,cntnt01,detail,0&cntnt01articleid=241&cntnt01returnid=15
tallennettu
squid
Uutislähteet
*****
Viestejä: 55



WWW
« Vastaus #32 : 13 Syyskuu 2011, 14:06:23 »

Löytyipä tuossa varsin mainio Elina Lepomäen blogikirjoitus

http://elepomaki.puheenvuoro.uusisuomi.fi/82806-satelliittipaikannettu-alyttomyys
tallennettu

Ylle kirjoitettu pätee väistämättä ja poikkeuksetta, koska liikenneturvallisuus, ympäristönsuojelu ja lapset!!
annek
Jr. Member
**
Viestejä: 21


« Vastaus #33 : 13 Syyskuu 2011, 20:06:26 »

Tässä vielä yksi Vaikenee
http://www.verkkomedia.org/news.asp?mode=2&id=1135
tallennettu
Sumaha
Jr. Member
**
Viestejä: 32


« Vastaus #34 : 13 Syyskuu 2011, 23:19:38 »

ja siellä linkki:http://www.vtt.fi/files/sites/pastori/Hinnoitteluseminaari31082010.pdf

Voisiko MMAF antaa tukensa tuolle blogistille joka on kokomuksen varaedustaja? Ja tietysti kaikille politikoille jotka vastustavat näitä isovelihankkeita.

Yksittäiset käyttäjät voisivat tehdä kaikkensa, että tieto leviäisi.
tallennettu
jussi
Uutislähteet
*****
Viestejä: 55


« Vastaus #35 : 14 Syyskuu 2011, 07:27:20 »

Mielestäni tuo Lepomäen kirjoitus ei suoranaisesti liity tähän alkuperäiseen aiheeseen, vaikka valvonnan välineet pitkälti samanlaiset ovatkin. Mahdollinen tienkäyttömaksu on mielestäni hiukan erillinen asia. Tässä pitäisi ehkä enemmän keskittyä asiaan moottoripyörän näkökulmasta ja siihen, mitä kaikkea sillä rintamalla on suunnitteilla. Pahimmat suunnitelmat eivät välttämättä liity valvontaan.
tallennettu
Juupe
Uutislähteet
*****
Viestejä: 185


« Vastaus #36 : 14 Syyskuu 2011, 14:40:32 »

Seurantateknologia vängätään mitä oletettavimmin standardiksi ihan ilman tiemaksuja ja ii-koolleja. Yksityiskohtiin menemättä tiemaksu on itse asiassa niin haasteellinen juttu, että sen vuoksi en ainakaan minä menetä yöunia.

Seurantateknologia vängätään standardiksi siksi, että siihen halutaan panostaa softanvääntö- ja vipstaakkeliteollisuuden T&K:ssa. Ei tällä oo paljoakaan tekemistä liikenteen laadun parantamisen kanssa, kunhan sillä nyt vaan ratsastetaan keppihevosena aikansa. Standardeja on ennenkin pätkäisty kansalaisen vinkkelistä katsottuna ihan vaan pätkäisemisen vuoksi. Kansalainen jää ainiaaksi selitystä vaille. T&K-panostuksia tehdään ja naruja kiskotaan kulissien takana Big Fyrkan ja myös silkan naivin teknologiahurmoksen vuoksi. Nämä kytkeytyvät tietenkin kansalliseen taloudellisen pärjäämisen paineeseen, joka on taustavaikuttimena todella vahva. Teknologiahurmosta toki pääsee moni propellipää kokemaan, mutta sen Big Fyrkan kyllä nappaa joku toinen meiltä Impivaaran Hyväuskoisilta. Ja me rahvas päästään testausalustaksi. Blogistit ei käännä tätä kelkkaa. Kusessa ollaan.

Olispa lööpeissä joskus joku hyvä uutinen. Semmoinen, missä ei kuristettaisi ihmistä entistä vähemmälle hapelle.
« Viimeksi muokattu: 14 Syyskuu 2011, 14:42:04 kirjoittanut Juupe » tallennettu
Sumaha
Jr. Member
**
Viestejä: 32


« Vastaus #37 : 14 Syyskuu 2011, 22:39:58 »

Blogistit eivät tietenkään kelkkaa käännä vaan sen on meidän kaikkien tehtävä. Siinä voisi koko jäsenistö antaa tukensa yksiläinä tai järjestönä kun joku julkeaa olla meidän puolella. Niin ne mökin mummotkin teki kun se jätevesiasetus alkoi ahdistamaan ja saivat tulosta aikaan. Mikä v¤ttu siinä on että tielläliikkujista ole samaan?
tallennettu
Juupe
Uutislähteet
*****
Viestejä: 185


« Vastaus #38 : 15 Syyskuu 2011, 07:16:17 »

Harmi olla surun lietsoja tässä asiassa, mutta vihollisen luonne on syytä tuntea taistossa. Jätevesiasetus on nurkkakuntainen pikkuasia, joka on hoidettavissa täällä maailman nurkassa.

Kansainväliset ajoneuvostandardit (nyt siis ollaan ensisijaisesti ja ensivaiheessa autojen maailmassa) suunnitellaan, normeerataan ja juonitaan tuotantolinjalle globaalilla tasolla. Yksi innostunut pikkumaa voi mukavasti vauhdittaa prosessia, mutta jarrutuspuolella teho on taas...

Joka tapauksessa onnea ja menestystä aktiivisille. Seurantahelvetin vastenmielisyyden luulisi olevan sinänsä vahva yhdistävä tekijä.
tallennettu
Juupe
Uutislähteet
*****
Viestejä: 185


« Vastaus #39 : 22 Syyskuu 2011, 19:00:24 »

Ehkä tätä taustaa vasten uusien ajoneuvoihin liittyvien tietoteknisten järjestelmien virittämisen suhteen olisi syytä olla suhteellisen konservatiivinen. Valtiontalouden tarkastusviraston selonteoista poimittua (by Iltalehti):

"99,4 miljoonaa

Mikä: Ajoneuvohallintokeskuksen (AKE) PALKO-hanke.

Mistä kyse: AKEn palvelujen useista kehitysprojekteista koostuva kokonaisuudistus

Tavoitteet: Hanke aloitettu syksyllä 1999, valmis vuoden 2003 loppuun mennessä.

Miten kävi: Ajoneuvotietojärjestelmien uudistus valmistui vuonna 2007. Koko hankkeen on ennakoitu valmistuvan vuoden 2011 loppuun mennessä.

Kustannukset: Alkuvaiheen kustannusarviot vaihtelivat 15-27 miljoonaan euroon. Toteutuneet kustannukset vuosina 2000-2008 olivat jo 49 miljoonaa euroa. Ylläpito- ja käyttökustannusten sekä laite- ja ohjelmistohankintojen jälkeen kulut nousevat 99,4 miljoonaan eikä tähän sisälly AKEn oman työn osuutta.

VTV:n sanomaa: Hankkeessa toiminut suuri määrä erilaisia johto-, ohjaus-, valvonta- ja projektiryhmiä, joiden toiminta on ollut monin osin päällekkäistä. Kustannusarvioiden esittäminen valtion talousarvioissa on ollut monin osin puutteellista ja epäselvää."


tallennettu
motomatti
Sr. Member
****
Viestejä: 184


« Vastaus #40 : 22 Syyskuu 2011, 21:40:13 »

On se kyllä jännää.
Näinhän pyrkii käymään että joskus jo 300% ylitys budjetoidusta riittää. Tai jos ei riitä niin homma ei silti toimi. Julkisella sektorilla toiminta tuntuu hyvin pitkälti oleva tätä. Vrt VR:n viimeisimmät saavutukset.

Tärkeintä on saada projekti käyntiin ja sitten laajentaa sitä ja kaverinkin firmalle lohkaista jokin asiantuntijatyö ja sille erillisrahoitus koska tietenkin ilman sitä koko prosessi pysähtyisi. Vrt Destian kilpailutukset pari vuotta sitten.

Näitä esimerkkejä olisi vielä monta. Esim Tampereen ratikkahanke joka maksaisi itsensä muutamassa vuodessa...

ITS-hankkeelle käy todennäköisesti samalla lailla. Kun kerran homma on aloitettu niin se viedään loppuun koska se on veromaksajien tahto ja siten mainittu jo hallitusohjelmassa vuonna 2011. Maksoi mitä maksoi ja työllistämisvaikutukset puoltaa hanketta.

Pitäisiköhän muuttaa kaikki omaisuus rahaksi ja ostaa Kreikasta pieni asunto ja muuttaa sinne? Siellä kuulemma kiinteistöjen arvot ovat laskemaan päin.

Seuraan asiaa mielenkiinnolla...

mm
tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #41 : 22 Syyskuu 2011, 21:44:53 »

Heh, mä olen joskus käyttäny tota Palko-hanketta esimerkkinä koulutuksissa: Suomen toiseksi huonoimmin hoidettu julkinen hankinta... Virnistää
tallennettu

Juupe
Uutislähteet
*****
Viestejä: 185


« Vastaus #42 : 23 Syyskuu 2011, 08:45:05 »

Kuka kaipaa vaikutusmahdollisuutta, niin esim. tuonne LVM pyytää kannanottoja:

http://www.otakantaa.fi/aihe/keskustelussa-tulevaisuuden-liikenne

Tietojärjestelmä (edullinen?) on valjastettu kuuntelemaan kansalaisen murheita, hee... Ehkä tietojärjestelmä rakentaa kannanotoista algoritmin, jonka pohjalta tulevaisuuden liikennettä koskevat päätökset voidaan tehdä suoraan virkamiehiä ja eduskuntaa vaivaamatta... HEE... Eihän mielipiteistä siis ole hyötyä, jos niillä ei ole vaikutusta päätöksentekoon...HEE HEE...
tallennettu
Juupe
Uutislähteet
*****
Viestejä: 185


« Vastaus #43 : 23 Syyskuu 2011, 16:23:39 »

Ja lainauksia päivän Tekniikka & Talous -lehdestä:

"Hallitusohjelma lupaa lähteä toteuttamaan tuoretta älyliikennestrategiaa, jonka mukaan valtion budjetista lohkaistaan 325 miljoonaa euroa älyliikennehankkeisiin".

"Älyliikenteestä voi kasvaa Suomeen samantapainen uusi vientiala kuin peliteollisuudesta."

Notta hyvää viikonloppua...vaikka vähemmän älykkään liikenteen parissa, kun vielä voi.



tallennettu
shoveltimppa
Jr. Member
**
Viestejä: 44


« Vastaus #44 : 23 Syyskuu 2011, 19:21:27 »

Onnittelut älyliikenteen tutkijoille ja firmoille... edustamani organisaatio mukaan lukien. Organisaatio kuuluu tähän samaan julkishallinnon kaartiin jossa on "onnistuneesti" otettu käyttöön uusia toiminnanohjausjärjetelmiä ja muita mukavuuksia.

Tulevaisuus näyttää välillä yhtä synkältä ja pimeältä, kuin sateinen syysilta keskellä maaseutua, kaukana kaupunginvaloista.
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto