Seisontatuen direktiivi 2000/72/EY josta kohdat:
3.1.1.3 pystyttävä kääntymään itsetoimivasti taaksepäin suljettuun asentoon tai toiminta-asentoon
3.1.1.3.1 ajoneuvon palatessa tavanomaiseen (pystysuoraan) ajoasentoon
tai
3.1.1.3.2 ajoneuvon liikkuessa eteenpäin kuljettajan tarkoituksellisen toiminnan vuoksi;
....
3.1.2 Edellä 3.1.1.3 kohdassa vahvistettuja vaatimuksia ei sovelleta, jos ajoneuvo on suunniteltu siten, että moottori ei voi saada sitä liikkeelle sivuseisontatuen ollessa aukivedetyssä asennossa.
HD:n jalka toteuttaa 3.1.1.3.2 pykälän joka suoraan kirjoitettuna sanoo siis: "
pystyttävä kääntymään itsetoimivasti taaksepäin suljettuun asentoon tai toiminta-asentoon ajoneuvon liikkuessa eteenpäin kuljettajan tarkoituksellisen toiminnan vuoksi". HD:n jalan kanssa ei siis tarvita sähköistä kytkentää käynnistyksen tai ajon estolle.
Sinänsä mielenkiintoista miten näissä nousee esiin katsureiden täydellinen osaamattomuus moottoripyörien kanssa. Tämäkin asia olisi päivänselvä ilman tätä direktiiviäkin, jos katsuri tietäisi jotain Harrikoista joita on katujen kulmat väärällään.