oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
24 Marraskuu 2024, 02:02:01 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Rakenteluun liittyviä tapahtumia löydät kalenterista.
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1] 2
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Norton 961 sen rekisteröinti suomeen.?.  (Luettu 34997 kertaa)
Lrider
Newbie
*
Viestejä: 5


« : 10 Marraskuu 2011, 15:02:59 »

Pidemmän aikaa olen ko. Pyörää havitellut, vaan vaikeata on ollut ostaminen kunnes viimein tärppäsi.

Byrokratiasta en niin välitä vaan kiva olisi se saada myös rekiseröityä. Pyörä on vielä maailmalla ja ensirekisteröinti Englannissa joulukuulta 2010, josta se myöhemmin myytiin Saksaan mutta jossa sitä ei ole rekisteröity. SVA Standardi Englannista on, mutta täyttääkö se Suomen vaatimukset.? Ja mitä aiihen tarvitaan ja paljonko rahaa palaa.?

Anyway kaupat olen tehnyt, mutta en vielä maksanut. Mahdollisista vastoinkäymisistä huolimatta en kauppaa peru, otetaan se sitten ratakäyttöön jos ei sitä tiekäyttöön saa rekisteröityä.
Vaan löytyykö foorumilta riittävästi viisautta em. ongelmaan. Kiitokset jo etukäteen asiasta tietäville.. Huh
tallennettu
hapi
Jr. Member
**
Viestejä: 33


« Vastaus #1 : 11 Marraskuu 2011, 07:01:44 »

Näitä varmaan olis jo suomessakin rekisterissä, jos se olis mahdollista. Nämähän ei täytä jotain europykäliä, joten rekisteröinti euroopassa on mahdollista vain missä on lait piensarjoille, Ruotsi ? Englanti ? Mutta kertokaa toki, jos on tietoa. Kiinnostaa myös minua.
tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #2 : 11 Marraskuu 2011, 09:13:26 »

SVA ei vastaa kaikilta osin Suomen/EU:n vaatimuksia. Tietämättä tarkemmin, miltä osin rakkine poikkeaa Suomen vaatimuksista, on mahdotonta sanoa, mitä sille vehkeelle pitää tehdä jotta sen saisi täällä kilpiin. Yleisesti voi sanoa, että mikään ei ole mahdotonta, mutta saattaa vaatia ison kasan rahaa, paljon jumppaa tekniikan kanssa ja ameeban hermot...
tallennettu

Lrider
Newbie
*
Viestejä: 5


« Vastaus #3 : 12 Marraskuu 2011, 20:14:02 »

No perskeles, mitäpä muuta sitä olisi voinut odottaakkaan kun Suomessa eletään.

Myönnän olevani kädetön papereiden pyörityksessä, eli tuumin että kuinka asiaa lähteä purkamaan.

Maahantuonnin hoidan pakulla ja varmaan siiten tämän jälkeen marssin papereiden kanssa tulliin jossa maksetaan tulli ja alv.

Autovero maksetaan sitten varmaan rekosteröinnin jälkeen ja jos se ei onnistu saamaan rekisteriin niin sitten ei raha liikukkaan.? No jos tätä ei ole tuotu miten autovero sitten määräytyy, verrataan vastaavan markkinahintaan.?

On siis Sva vaan kun se ei riitä niin miten tätä olisi syytä lähteä viemään eteenpäin. Löytyykö sellaista ostettavaa palvelua että siirtää paperinpyörityksen ja rekisteröintihommelin palveluntarjoajalle ns. Avaimet käteen periaatteella.

 Pelkään nääs että virkamiesten kanssa hitsaa kiinni tosissaan, koska en omaa ameeban hermoja. Pelkään että virkamiesten kanssa yhteistyö ei olisi kovinkaan hedelmällistä ja härpäke jäisi rnäin ekisteröimättä..

tallennettu
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #4 : 13 Marraskuu 2011, 19:54:00 »

...Maahantuonnin hoidan pakulla ja varmaan siiten tämän jälkeen marssin papereiden kanssa tulliin jossa maksetaan tulli ja alv....

Ajat sen vaan suoraan kotitalliin, EU:n sisältä tuotavista ei tarvitse maksaa tullia eikä alvia. Autovero menee maksuun vasta kun haluat/saat sen rekisteriin.
tallennettu
motomatti
Sr. Member
****
Viestejä: 184


« Vastaus #5 : 14 Marraskuu 2011, 08:53:19 »

Tietämättä pyörästä muuta kuin että on hieno, rekisteröinnin esteeksi voi tulla, ymmärtääkseni, vain jos päästönormit eivät täsmää. Valolaitteet ja muut varustukseen liittyvät poikkeamat ovat vain tekniikkaa jotka voi vaihtaa E-hyväksyttyihin komponentteihin.

Muistan jostain lukeneeni että kyseiseen pyörään olisi tehty tyyppihyväksyntä päästönormien osalta. Tai ainakin yritetty. On siis kysymys siitä onko pyörä ennen vai jälkeen hyväksynnän valmistunut.

Sen asian suhteen voi olla tarpeen olla yhteydessä pyörän valmistajaan.

Jos yllä oleva on mutua niin varmaan joku korjaa...
tallennettu
Lrider
Newbie
*
Viestejä: 5


« Vastaus #6 : 14 Marraskuu 2011, 18:55:19 »

Ilmeisesti englannissa valmistetu kuten tämä ostamani on kasattu E hyväksytyistä komponenteista näin ainakin virkkoi Englannin Norttonin myyjä.

www sivujen mukaan näyttäisi pakoputkikin olevan euro3 normien mukainen, joten toivoa siis on.

Kiitokset kommentteista, pääsi ainakin hieman jyvälle marssijärjestyksestä ja lopputarina selvinnee talven aikana..
tallennettu
Lrider
Newbie
*
Viestejä: 5


« Vastaus #7 : 14 Marraskuu 2011, 18:57:34 »

Ilmeisesti englannissa valmistetu kuten tämä ostamani on kasattu E hyväksytyistä komponenteista näin ainakin virkkoi Englannin Norttonin


Joo ja oikeinkirjoituksessa näemmä on petrattavaa. Virnistää
tallennettu
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #8 : 14 Marraskuu 2011, 20:47:01 »

Tietämättä pyörästä muuta kuin että on hieno, rekisteröinnin esteeksi voi tulla, ymmärtääkseni, vain jos päästönormit eivät täsmää. Valolaitteet ja muut varustukseen liittyvät poikkeamat ovat vain tekniikkaa jotka voi vaihtaa E-hyväksyttyihin komponentteihin...

Eikös tuon ikäisen (2010) tule olla kokonaan eu-tyyppihyväksytty?
tallennettu
motomatti
Sr. Member
****
Viestejä: 184


« Vastaus #9 : 15 Marraskuu 2011, 10:15:36 »

Ymmärsin että pyöräyksilölle oli tehty briteissä yksittäishyväksyntä. Silloinhan se ei täytä, välttämättä, tyyppihyväksynnän kriteereitä. Toinen asia on että saaressa on valolaitteille erilainen käytäntö kuin meillä. Siellä kun ajavat vasemmalla.
Jälkeenpäin on ilmeisesti suoritettu tyyppihyväksyntä. Valmistaja varmaan tietää täyttääkö yksittäishyväksytty myös tyyppikriteerit.

mm
tallennettu
Lrider
Newbie
*
Viestejä: 5


« Vastaus #10 : 15 Marraskuu 2011, 21:06:12 »

Ohessa Norttonilta tullut vastaus.

"The bike you have purchased is a UK bike and has been registered in England
 
Our bike here are SVA standard and as such are not the same as Euro3 ,I am not sure if this will be any help to you
 
You will need to find out from your side the requirements for you to register the bike"

No voipi olla myös niin että kysymyksen asettelu oli väärä. Anyway täytyy hakea mopo ja sitten ihmetellä asiaa kun on kättä pidempää.. Onko tosi et valot menee uusiksi. No se ei liene suurempi probleemi, onneksi jousitus ja jarrut yms ovat E hyväksyttyjä  tiesi kertoa tämä Norttonin edustaja.
tallennettu
smuige
Jr. Member
**
Viestejä: 25


WWW
« Vastaus #11 : 20 Marraskuu 2011, 22:20:22 »

Onko tosi et valot menee uusiksi. No se ei liene suurempi probleemi, onneksi jousitus ja jarrut yms ovat E hyväksyttyjä

Kuten edellä on mainittu, saarella ajellaan väärällä puolella ja mantereella oikealla puolella tietä.
Etuvalon kuvio on toisenlainen ja siksi se lamppu heijastinpintoineen/kuiviollisine laseineen pitää vaihtaa.

Jos menee Brittein saarille ajelemaan niin pitäisi laittaa etuvaloon (autolla valoihin) väliaikaisesti tarra, joka estää vastaantulijan häikäisyn. Ja sama toisinpäin.
Joskus tarkistavat, usein eivät.
« Viimeksi muokattu: 21 Marraskuu 2011, 08:56:13 kirjoittanut smuige » tallennettu

Keep on Rockin'
Walkka MC vuodesta 1986
Joksa
Full Member
***
Viestejä: 59



« Vastaus #12 : 23 Marraskuu 2011, 19:15:40 »

Kuten edellä on mainittu, saarella ajellaan väärällä puolella ja mantereella oikealla puolella tietä.
Etuvalon kuvio on toisenlainen ja siksi se lamppu heijastinpintoineen/kuiviollisine laseineen pitää vaihtaa.

Prätkän ajovalo voi olla myös symmetrinen, mutta tuskin ajovalo on tässä projektissa suurin ongelma muutoinkaan. Ehkä nopeimmin pyörän saisi kilpiin muuttamalla vuodeksi britteihin, jonka jälkeen toisi muuttoajoneuvona maahan.
« Viimeksi muokattu: 23 Marraskuu 2011, 19:17:52 kirjoittanut Joksa » tallennettu
hapi
Jr. Member
**
Viestejä: 33


« Vastaus #13 : 24 Marraskuu 2011, 11:03:07 »

Tarvii kai muuttoajoneuvonkin täyttää täällä vaadittavat pykälät.
tallennettu
Natking
Jr. Member
**
Viestejä: 47



« Vastaus #14 : 29 Marraskuu 2011, 03:35:47 »

Tarvii kai muuttoajoneuvonkin täyttää täällä vaadittavat pykälät.
Sehan tassa hauskinta taitaa ollakin etta muuttoajoneuvot saavat poikkeusluvan suurimpaan osaan vaatimuksista.
tallennettu
Sivuja: [1] 2
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto