oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
25 Marraskuu 2024, 00:30:17 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Haluatko sinä, kerhosi tai yrityksesi tukea MMAF:n toimintaa? Liity MMAF:n kannatusjäseneksi
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Moottorin vaihto/viritys ja vertailu tietojen puute  (Luettu 13218 kertaa)
Flättäri
Newbie
*
Viestejä: 2


« : 08 Kesäkuu 2011, 17:53:50 »

Moro

Elikkäs on tuossa yhtenä projektina tollanen 70-lukulainen 200cc neukku scootteri.
Orkkis tekniikka on siitä joskus levähtänyt ja toinen tekniikka pitää vaihtaa.
Hommasin siihen saman kokoisen kiinanmonkiän tekniikan, jossa alkujaan 13hp.
Lisäks, kun mitään ei voi jättää virittämättä, ostin vielä pikkuturbon  Virnistää

Vehke on suomen kilvissä, mutta otteeseen on merkiksi jostain syystä laitettu eri kuin scode on.
Ja mitään teho lukuja otteessa ei ole.

Mitenkäs siis homma menee muutoskatsastuksessa?

Alkuperäisessä koneessa on ollut 14hv netistä löytyneen sivun perusteella.

T: Laaksonen
tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #1 : 09 Kesäkuu 2011, 05:18:07 »

Lasket tiukasti prosentteja niin, että pysyt 49% sisällä. Tuossahan vaihtuu samantien kone, laatikko, takavanne ja -jarru sekä pakoputkisto? Noilla muutoksilla sain 46% muutosten arvoksi. http://www.mmaf.fi/documents/Prosenttilaskuri.xls

Tehon osalta se netistä löytynyt tieto kelvannee paremman puutteessa, jos vaikuttaa luotettavalta.  Jos uusi moottori on nimellisteholtaan samaa luokkaa ja siitäin on paperi, sen pitäisi kelvata paperihommilla sellaisenaan. Voi toki olla, että joudut hankkimaan teholapun.

Tuon ikäisen kanssa ei ole kovin raskaita muita vaatimuksia mitä pitää täyttää. Onko skootteri jo muuten Suomen kilvissä???

Kannattaa jo tässä vaiheessa esitellä projektia katsastuskonttorilla. Jos sieltä tulee nihkeää ohjausta tai ohjausta joka ei ole linjassa esim ylläolevan kanssa niin vaihda konttoria. Hoidat sitten loppujenlopuksi koko projektin saman katsurin kanssa alusta loppuun niin elämä on helppoa.
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Flättäri
Newbie
*
Viestejä: 2


« Vastaus #2 : 09 Kesäkuu 2011, 06:27:39 »

Jep, suomi kilvissä on. Toi kun on ollu ketjuvetonen tehtaalta tullessaan, niin vanne ja takahaarukka pysyy alkuperäisenä. Joten moottori/vaihteisto ja pakoputki muuttuu sekä polttoainetankki.

Lähinnä mieltä painaa toi suomiotteen merkin kohdalla lukeva M-roller vaikka oikeasti on Tula.
Ja tuleeko siinä sitten joku mutka matkaan netti tiedon kanssa.

Eipä tolla ihan aikusten oikeesti ole väliä saako tota muutoskatsastettua, oli vaan pakko joskus se ostaa, oli niin rumankorea  Hymyilee leveästi
Johonkin täytyy ne entiset tupakka rahat laittaa.

T: Laaksonen
tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto