oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
27 Marraskuu 2024, 19:49:50 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tunnetko valomääräykset? Lue juttu Moottoripyörän valaisimet ja niiden muuttaminen
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: 1 [2]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Unelmien tallin suunnittlua - Minkälaisen tekisit?  (Luettu 48900 kertaa)
Röpöttäjä
Full Member
***
Viestejä: 94


« Vastaus #15 : 22 Joulukuu 2011, 09:59:25 »

Moi!
Valot vois tulla osin katosta ja osin vinosta seinän ja katon rajasta. Tuo pyörän roplaus ja tutkiminen kun tapahtuu yleensä matalalta ja alas tahtoo jäädä hämäriä kohtia. Nosto-ovet sun talliin ei käy koska tila on matala ja madaltuu edelleen. Nosto-oven alapuolella olevat valot ovat todella matalalla tässä tapauksessa. Hyvä lamelinosto-ovi vaatii vähintään 500mm ylösnostoa ja näyttäis siltä että ovi jää alle 180cm korkeaksi. Eli pariovi josta toinen lehti esim. 100cm ja toinen 120cm jolloin 100 toimii käyntiovena. Miksikö näin. 100 ei vielä liian raskas eikä ala roikkumaan. Tietysti toinen vaihtoehto on tehdä pieni käyntiovi toisen sisään mutta paino kasvaa rajusti.
tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #16 : 14 Marraskuu 2012, 09:23:46 »

Väliaikatietoja unelmien tallin raksalta:


Tallissa kaikenlaista rakenustavaraa.


Tallin nosto-oven kiskojen eteen tulee viemäriputkia, tässä ne ovat jo paikallaan.
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #17 : 19 Marraskuu 2013, 22:26:20 »

Vuorossa on unelmien tallin paineistaminen. Suunnittelen talliin siis kiinteitä paineilmalinjoja.  Pauhaava kompressori tai oikeammin kaksi pauhaavaa halpiskompressoria voi sijaita teknisessä tilassa ja sieltä sitten kiinteä linja useampaan kohtaan tallia.

Kysymys kuuluukin, kestääkö tuollainen tavallinen 3/4" vesijohtoputki tai nuo R-kierteiset liitokset tällaisessa käytössä? Miksi ei kestäisi?  Mitä muuta paineilmamiehen tulisi huomata ajatella niin, että kaasut eivät pääse ennenaikaisesti karkuun? Tai huomioida noiden ulostulojen sijoittamisesta?



Koko juttu: http://luupilotti.blogspot.fi/2013/11/paineilmasuunnittelijan-hommia.html
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
motomatti
Sr. Member
****
Viestejä: 184


« Vastaus #18 : 20 Marraskuu 2013, 20:36:29 »

Kyllä vesijohtoputki ja teflonteippi kierteissä pitää ilmaa. Vuodot kyllä sitten huomaa kun on paineet päällä...

Komppressori(t) tuottaa melkoisesti vettä ilman joukkoon. Vedenerotin ja paineensäädinkin, vaikka täysi paine menisikin verkkoon, on hyvä laittaa kohta kompressorin jälkeen verkon alimpaan kohtaan. (samalla kertaa on täyden paineen ja alennetun paineen saanti vain lähtöliitintä vaihtamalla)
Toisen vedenerottimen voi myös laittaa sellaiseen paikkaan jossa ilma on jo jäähtynyttä eli liki kauimmaiseen paikkaan johon ilmaa toimitetaan. Katossa oleviin putkiin "kaatoa" vedenerottimen suuntaan. Kun katossa kulkevasta putkesta käännytään alas niin jatketaan putkea ohi käyttöliittimen ja putken alapäähän paksummasta putkesta pieni säiliö ja siihen tyhjennyshana. On ikävä ylläri jos pitäisi puhaltaa jotain paikkaa kuivaksi ja letkusta tuleekin yllättäin öljyn sekaista vettä.
Paineilmaverkon alkupää on hyvä tehdä hieman suuriläpimittaisemmasta putkesta (tallin poikki katossa menevä putki ainakin haaroitukseen asti) jossa virtaus vähenee ja vesi erkautuu.

Tallikuvan pystyputket Mersun ja H-D:n vieressä jatkaisin alemmaksi ja laittaisin sinne ne pikku säiliöt vedentyhjennyshanoineen. Käyttöliittimet olisivat kuvan osoittamissa paikoissa mutta liittimet seinän suuntaan. Letku siinä törröttäisi viemässä tilaa jos kuvan mukaisesti laittaisi. Lähemmäksi ulko-ovea laittaisin itsekelautuvan paineilmaletkukelan. Samoin ehkä tallin perällekin. Spiraaliketkut roikkumassa ylhäältä on myös käteviä. Mutta ei lattialla pyörivät letkukäärmeet joihin kompastuu kun on kanniskelemassa jotain tärkeää....
tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #19 : 22 Marraskuu 2013, 08:16:34 »

Kiitos Matti, erinomaisia kommenteja! Otetaan huomioon toteutuksessa.
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Sivuja: 1 [2]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto