Samantapaista projektia itselläni suunnitteilla. Noita Buellin putkirunkoja kun sattuu nurkissa lojumaan parikin kappaletta niin niitä on tullut tutkittua. Onpa yhden rungon pätkä käynyt testattavanakin ja siitä T-Bone tiesi kertoa sen sisältävän kromimolybdeenia.
Mutta sellaisen käyttäminen bobberprojektissa on kyllä aika rohkea ajatus. Lähdetään ensin siitä että Buellin moottorihan on kumiripustettu, tämä asettaa rungolle tavallista suurempia vaatimuksia lujuuden suhteen. Moottori olisikin syytä kiinnittää kiinteästi runkoon jos sitä muokataan rajusti. Toiseksi runkohan koostuu pääasiassa moottorin yläpuolisesta kehikosta joka kulkee kyykkymalliin moottorin ympärillä. Siitä jos lähtee bobberia tekemään niin joko a) tulee tosi erikoinen laite tai b) alkuperäisestä rungosta ei jää kuin ohjauslaakeriputki ja numero.
Jälkimmäisessä tapauksessa on vaikea kuvitella että katsuri juurikaan prossia heltyisi antamaan.
Jos lähdet rungonvaihtolinjalle niin käytännössä se tarkoittaa matalan raaseripopperin tekemistä. Joudut nimittäin pakosti käyttämään Buellin alkuperäisen keulan sekä vanteet. Muuten ei yksinkertaisesti prossat riitä. Tai sitten ollaan taas a-vaihtoehdossa eikä sellaista härveliä katso sokea reettakaan. Mutta itse näkisin että kokonaan uuden rungon tekeminen/ostaminen on järkevin vaihtoehto. Ihan vinkkinä, Hollantilainen
L&L Choppers tekee asiallisia sportin runkoja.