oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
24 Marraskuu 2024, 18:47:16 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tiedätkö milloin moottoripyörä pitäisi muutoskatsastaa? Katso tästä kattava artikkeli muutoskatsastamisesta
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Hihnaa  (Luettu 20044 kertaa)
jsantala
Full Member
***
Viestejä: 79


kWsaki.com


« : 26 Kesäkuu 2012, 21:20:43 »

Olen muuntamassa kilahtanutta GPX750R:ää sähkökäyttöiseksi ja ketjustakin olisi mukava päästä eroon. Siispä kiinnostaisi muuttaa pyörä samallahihnakäyttöiseksi. Olisikohan asiantuntijoilla antaa vinkkejä mistä voisi lähteä osia kyselemään tai muita kullanarvoisia vinkkejä?
tallennettu

GPX750R sähköistysprojekti yms. http://kWsaki.com
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #1 : 27 Kesäkuu 2012, 09:04:34 »

Meinasitko käyttää vaihteistoa vai ottaa suoraan vedon moottorilta?

Itse etsisin jonkin vakiopyörän jossa swingin ja hihnavedon mitat osuvat sun e-kwaakun swingin kanssa suurinpiirtein kohdalleen. HD-liikkeissä osataan kertoa mittoja sportin ja tourinkimallien swingeille. Myös Suzuki Savagessa on hihnaveto, taitaa olla joissain muissakin.

Toki voit tehdä myös teollisuushihnalla ja -hihnapyörillä, noillehan on kauppiaita sitten enemmänkin. Ainakin hihnapyörät tuntuvat olevan tilaustavaraa, eli mitat on syytä tietää  jo tilatessa.
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #2 : 27 Kesäkuu 2012, 09:43:06 »

Itse tekisin kyllä mieluummin sovittamalla joko teollisuus- tai sitten jonkun toisen pyörämallin hihnapyörät alkuperäisille vanteille ja swingeille. Tulee muuten aika iso urakka runkomuutoksineen ja osavaihtoineen - prossia menee sähkökonversiossa ihan tarpeeksi ilmankin.

Harrikoiden hihnavedon osia löytynee edullisesti käytettynä, ongelmaksi voi muodostua remmin pituus. Tai itse asiassa sen puute. H-D:n veto kun on yleensä lyhyempi kuin kyykkäpyörän vastaava.

Ei H-D liike osaa kertoa mitään mittoja, kyllä ne täytyy käydä ihan itse mittaamassa.
tallennettu
jsantala
Full Member
***
Viestejä: 79


kWsaki.com


« Vastaus #3 : 27 Kesäkuu 2012, 11:42:29 »

Veto tulee suoraa moottorilta ilman vaihteistoa tai muuta alennusta. Välitys saisi olla noin luokkaa yhden suhde neljään, jolloin huippunopeudeksi tulisi noin 75mph eli 120km/h. Rattailla esim. 12/48.
tallennettu

GPX750R sähköistysprojekti yms. http://kWsaki.com
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #4 : 27 Kesäkuu 2012, 14:17:50 »

Veto tulee suoraa moottorilta ilman vaihteistoa tai muuta alennusta. Välitys saisi olla noin luokkaa yhden suhde neljään, jolloin huippunopeudeksi tulisi noin 75mph eli 120km/h. Rattailla esim. 12/48.

Rattaiden valinnassa paras vaihtoehto on jos toinen on alkuluku tai hammasluvut eivät ole jaollisia samoilla luvuilla. Näin mahdolliset viat, kulumat, kivet jne eivät aina kohdistu samaan kohtaan hihnaa tai hihnapyörää...
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
jsantala
Full Member
***
Viestejä: 79


kWsaki.com


« Vastaus #5 : 28 Kesäkuu 2012, 01:59:38 »

Rattaiden valinnassa paras vaihtoehto on jos toinen on alkuluku tai hammasluvut eivät ole jaollisia samoilla luvuilla. Näin mahdolliset viat, kulumat, kivet jne eivät aina kohdistu samaan kohtaan hihnaa tai hihnapyörää...

Hmm. Enpä ollut tuotakaan tullut ajatelleeksi.
tallennettu

GPX750R sähköistysprojekti yms. http://kWsaki.com
Hessu
Full Member
***
Viestejä: 68


« Vastaus #6 : 29 Kesäkuu 2012, 06:39:16 »

Se varsinainen vastaus kysymykseen. Vaikka tuolta... http://www.sks.fi/tuotteet/powergrip_HTD_hammashihnakaytot
tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto