oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
23 Marraskuu 2024, 06:40:36 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Rakenteluun liittyviä tapahtumia löydät kalenterista.
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Mukana metelissä!  (Luettu 226356 kertaa)
Imohtep
Jr. Member
**
Viestejä: 23


« Vastaus #60 : 03 Toukokuu 2012, 10:08:09 »

Ohjeista kaikki aina puhuvat... kantsiskohan lukaista ihan aluksi, mitä laissa lukee? Käsittääkseni polliisinkin tulisi noudattaa toiminnassaan ensisijaisesti lakia.

Väitti Sisäasiainministeriöltä tulleen tälläisen ohjeen...
tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #61 : 03 Toukokuu 2012, 10:13:01 »

Ministeriön ohje ei kumoa sitä, mitä lukee laissa...
tallennettu

Imohtep
Jr. Member
**
Viestejä: 23


« Vastaus #62 : 03 Toukokuu 2012, 18:34:50 »

Ministeriön ohje ei kumoa sitä, mitä lukee laissa...

Juu, ei kumoa.

Ottaa vaan aivoon, jos tuollaisilla "ohjeilla" viedään kilvet ja leimalla leimataan
koko pyörä uusiksi...
tallennettu
Kuvaja
Full Member
***
Viestejä: 68


« Vastaus #63 : 03 Toukokuu 2012, 19:39:33 »

Tuolla toisaallakin foorumissa kaivattiin ohjeita, mutta kysympä minäkin. Muistaako joku onko jossain foorumin uumenissa ohjeita kuinka toimia ratsiaan joutuessa? Eli jos vaikuttaa siltä, että kilpiä ryhdytään irrottelemaan, kuinka turvata selusta? Pitääkö ottaa kuvia/muita tallenteita/nimä ylös/jotain muuta? Muistelisin, että jossain asiaa sivuttiin...
tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #64 : 03 Toukokuu 2012, 21:46:18 »

Jos polliisi tahtoo ne kilvet viedä, niin sehän vie ne. Ei siinä auta rutina, että "luin MMAF:n taululta ettei niin sais tehdä..."

However, jos kokee tulleensa kohdelluksi lainvastaisella tavalla, poliisin toimenpiteet voi jälkikäteen saattaa tuomioistuinkäsittelyyn. Sakkoa vastustetaan, jolloin käynnistyy esitutkinta. Sen tulos päätyy syyttäjälle ja sitä kautta käräjäoikeuteen, ellei käsittely pääty sakotetun eduksi jo esitutkinta- tai syyteharkintavaiheessa. Myös kilpien viennistä voi valittaa. Tuomioistuinkäsittelyä varten on eduksi, jos väitteensä pystyy esimerkiksi kuvamateriaalin avulla näyttämään toteen.

Kannellakin poliisin toimista voi, poliisin esimiehelle, eduskunnan oikeusasiamiehelle tai oikeuskanslerille. Kantelu tosin ei yleensä johda kuin korkeintaan huomautukseen.
tallennettu

Kuvaja
Full Member
***
Viestejä: 68


« Vastaus #65 : 03 Toukokuu 2012, 22:43:50 »

Se on poliisin (mieli)valta hieno asia....
Joo, siis just sitä meinasin, että mitä olisi tarpeellista tilanteessa dokumentoida.
Tarkoitus on jatkossakin ajaa kilvellisellä pyörällä. Mutta tympishän se jos kilvet viedään vittuilleessa ja takasin saa kun näyttää luottokorttia konttorilla. Pyörässä ei sinällään ole vikaa mikä kilvet veis. Ulkonäkö (pyörän ja ohjastajan) vain.
tallennettu
Natking
Jr. Member
**
Viestejä: 47



« Vastaus #66 : 04 Toukokuu 2012, 00:06:41 »

Jos oikeen muistaisin niin sakosta valittaminen, tai tarkemmin sanottuna se mahdollinen oikeudenkaynti on ilmaista  Järkyttynyt
Kaveri suoritti moisen operaation kun pratkagyy sakotti rodin etukilven huonosta nakyvyydesta. Kilpi oli ritilamaskin takana. Nakyvyytta kyseinen maski ei haitannut, minka myonsi toinen poliisi kenelle kaytiin ilmoitus jattamassa vaarasta sakotuksesta.
Homma meni oikeuteen ja sakko kumottiin, oikeuden mukaan moisesta rikkunmuksesta olisi kuulunut selvita huomautuksella.
tallennettu
Hessu
Full Member
***
Viestejä: 68


« Vastaus #67 : 04 Toukokuu 2012, 07:33:09 »

Se rosiksessa notkuminen tulee vaan aika kalliiksi töissä käyvälle. Aikoinaan sakon kiistin. Sen seurauksena puolivuotta myöhemmin olin SYYTETTYNÄ rosiksessa arkipäivänä klo 9. Kaikki päivän tapaukset kutsutaan yhdeksäksi paikalle. Sinä päivänä mun juttua ei ehditty käsittelee. Eli seuraavana aamuna uudestaan. Olin oikeassa. Voitin, vai voitinko? Kaksi päivää rokulia duunista tuli yhtä kalliksi kuin se sakko olisi ollut. Sitä skoudea joka oli väärässä, ei siellä näkynyt. Kandee laskea kannattaako valittaa.

Eli ei tämäkään järjestelmä ole tehty palvelemaan niitä jotka sen maksaa. Eli työssä käyvää veronmaksajaa, vaan sitä sluiba jengii, joilla on aikaa notkua päivisin missä hyvänsä.
tallennettu
Seba
Jr. Member
**
Viestejä: 11


« Vastaus #68 : 04 Toukokuu 2012, 13:17:10 »

Jos nyt noita lakipykäliä tulkitsen oikein, niin niiden mukaan ohiajotesti kumoaa paikallaan mittauksen tuloksen?

Eli ymmärtääkseni jos mopon mölyt on staattisessa testissä esim 110db, mutta läpäisee ohiajotestin, niin konttorilla merkataan otteeseen sallitut staattisen testin db 110?
Jolloin tuota on käytettävä ohjeisarvona tienvarsimittauksessa?

Ongelma on lähinnä löytää konttorit joissa ohiajotestejä pystytään suorittamaan.

Kysyin tutulta katsastusviranomaiselta heidän ohjeistuksen joka on sama 3m tyhjää ympärillä, 50cm ja 45 astetta.
Käytännössä ei toimi kuitenkaan, olivat testanneet n. 10m päässä rakennuksesta, ja melut selkeästi yli rajojen, vertailutesti esteettömällä isolla pihalla tuotti 12db(?!) pienemmän tuloksen ja kirkkaasti sallitun rajan sisään.

Omassa mopossa putket osoittaa maata kohti.
Sen verran ylös, että pääsee vielä mittaamaan, mutta kyllähän tuo kaikuu varmaan lisämeteliä maan kautta, puhumattakaan kuinka paljon tienvarsimittauksessa käytetyt paikat vääristää.
Näyttivät lohjalla mittaavan pari päivää sitten bussipysäkillä..

tallennettu
Choppers_Forever
Sr. Member
****
Viestejä: 185


Wruuuuuuuuuuuum kalin kilk...


« Vastaus #69 : 04 Toukokuu 2012, 13:43:51 »

Mittaa mitä mittaa, oon kypsä koko aiheeseen...
tallennettu

Yritystä ei puutu, vaikka kuinka päähän potkittaisiin, per**le. Mutta kyllä se vi**n EU parhaansa yrittää.
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #70 : 04 Toukokuu 2012, 14:29:57 »

Jos nyt noita lakipykäliä tulkitsen oikein, niin niiden mukaan ohiajotesti kumoaa paikallaan mittauksen tuloksen?

Eli ymmärtääkseni jos mopon mölyt on staattisessa testissä esim 110db, mutta läpäisee ohiajotestin, niin konttorilla merkataan otteeseen sallitut staattisen testin db 110?
Jolloin tuota on käytettävä ohjeisarvona tienvarsimittauksessa?

Juuri näin.

Tuo konttorin höpinä on outoa. Oon näitä mittaillu jonkin verran, eikä se 10 metrin päässä oleva talo vaikuta tulokseen tuon taivaallista. Staattisessa mittauksessa mittari on niin lähellä äänilähdettä, ettei taustameluilla ja metrien päässä olevilla akustisilla esteillä ole suurta vaikutusta tuloksiin. Sen sijaan oikeilla mittauskierroksilla on, hyvinkin suuri vaikutus.

Ja joo, tuo käräjillä käyminen on raskas ja yleensä tavalla tai toisella myös kallis tie. Ikävä kyllä, myös kytät tietävät tämän. Ellei kukaan vie selkeitä väärinkäytöksiä käräjille, kytätkin helposti katsovat tekevänsä ihan oikein.
tallennettu

Natking
Jr. Member
**
Viestejä: 47



« Vastaus #71 : 05 Toukokuu 2012, 06:15:31 »

Noinhan se menee kuten Hessu sano, notkut karajilla paivan/pari ja ''voitat'' jutun.
Sakko hylataan ja jatketaan elamaa, paitsi saa jus havisit parin pavan palkan!!!!

Ja jos nyt oon ymmartany oikein, Saban mainitsema etukateen tehty hyvaksytty ohiajotesti kumoo kaiken paksan!
Paitsi etta gyy edelleen ottaa korva tuntumalla+vaarilla mittauksilla sulta laput poijes satamatiella ja muohastyt huomisesta saksan laivasta kun seisot konttorilla oottamassa papereita takasin vaarin mitattujen testien takia!!
 
tallennettu
Natking
Jr. Member
**
Viestejä: 47



« Vastaus #72 : 05 Toukokuu 2012, 06:17:18 »

Sori, siis Seban piti mun sanoa!!  Nolostunut

tallennettu
Natking
Jr. Member
**
Viestejä: 47



« Vastaus #73 : 05 Toukokuu 2012, 06:18:41 »

Sori, siis Seban piti mun sanoa!!  Nolostunut


Ja pari muutaki kirjainta puuttu etellisista jutuista!
tallennettu
Seba
Jr. Member
**
Viestejä: 11


« Vastaus #74 : 05 Toukokuu 2012, 18:05:08 »

Juuri näin.

Tuo konttorin höpinä on outoa. Oon näitä mittaillu jonkin verran, eikä se 10 metrin päässä oleva talo vaikuta tulokseen tuon taivaallista. Staattisessa mittauksessa mittari on niin lähellä äänilähdettä, ettei taustameluilla ja metrien päässä olevilla akustisilla esteillä ole suurta vaikutusta tuloksiin. Sen sijaan oikeilla mittauskierroksilla on, hyvinkin suuri vaikutus.

Ja joo, tuo käräjillä käyminen on raskas ja yleensä tavalla tai toisella myös kallis tie. Ikävä kyllä, myös kytät tietävät tämän. Ellei kukaan vie selkeitä väärinkäytöksiä käräjille, kytätkin helposti katsovat tekevänsä ihan oikein.

Mie en mittää tiijä, toistan vaan mitä inssinörtit kertoi.

Onko tietoa mitkä asemat pk-seudulla suorittavat ohiajomittauksia?
tallennettu
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto