oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
27 Marraskuu 2024, 22:42:27 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Etsitkö wanhoja artikkeleita ja juttuja? Ne löytyvät osoitteesta [url]http://www.mmaf.fi/arkisto2006.html [/url]
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1] 2
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Unelmien tallin suunnittlua - Minkälaisen tekisit?  (Luettu 48913 kertaa)
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« : 12 Joulukuu 2011, 14:23:42 »

Taloprojektin myötä on avautunut mahdollisuus suunnitella myös unelmien talli. Tallin mitat on 10,5m x 5,1m ja valmiina on kaapistot ja ajoneuvot. Portaikon ja ovien paikat on jo lyöty kiinni, sensijaan tallin sisustus, eri tilojen varaaminen metalli- tuli- ja maalaustöille kovasti auki.


Kuvissa autot mukana mittasuhteiden hahmottamista varten, talvella tallissa vierailee päivittäin ainakin yksi auto.

Lisäjuttua: http://luupilotti.blogspot.com/ ...Kysymys kuuluu: Miten suunnittelisit unelmien tallisi? Ehdotuksia pohjaratkaisuksi otetaan kiitollisena vastaan. Myös kuvat muiden talleista ja ratkaisuista olisivat kovasti tervetulleita.
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Kuvaja
Full Member
***
Viestejä: 68


« Vastaus #1 : 13 Joulukuu 2011, 22:15:13 »

Onneksi olkoon jo etukäteen!
Oman hankintani myötä, remontin edetessä, talliin vapautuu 40 neliötä omaa tilaa! Sulla pirulla on enemmän!

Laitatko vielä ulko-ovet noihin kuviin. Tai selityksen niden sijainnista.
Mikä tuo syvenys tumman auton vieressä on ja miten nuo portaat kiertää ylös. Siis kummalta puolelta niihin kuljetaan?

Olisko liikuteltavat väliseinät vaihtoehto? Jos niillä rajais tarvittavan alueen silloin kun räiskyy/roiskuu? Kiinteät rakennelmat hankaloittaa noitten autojen kanssa puuhastelua ja isomman tavaran siirtelyä. Esimerkiksi niin, että tuo käyttöauto pihalle ja "sermi" eteen. Jakaa tilan kahdeksi portaikon kohdalta. Ovi on vieressä jos tulee tarve tuulettaa reippaammin ja muu talli pysyy "siistinä"... Jotain itse seisovia peltiseiniä?
tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #2 : 14 Joulukuu 2011, 10:29:03 »

Jep, ajatukset kääntyvät siirrettäviin seiniin / verhoihin. Wanhoista kuvista puuttuu vielä tallin vesipiste / lavuaari, se tulee alakerran WC:n kohdalle, pöydän oikeaan päätyyn. Lisäsin http://luupilotti.blogspot.com blogiini kuvan josta alakerran kulut selvinnee (edellisten kuvien kanssa):
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Kuvaja
Full Member
***
Viestejä: 68


« Vastaus #3 : 14 Joulukuu 2011, 12:35:22 »

Niin joo, tuo on tekninentila...

Paljonko talinovi on leveä?  Entä olisiko täysin (muista pyytää vaimolta lupa) mahdotonta siirtää yläkertaan vievät portaat/oviaukko/wc/tekninen tila semmoseen  järjestykseen että tekninentilan viereen wc, sitten oviaukko... Anyway.. Siis koko paletti toisin päin. Silloin autot mahtuisivat (ehkä) jotenkuten vierekkäin ja tallin perätilan sais pyhitettyä pyhimmälle. Ja nosturi volkkarin tilalle... Sotkinko tarpeeksi?
tallennettu
Kuvaja
Full Member
***
Viestejä: 68


« Vastaus #4 : 14 Joulukuu 2011, 12:41:44 »

Löyhäsi asiaa sivuten, oma talli syksyltä:

koko n.5x8m
tallennettu
monni
Full Member
***
Viestejä: 72


don´t believe the hype


« Vastaus #5 : 14 Joulukuu 2011, 19:01:17 »

ai pitääkö sitä tilaa olla? tos on 18m2 nurkanvaltaus Virnistää sorvi ja jyrsin vie kaiken tilan mut kaipa siinä jotain sekundaa tulee


* SDC11160.JPG (584.72 kilotavua, 1024x768 - tarkasteltu 3619 kertaa.)
tallennettu

Hardcore Outlook Biker

"Joka uhraa vapauden turvallisuuden tähden, ei ansaitse kumpaakaan" -Benjamin Franklin
motomatti
Sr. Member
****
Viestejä: 184


« Vastaus #6 : 14 Joulukuu 2011, 19:53:54 »

Onhan tuossa ainakin valoa. Vai oletko aikavalottaja?
Tilaa kolmelle kaksipyöräiselle ja yhdelle kolmipyörälle.

Sähköä näkyy olevan saatavissa mukavasti: äkkiä laskin kolme 16A ja piilossa lienee lisää ainakin kymppiamppeerisia?

mm
« Viimeksi muokattu: 14 Joulukuu 2011, 19:57:52 kirjoittanut motomatti » tallennettu
Pekka L
Jr. Member
**
Viestejä: 22


« Vastaus #7 : 15 Joulukuu 2011, 12:56:56 »

Mä pitäisin tärkeenä myös reilun kokoista katosta (autokatosta?) tuossa oven edessä. Sillon voi sateellakin tyrkätä pyörän pihalle käynnistettäväksi, rälläköidä/hitsata yms ja vaikka reissusta tullessa pestä pyörän ennen sisälle ajamista.

Lisäksi ulko-ovessa pitäis olla myös käyntiovi, ettei koko seinää tarttis avata, kun tulee pihalta talliin!
tallennettu
Kuvaja
Full Member
***
Viestejä: 68


« Vastaus #8 : 15 Joulukuu 2011, 21:34:53 »

Onko jollain muuten ehdotuksia tallin oveksi/oviksi? Käytännöllisyys ja hinta tietenkin ratkaisee...
tallennettu
Pekka L
Jr. Member
**
Viestejä: 22


« Vastaus #9 : 16 Joulukuu 2011, 10:12:01 »

Onko jollain muuten ehdotuksia tallin oveksi/oviksi?

Nosto-ovi, ilman muuta! Ainakin Crawfordin oviin saa tuon jo edellä mainitsemani käyntioven. Ja lisäks tietysti ikkunoitakin...
tallennettu
-Teme-
Jr. Member
**
Viestejä: 44


« Vastaus #10 : 17 Joulukuu 2011, 18:16:03 »

Onko jollain muuten ehdotuksia tallin oveksi/oviksi? Käytännöllisyys ja hinta tietenkin ratkaisee...
Pari vuotta sitten ostin Ryternan nosto-ovet kaukosäädöllä Virosta Wiru Uks nimisestä firmasta. Kaupankäynti onnistui Suomeksi ja ovet toimitettiin kotiin ilman lisähintaa (Turkuun) toisen asennuskeikan yhteydessä
tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #11 : 18 Joulukuu 2011, 11:05:30 »

Onko jollain muuten ehdotuksia tallin oveksi/oviksi? Käytännöllisyys ja hinta tietenkin ratkaisee...

Olen akjatellut suuria pariovia nosto-oven sijaan. Nosto-oven aukaisun saa kätevästi kyllä automatisoitia mutta sen avaaminen osittain on hankalaa, se vie katosta tuhottomasti tilaa ja ollessaan auki peittää katossa olevat valot. Perinteisemmillä ovilla homma toimii, niin, kuten ovien kanssa yleensä. Hintoja en vielä ole ehtinyt katselemaan...
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Pekka L
Jr. Member
**
Viestejä: 22


« Vastaus #12 : 18 Joulukuu 2011, 11:44:26 »

Olen akjatellut suuria pariovia nosto-oven sijaan. Nosto-oven aukaisun saa kätevästi kyllä automatisoitia mutta sen avaaminen osittain on hankalaa, se vie katosta tuhottomasti tilaa ja ollessaan auki peittää katossa olevat valot. Perinteisemmillä ovilla homma toimii, niin, kuten ovien kanssa yleensä. Hintoja en vielä ole ehtinyt katselemaan...

Mä en oo nosto-ovikauppias, kunhan vaan näkemystäni tarjoon...  Virnistää
Se "osittain avaaminen" onnistuu erillisellä käyntiovella.
Eikä valaisimia tarvi paljookaan pudottaa katosta alas, että ovi mahtuu niiden yläpuolelle!
tallennettu
-Teme-
Jr. Member
**
Viestejä: 44


« Vastaus #13 : 19 Joulukuu 2011, 23:35:09 »

Olen akjatellut suuria pariovia nosto-oven sijaan. Nosto-oven aukaisun saa kätevästi kyllä automatisoitia mutta sen avaaminen osittain on hankalaa, se vie katosta tuhottomasti tilaa ja ollessaan auki peittää katossa olevat valot. Perinteisemmillä ovilla homma toimii, niin, kuten ovien kanssa yleensä. Hintoja en vielä ole ehtinyt katselemaan...
hyvä nosto, valojen sijoitus. Omaa autotallia rakentaessa päähän tuli sama ajatus, että nosto-ovet menee valojen eteen, mutta sen jälkeen otin aivot käyttöön. Jos mietitään tallissa työskentelyä ja valot keskilinjassa, niin nehän on täysin väärässä paikassa - ei se suoraan ylhäältä  tuleva valo auta kohteessa, vaan tankki ja satula tai konepelti ja katto peittää joka paikassa valon, siksipä sijoitin katossa valot kolmeen linjaan (kahden auton talli) keskelle ovien väliin, ja reunoihin seinien viereen ja päädyssä työpöydän ylle. Lisäksi valot löytyy auton vierestä lähes lattianrajasta 20cm lattiasta ja nurkista pystyssä. Katossa yhteesä 8kpl valaisimia, nurkissa 2kpl ja lattianrajassa 2+2kpl. Kaikki valaisimet ovat 2x36w loisteputkivalaisimia, mutta työpöydän valaisimeet on vain kahdella putkella, muut yhdellä.
Kattovalaisimet ovat kolmessa piirissä, lattianrajassa olevat valot ohjataan oik/vasen puoli erikseen ja nurkkavaloilla oma yksilöllinen ohjaus.
Joo, hieman överiksi meni, mutta sopivia valaisimia oli runsaasti ja ilmaiseksi tarjolla yhdestä purkukohteesta.
tallennettu
Kuvaja
Full Member
***
Viestejä: 68


« Vastaus #14 : 20 Joulukuu 2011, 09:28:10 »

Hyviä vinkkejä Teme!
 
Mulla talli on saneerauskohde. Alunperin katossa on yksi 60w hehkulamppu ja yksi pistorasia! Niin ja huom. tilaa 40neliötä! Ei ihan riitä. Olen suunnitellut vetäväni kattoon kahteen linjaan kiskot jonne sähköjohdot ja valot. Samoin riittävästi pistorasioita sinne kiskoihin. Katto 220cm korkealla. Tympii sähkölaitteitten johdot lattialla, joten rasioiden sijoitus kattoon ehkä jelppis...
tallennettu
Sivuja: [1] 2
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto