oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
23 Marraskuu 2024, 15:15:41 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Etsitkö wanhoja artikkeleita ja juttuja? Ne löytyvät osoitteesta [url]http://www.mmaf.fi/arkisto2006.html [/url]
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Keulan kallistuspiste  (Luettu 17857 kertaa)
eastway
Jr. Member
**
Viestejä: 48


« : 24 Heinäkuu 2011, 21:02:38 »

Tekemässä sivuvaunu pärrää talviajoon. Kiikkukeula toimii teleskooppia paremmin sivariajossa ja semmone tuli hommattua. Sitte tuliki ongelma...

Keula tykkää kallistua oikealle kun rullailee suoraan. Eli kun pitäs mennä suoraan, ollaan jo matkalla ojaan jossei vänkää vastaan. Ite "tasapainopiste" on vasta puolessa välissä vasemmalle käännettäessä. Tällöin ollaan tilassa jossa keula ei halua kaatua kummallekkaan suunnalle. Eli toivottavasti tajus tästä.

Epäilyttää että rengas ei olis ny ohjausputken kans samassa linjassa. Vanne mitä käytän ei oo sama mille tää on suunniteltu. Navan eri mitat vois yksi vikapaikka. Mutta mikä muu vois olla vikana?


* sovitusta.jpg (374.84 kilotavua, 1267x766 - tarkasteltu 2717 kertaa.)
tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #1 : 25 Heinäkuu 2011, 12:18:56 »

Oire viittaa siihen, että rengastus ei ole kohdallaan ohjausakselin mukaisella suoralla. Takarengas vinossa, eturengas ei ole keskellä, keulassa jotkin muut palikat väärissä kohdissa...?
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
TimppaX
Full Member
***
Viestejä: 99



WWW
« Vastaus #2 : 26 Heinäkuu 2011, 16:21:46 »

Tsekkaa, onko rengas keskellä ja napa kasattu oikein, ohjauslaakereiden keskipiste ratkaisee ja myös takapään rihtaus suhteessa etuseen, ettei vaan kulkisi hieman kylkimyyryssä?
tallennettu

kai se siihen sopii?
eastway
Jr. Member
**
Viestejä: 48


« Vastaus #3 : 26 Heinäkuu 2011, 16:33:40 »

No ajokoirana kulkee, eilen illalla selvis. Takarengas on suorassa linjassa päärunkoputken kans, mutta eturengas toispuoleinen. Etujarrukilpi on erillainen ja vanteen napa myös, joten yhdessä saadaan aikaan 1-2cm siirtymä joka sitte tuntuu sarvissa. Vaikka sivarikäyttöön tulee pitää geometria olla kunnossa ettei tartte vaunulla koitaa säätää. Pitää muokata kilpeä ja puslittaa akselia että rengas siirtyy. Teleskooppeihin ei tee mieli palata vaikka ne toimiiki. Kiikku on kurkoa vaunuajossa.

Typeetä vaan ku uudet osat ei sovi, vanhoja jotenki viittii paremmin leikkoa.
tallennettu
MakeH
Full Member
***
Viestejä: 53


« Vastaus #4 : 26 Heinäkuu 2011, 22:11:22 »

Voihan sitä pinnoilla rihdata sivusuunnassa jonkin matkaa.
tallennettu
eastway
Jr. Member
**
Viestejä: 48


« Vastaus #5 : 27 Heinäkuu 2011, 15:45:18 »

Oikes ku otti jarrukilvestä tavaraa (siinä oli useamman sentin valuvara) ja puslitti renkaan sivummalle. Nyt rullaa suoraan.
tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto