oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
24 Marraskuu 2024, 14:46:55 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Etsitkö wanhoja artikkeleita ja juttuja? Ne löytyvät osoitteesta [url]http://www.mmaf.fi/arkisto2006.html [/url]
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: APU II:n ongelmakohtia  (Luettu 12224 kertaa)
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« : 20 Heinäkuu 2011, 12:59:30 »

Tämä niin sanottu APU II paketti on nyt ollut voimassa kohta kaksi kesää. Jotkut asiat tuntuvat menevän mallikkaasti, mutta monenlaista mutinaakin kuuluu. Jossain vaiheessa MMAF:n tavoitteena lienee jonkinlainen APU 2.1. Sitä varten on paikallaan ryhtyä luetteloimaan nykyisen lainsäädännön ongelmia. Koska omavalmisteet ovat oma kategoriansa, jätetään ne tämän keskustelun ulkopuolelle ja keskitytään muutoskatsastuspuoleen. Ongelmaa ei välttämättä ole tarpeen enempää yksilöidä tai otsikoida, vapaamuotoinen kertomus esimerkiksi jostain huonosta katsastuskokemuksesta riittää. Aloitan luettelon itse ja täydentelen sitä tarpeen mukaan:

1. Jäykkäperämuutosten jarrutestivaatimus
2. Jarrumuutosten mahdottomuus TraFi:n tulkintaohjeen myötä
3. Alumiinirunkojen ja -swingien muokkaaminen
4. Toisesta pyörästä olevan etuhaarukan käyttäminen

Jatkakaa!
« Viimeksi muokattu: 05 Syyskuu 2011, 09:53:18 kirjoittanut Tuusulan T-Bone » tallennettu

MECH
Jr. Member
**
Viestejä: 32


« Vastaus #1 : 21 Heinäkuu 2011, 15:04:06 »

3. Alumiinirunkojen järkiperäisen muokkaamisen mahdottomuus; kiinnikkeiden teko, vahvikkeet jne.
4. Swinginjatkojen hyväksyntätodistuksen vaatiminen; onko ainoana ratkaisuna hitsata jatkot svingiin / tehdä uusi takahaarukka alumiinista?
« Viimeksi muokattu: 22 Heinäkuu 2011, 01:35:29 kirjoittanut MECH » tallennettu
Röpöttäjä
Full Member
***
Viestejä: 94


« Vastaus #2 : 22 Heinäkuu 2011, 07:08:54 »

Alkaapi sapettaa tuo TRAFI homma ihan oikeesti. Tulkintoja tehdään joka viikko. Tulkintaohje tulee heti kun täällä sitä joku kysyy. Ja ohje on sellainen että ei voi toteuttaa tai pitää viedä maailmanääriin testattavaksi. Eli aina kun joku kysyy täällä jotain niin seuraavalla kerralla on katsastuksessa uusi sudenkuoppa. Me tehdään täällä topikissa ittelle kuoppia joihin langetaan.
Keulista ei kukaan ennen kysellyt mitään, nyt niitä ruettiin kyselemään TUV papruja jne.... Ennen leima tuli muutoksesta ja prosentit meni ihan katsastusmiesten tarkastelujen jälkeen. Nyt pitää olla laskelmia jne.....
Tuon Trfin tehtävänähän ei ole järkevä asiakkaiden palvelu kohtuukustannuksin vaan pyrkimys kieltää kaikki.
Jos ruoee rakentamaan/muuttamaan jotain niin kyllä omatoiminen asioiden tutkiminen ja terveen järjen käyttö pitää ottaa mukaan.

Toinen asia:
Eikö nämä kertarakentelijat voisi käydä katsastusasemalla kyselemässä ennakkon että oletteko katsastelleet paljonkin tällaisia muutoskatsastuksia ennen kuin vie oman häksättimen sinne ihmeteltäväksi. Jos alkaa tulla liikaa öööööö ööö  öö niin seuraavaan.

Esittäisin että jos joku havaitsee ongelman ne lähetetään yksärinä jollekkin. Se joku tutkii asiaa ja tiedottaa lähettäjää ja mahdollisesti jos on aihetta tiedottaa siitä kun asia on tutkittu ja selvitetty mitä muutoksia se lakiin, asetuksiin tai ohjeisiin saa aikaan.



tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto