Hei Hemuli, olihan Forssassakin fightereita, joista paras (mun tietysti
) jopa ajettiin näytille
Luokkajakoja jos miettii, noissa japsipeleissä on mun mielestä muutama havaittava "koulukunta". Stunt, pyörät jotka on rakennettu temppuiluun, tai muistuttamaan temppupyörää. Race, kiihdytyskäyttöön rakennetut pyörät(tai niitä muistuttavat). Turbo, pyörät joissa on kyseinen vekotin (tämä menee ehkä sisälle tuohon fighteriin) . Perinteinen fighter, katupyörät joita on "oikeasti" rakennettu, ei vain riisuttu (vrt. stunt). Supermoto. Kevarit. Oldskool, "vanhat" n. -85 ja vanhemmat.
Tuosta osallistumisvähyydestä mietiskelin: Viimevuoden HBS:n ratsiat, kuka kaivaa verta nenästään turhaan. Tänä vuonnahan asia oli toisin mutta ei voi tietää. (toisaalta ilmeisesti HKI:n b-illat on aika poliisivoittoisia). Tuomarointi on tärkeää, sitä Santtu varmaan myös ajatteli tuossa luokkajaossa. Jos tuomaristo ei tunne alan uusimpia juttuja, ei "paras" tulekaan palkituksi, ainakaan harrastajien mielestä.
MMAF koetaan ehkä vieläkin pelkästään HD-meiningiksi, "ainoa oikea" instanssi fightereille on ilmeisesti B-lehti. Huomaa kyllä, että MMAF on HD-pohjilta ponnistava, mikä ei mua henk.koht haittaa, koska pidän kaikenlaisista pyöristä. Mutta nuorta rakentajaporukkaa voisi enemmänkin valistaa MMAF:sta ja sen näyttelyistä.
Ai joo, pakko lisätä: Kun tämä pyörän rakennus on varsin visuaalista touhua.. Tuo Maffin fighterpaita pikkuisen tökkiin (vaikka sellaisen kannustuksena hankinkin
). Paidan suunnitellut (loistava)taiteilija on julkisesti tunnustautunut enemmän chopper-mieheksi, mikä ehkä näkyy t-paidan fighterinkin designissa.
Sellasta,
J