oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
25 Marraskuu 2024, 11:51:09 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Haluatko sinä, kerhosi tai yrityksesi tukea MMAF:n toimintaa? Liity MMAF:n kannatusjäseneksi
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Modifioida vanha runko vai kokonaan uusi?  (Luettu 28316 kertaa)
janshovel70
Jr. Member
**
Viestejä: 26



« : 18 Elokuu 2007, 16:05:12 »

Ostin jenkkilästä lievän vaurio pyörän HD dynan,olen suunnitellut muuttavani sitä chopper tyyliseksi.mulla on jenkeistä ostettu jäykkärunko Santee Hard core2. (4tuumaa stretsattu taakse ,6tuumaa ylös muistaakseni),etupää,vanteet,renk.ym sälää.tällä tarvike rungolla akselivälin.2m.renkaat18x200+21x130,keula+10, 7asteen kulma.Prosentit näyttäis menevän näillä yli.toinen vaihtoehto olis alkuper.rungon modifioiminen noihin mittoihin.
pyydän vähän kannanottoja,aikaa on suunnitella.työn alla on vasta pyöränostolaite.
tallennettu
teemu
Sr. Member
****
Viestejä: 189


kyllä sillä vielä joskus ajetaan


« Vastaus #1 : 18 Elokuu 2007, 20:24:04 »

jätä se jäykkä johonkin toiseen rojektiin.
mikäli vaihdetaan malliltaan alkuperäisestä poikkeava runko,tulee siinä olla myös takajousitus.
mutta alunperin takaa jousitetun rungon saa muuttaa jäykäksi.
prossia menee 8% haarukasta ja takajousituksesta.
sinuna modifoisin sen alkuperäisen rungon ei mene prossatkaan sitten yli sallitun.
tallennettu
janshovel70
Jr. Member
**
Viestejä: 26



« Vastaus #2 : 18 Elokuu 2007, 20:38:05 »

Niin ajattelin tehdä,halusin saada vähän mielipiteitä,olen kyllä lueskellut noita pykäliä.
En halua ottaa riskiä noiden prosenttien suhteen,parempi saada pyörä liikenteeseen ja muutetut osat paperiin,on sitte ilman hikoilua pysähtyä ratsiaankin. Hymyilee
tallennettu
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #3 : 19 Elokuu 2007, 18:09:21 »

Tuota ensimmäisen viestin osaluetteloa kun tarkastelee niin eihän sulla jäisi alkuperäistä kuin tekniikka. Ja kuten itsekin huomasit, silloin ei prossat riitä.

Mitä tulee rungon vaihtamiseen, kuten Teemu jo sanoikin niin tällä hetkellä ainoastaan alkuperäisestä muokkaamalla saa tehdä alunperin jousiperäisestä pyörästä jäykän. Kysehän on vain siitä että se pykälä mikä kieltää rungon vaihdon taka-akseliltaan jousittamattomaan kuuluu toiseen lakipakettiin kuin tämä viimeisin uudistus jossa alkuperäisen rungon muokkaaminen sallitaan. Eli kunhan virkamiehet ehtii niin kyllä se vaihtaminenkin tulee sallituksi kohtapuoliin.

Mitä jos muokkaisit sen dynan rungon niin että voit laittaa siihen noi muut kuvailemasi hilut? Säästyy prosentteja ja sen Santeen rungon voit myydä jollekin omavalmisterakentajalle.

Onkos se Santeen runko muuten edes tarkoitettu Dynan tekniikalle? Noi aftermarket-rungot kun tuppaa olemaan yleensä softail-tyyppisillä kiinteillä moottorikiinnikkeillä, Dynassa taas  kone ja laatikko on toisissaan kiinni ja koko paketti sitten kumiripustettuna rungossa.
« Viimeksi muokattu: 19 Elokuu 2007, 18:11:32 kirjoittanut Hemuli » tallennettu
janshovel70
Jr. Member
**
Viestejä: 26



« Vastaus #4 : 19 Elokuu 2007, 20:08:29 »

Joo,noi tavarat hommasin alunperin tähtäimessä omavalmiste,mutta toi dyna projekti "sotki"vähän suunnitelmia.Kun pyörän sain lunastettua,se oli paljon paremmassa kunnossa kuin kuvat näytti,runko ym.kunnossa ei ollut kun tankki klommoilla,painepesurilla ja liuotinaineilla Amerikan pölyt pois,muutamat letkut kiinni konetta käynnistämään.Kone käy ja kukkuu samoin loota.-70sen shovelin jälk. ensituntuma oli hyvä.Kyllä mä meinaan jättää  sen rungon odottelee parempia aikoja ja tehdä muutokset Dynaan noilla kikkeillä.Kyllä mä kumityyny hässäkät näin,onko niitä muutettu kiinteiks?Et pääsis vanhaan "fiilikseen"tärinöiden suhteen ;)Niin ja se loota ja kone yhdistelmä,eiköhän niitäkin voisi muutella vanhan malliseksi?
tallennettu
teemu
Sr. Member
****
Viestejä: 189


kyllä sillä vielä joskus ajetaan


« Vastaus #5 : 19 Elokuu 2007, 21:25:05 »

kannattaako koneen kumiripustukset poistaa? parempihan niillä on ajaa kuin ilman.
poistaa kyllä tärinää mutta kyllä se harrikka silti vielä tärisee. muttein niin paljon kuin koneet jotka suoraan pultattu runkoon.kukin tekee miten haluaa.
pyöräsi on vissiin -99 tai uudenpi kun taitaa olla twin camilla.
aikasemmin ne oli evolla ja näytti se paketti fiksummalta, kuin se twin camin laatikko kone yhdistelmä. kone ja loota erilleen niin kuin oli vielä evossa vai? voi näyttää huvittavalta jos sen lootan esim. vaihtas vanhan malliseen niin kone ja loota ois erillään.
mutta koneeseen jäis silti laatikon kiinnitys kohta.vai meinasitko ne leikata pois?ei kauheen kaunis ratkaisu. ja siintä välistä puuttus sit vielä yksi runko putkikin.
mikäli twin cam niin ei saa hienoa ratkaisua kone ja loota erillään toisistaan.
tallennettu
janshovel70
Jr. Member
**
Viestejä: 26



« Vastaus #6 : 19 Elokuu 2007, 22:28:07 »

-93 FXDL,on toi kyseinen pyörä.Nää mun heitot on vielä sen tarkempia tutkailuja.
Ajattelinkin et jollain on enemmän kokemusta noist.On vielä sekin mahdollista et korjaan vauriot ja maksan verot,katsastan ja otan sen liikenteeseen.
tallennettu
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #7 : 19 Elokuu 2007, 23:31:35 »

-93 mallin kone on samanlainen kuin muissakin samanikäisissä bigtwineissä mutta laatikon kuoret on erilaiset. Eli jos haluat pultata tekniikan kiinteästi runkoon kiinni menee laatikon kuoret vaihtoon, kone sopii sellaisenaan.
tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto