Vastaan tähän Mattsonin toisaalla esittämään kysymykseen:
Oma blogini, jossa olen muuttanu vähän isomman pyörän sähkökäyttöiseksi:
http://kwsaki.blogspot.fi/search/label/kWsakiValitettavasti tuossa ei saa luettua kirjoituksia vanhimmasta uusimpaan, joten skrollaile reippaasti taaksepäin.
Muutosprosentit tuskin muodostuu ongelmaksi, jos et ala muuttamaan mitään muuta samalla. En ainakaan suosittele. Kannattaa ensin tehdä vain pakolliset sähkökäyttöön vaadittavat asiat ja sitten käydä konttorilla hakemassa paperit.
Se mitä ne konttorilla haluaa on paljon paperia eli kaikki mitä olet ostanut ja pyörään laittanut kuitteineen. Moottorista jokin lappu, josta selviää sen teho. Minun tapauksessani riitti koneen konepiirrustus, jossa luki sen teho 11500W. Se luku tuli papereihinkin.
Noin piene pyörän kanssa tulee ongelmaksi paino. Se kun ei saa nousta. 125cc kone ei paina mitään, joten et saa kovin paljoa akkujakaa laitettua. Sähkömoottorikin painaa jo jonkinverran itsessään. Suosittelen ottamaan isomman pyörän aihioksi. Ellei sitten ole tarkoitus tehdä oikein kevyttä lelua, jolla voi ajella vain vartin. Mikä voi olla hauskaa sinänsä. Tai esim. pakko saada pienimmälle kortilla sopiva peli.
Jos olet tarpeeksi lähellä Poria niin voin suositella Karhukatsastusta. Siellä ei tullut ongelmia pyörän eikä autonkaan kanssa.