oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
01 Marraskuu 2024, 06:28:25 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tiedätkö milloin moottoripyörä pitäisi muutoskatsastaa? Katso tästä kattava artikkeli muutoskatsastamisesta
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Viritetyn sportsterin käyntiongelmia  (Luettu 14662 kertaa)
hocke
Newbie
*
Viestejä: 6



« : 06 Huhtikuu 2012, 16:19:53 »

Moikka

  Olis Sportsteri vm-2000 jossa kaikennäköistä palikkaa vaihdettu koneessa, kulkee oikein hyvin ja potkua riittää mutta ongelma on että kone pätkii, yskii ja puksuttaa alemmilla ajokierroksilla, ns kaupunkiköröttelyvauhtia.
  Kenen puoleen kannattaa kääntyä moisen ongelman kanssa, eli kuka voisi auttaa?
tallennettu

0+2=1
hocke
Newbie
*
Viestejä: 6



« Vastaus #1 : 06 Huhtikuu 2012, 17:44:54 »

Niin tais jäägä mainitsematta et pääkaupunkiseudulla.
tallennettu

0+2=1
motomatti
Sr. Member
****
Viestejä: 184


« Vastaus #2 : 06 Huhtikuu 2012, 19:38:15 »

En väitä olevani oikeassa tässä vaikka useasti olenkin...

Kun oletetaan että moottorissa on kaikki osat teknisesti toimivia niin enste tulee mieleen että olisiko venttiiliajoituksessa suhteessa muihin rakenteisiin nähden imuventtiilin osalta himpun liikaa ennakkoa? Jos sitä ei voi säätää tai säätäminen pudottaa tehoa niin asiaa voi lieventää kaventamalla/pidentämällä imukanavaa.
Sanomista voi olla myös pakopuolella mutta sitä on vaikeampi tulkita.

Tai sitten yksinkertaisesti kone käy liian laihalla alakierroksilla mutta se voi johtua myös edellä mainituista seikoista.

Sytytyksen ennakkokokäyrä voi myös vaatia tarkastelua.

Nämä ovat nelitahtimoottorille ominaisia häiriöitä yleensäkin enkä usko sportsterin poikkeavan näistä yleisistä säännönmukaisuuksista
tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #3 : 07 Huhtikuu 2012, 14:32:47 »

ongelma on että kone pätkii, yskii ja puksuttaa alemmilla ajokierroksilla, ns kaupunkiköröttelyvauhtia.

Paukkuu imusarjaan, röpöttää ja nykii = Käy laihalla. Paukkuu pakoputkessa, savuttaa mustaa savua = Käy rikkaalla.

Veikkaan, että alakierrosten suutin on liian pieni (jos on kaasaripeli). Jos ruisku niin lisää kakkua alakierroksilla.
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto