oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
23 Marraskuu 2024, 21:23:13 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Haluatko sinä, kerhosi tai yrityksesi tukea MMAF:n toimintaa? Liity MMAF:n kannatusjäseneksi
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Lepuutustapit kuljettajalle. Onko nykyisin sallittu?  (Luettu 19012 kertaa)
smuige
Jr. Member
**
Viestejä: 25


WWW
« : 19 Marraskuu 2011, 12:23:20 »

Onko kuljettajan toiset jalkatapit eli ns. lepuutustapit (highway pegs) nykyisin sallittu?
Joko irralliset runkoon kiinnitettyinä taikka kaatumarautaan kiinnitettynä.

Ainakin ne on olleet aikaisemmin jyrkästi kielletty.
tallennettu

Keep on Rockin'
Walkka MC vuodesta 1986
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #1 : 20 Marraskuu 2011, 10:20:20 »

Hallintalaitteet pitäisi laittaa myös lepuutustapeille.
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
smuige
Jr. Member
**
Viestejä: 25


WWW
« Vastaus #2 : 20 Marraskuu 2011, 21:32:24 »

Hallintalaitteet pitäisi laittaa myös lepuutustapeille.

Siis jos on kahdet tapit (kuljettajalle) niin pitää olla myös kahdet hallintalaitteet (jarru ja vaihdepolkimet)?
Häh?
Onko kuljettajalle siis sallittu kahdet erilliset hallintalaitteet?

Kieltääkö laki yksiselitteisesti vielä nykyisinkin nuo pelkät lepuutustapit?

(Kaipa tuo asia selviää kun alkaa lakitekstiä tavaamaan. Koitan ensin katsastajan käsikirjaa, jos se löytyy vielä netistä...)
tallennettu

Keep on Rockin'
Walkka MC vuodesta 1986
Pekka L
Jr. Member
**
Viestejä: 22


« Vastaus #3 : 20 Marraskuu 2011, 22:00:34 »

Siis jos on kahdet tapit (kuljettajalle) niin pitää olla myös kahdet hallintalaitteet (jarru ja vaihdepolkimet)?
Häh?
Onko kuljettajalle siis sallittu kahdet erilliset hallintalaitteet?

Jees, näin se menee. Ural Wolf on tästä "elävä esimerkki", siinä on tehtaalta valmiina kahdet tapit polkimineen.

Ja ihan arvauksena heittäisin, että tuskin kukaan on semmosia itse väkästänyt?  Pyörittää silmiään
tallennettu
smuige
Jr. Member
**
Viestejä: 25


WWW
« Vastaus #4 : 21 Marraskuu 2011, 09:35:26 »

Jaaha, vai näin on.

Katsastajan käsikirjasta ei ollut vilkaisulla apua asiassa.

Löytyisikö joltain tietoa lakipykälästä/asetuksesta jossa asia mainitaan?
Linkki?
tallennettu

Keep on Rockin'
Walkka MC vuodesta 1986
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #5 : 21 Marraskuu 2011, 10:07:56 »

Ei niitä suoraan mikään pykälä kiellä. Sen sijaan välillisesti niitä voisi pitää kiellettyinä juurikin noiden hallintalaitteita koskevien vaatimusten takia, jarrun pitäisi olla ikään kuin varpaalla koko ajan. Jos mun pitäis tollaset itelleni laittaa, laittaisin ilman eri mietiskelyjä ja vääntäisin sitte tarvittaessa käräjillä. Sinne joutuminen lepuutustappien takia lienee kyllä aika epätodennäköistä...
tallennettu

Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #6 : 21 Marraskuu 2011, 11:15:43 »

Tyypitetyt vehkeet sitten erikseen - esim. vuoden 2006 H-D Nightrodissa on tehtaalta lähtiessä kontrollit keskellä, edessä sitten pelkät lepuutustapit. Ja varmasti hyväksyttyä mallia.
tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto