oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
24 Marraskuu 2024, 08:53:08 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Haluatko sinä, kerhosi tai yrityksesi tukea MMAF:n toimintaa? Liity MMAF:n kannatusjäseneksi
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: softail -91 prosentteja ei otteessa  (Luettu 20292 kertaa)
viijari
Newbie
*
Viestejä: 3


« : 05 Toukokuu 2012, 20:21:09 »

Mulla on softail, jossa on 15" takarengas, 16" eturengas, puolikorkea tanko, ei orkkis takalyhty, ei orkkis etu ja takalokari, eikä originaaleja putkia. Ostettu aikoinaan AVK:lta, rekisteriotteessa ei prosentteja ja rengaskoot otteessa kuin olisivat normaalit. Mitenkä se on mahdollista? Ymmärtääkseni tuotu aikoinaan saksan maalta.Normaalit kumithan on 21" etu ja 16" taka. Paljonko nyt on prosentteja käytettävissä.
tallennettu
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #1 : 05 Toukokuu 2012, 22:32:21 »

Lähtökohtaisesti pyörää verrataan muutoskatsastuksessa aina siihen minkälaisena se on tehtaalta lähtenyt. Konttoreiden merkintäkäytännöt kuitenkin vaihtelevat hyvinkin suuresti katsastusmiehen ammattitaidon mukaan. Jotkut merkkaa, toiset ei.

Pyörässäsi on käytettävissä osavaihtoon 49% tehtaan alkuperäisestä kuosista. Ne saksanpojan tekemät rengasvaihdot lasketaan muutoskatsastuksessa vaihdetuiksi osiksi.
tallennettu
Kuvaja
Full Member
***
Viestejä: 68


« Vastaus #2 : 06 Toukokuu 2012, 08:09:46 »

Pieniä muutoksia ei tarvitse muutoskatsastaa, mutta tuossa listassa on myös "isompia" muutoksia. Kuten renkaat ja (mahdollisesti) putket. Kun vaihdoin putket, kirjautin kaikki muutokset papereihn, ettei tartte selittää. Voi sinihattuiselle sedälle sanoa, että lue tuosta otteesta. Oma pyörä tuli Ruotsin kautta Saksasta. Ja heillähän on eri pykälät.
Teoriassahan jos vaihtaisit alkuperäisen etuvanteen ja navan paikale uuden alkuperäisosan niin sekin pitäis katsastaa... Mutta järkeä voi toki käyttää. Kysyit miten on mahdollista? No jos se sinun pyörä on ollut jonkun hurjan outlaw-bikerin joka ei katsastuksista välitä Iskee silmää
Voin toki olla kaikesta väärässäkin...
tallennettu
viijari
Newbie
*
Viestejä: 3


« Vastaus #3 : 06 Toukokuu 2012, 18:28:12 »

Ei ku sitä vaan ajattelin että onko kaikki prossat vielä käytössä kun otteessa ei näy. Eikö se ollut niin että kun on tuotu esim saksan maalta ja jos siellä on jo tehty kyseiset muutokset ja suomeen tuotaessa ja rekisteröitäessä ei prosentteja ole hävinnyt. Meinaan jos on suomeen rekisteröitäessä jo renkaat 15" taka ja 16" etu ( alkuperäiset olis 21" etu ja 16"taka.)  Eikös tämä ole se 0-tilanne jota lähdetään, vai onko se tehtaalta lähtökuosi? Nyt on otteessa vain vanteen vaihto 4% joka johtu kolarista j aon mun aikana tullut. Muita muutoksia ei siis otteessa ole. Mitä jos jättää etuloksun pois viekö se prosentteja? Rinnastetaanko se vaihdettuun osaan?
tallennettu
Kuvaja
Full Member
***
Viestejä: 68


« Vastaus #4 : 06 Toukokuu 2012, 19:58:35 »

Käsittääkseni jos se ei ole matkalla muuttunut omavalmisteeksi, niin tehtaan kuosi on se 0%. Omistaja vastaa pyörän kunnosta/rakentelusta. Eli jos edellinen omistaja ei ole muutoksia katsastanut niin vika on kuitenkin ratsiassa sinun. Pieniähän nuo muutokset sinällään. Eli hätäkös sulla prosenttien kans, jos et ole runkoa/moottoria muuttamassa. Renkaat ja putket käyt katsastuttamassa. Muut muutokset "teet myöhemmin". ...Minun melipide ja käsitys asiasta.
tallennettu
viijari
Newbie
*
Viestejä: 3


« Vastaus #5 : 06 Toukokuu 2012, 20:13:34 »

Teen uutta takaloksua ja ajattelin myös laittaa 21" etukumin. Tästä ei etukumista ei varmaan tule prosentit takaisin jos on jo kerran vaihtanut. Ja sako sen sen vaihtaa vaikka kuinka monta kertaa, jos kerran on jo prosentit mennyt. Kolaroituna kun ostin , niin vannekehän vaihdoin ja siitä ne 4 % meni jotka otteessa. Kilven kanssa laitan sivulle. Kyllä ne kai  kaikki muutokset olisi hyvä saada otteeseen ettei vuokot tien päällä paina päälle. Kone, runko, loota ja keula tulevat säilyyn originelleina, ainakin vielä. Keulakulmaa tekis mieli muuttaa ja saada springeriin pitemmät putket. Ei olis luokkahitsarille jigissä paha homma.   
tallennettu
TEKE
Jr. Member
**
Viestejä: 32


« Vastaus #6 : 06 Toukokuu 2012, 20:14:56 »

 Etulokarin voit jättää rauhassa pois. Sen pakollisuus poistui jo 1998 .
tallennettu
Turoq
Full Member
***
Viestejä: 77


« Vastaus #7 : 06 Toukokuu 2012, 20:15:37 »

Jos osia vaihdettu esim saksassa ja sen jälkeen tuodaan suomeen missä se rekisteröidään suomeen niin prosentit menee siten, että verotukseen vaikuttavat muutokset lasketaan siitä kun pyörä on verotettu/rekisteröity suomeen, mutta pyörän identiteeetti prossat lähtee tehtaalta, eli saksassa vaihdetut osat vaikuttaa siihen, mutta veroprosenttiin ei.
tallennettu
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #8 : 07 Toukokuu 2012, 14:18:57 »

Ja tuo edellinen tarkoittaa käytännössä sitä, että jos muutosprosentti ylittää tehtaan kuosin 50%:lla niin jos sulla on otteeseen merkitty ennen maahantuontia vaihdettuja osia niin fillari kyllä rapsahtaa omavalmisteeksi (identiteetti) mutta uutta veroa siitä ei joudu maksamaan ennen kuin 50% tulee täyteen maahantuontikunnosta (verotus).

Mutta jo toi omavalmisteeksi katsastaminen on niin iso ja vaikea operaatio (lue: mahdoton) että siinä ei paljoa hymyilytä että verot ei menneetkään vielä maksuun. Eli pidä vaan muutokset alle 50% tehdaskunnosta.
tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto