oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
25 Marraskuu 2024, 16:40:22 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Etsitkö wanhoja artikkeleita ja juttuja? Ne löytyvät osoitteesta [url]http://www.mmaf.fi/arkisto2006.html [/url]
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: moottorinvaihto  (Luettu 24244 kertaa)
matikkamauri
Newbie
*
Viestejä: 2


« : 22 Elokuu 2007, 19:52:51 »

Matchlessin alkuperäinen koneesta limput tuli ulos(350),ois 500 kone,mutta papereissa on entisen numerot...kyselin paikalliselta katsastajalta muutoskatsastuksesta..pitää olla kuulemma maahantuojan todistus ,että runko,jarrut,ja vetolaitteet ovat samat sekä 350(G3L) ja500(G80) malleissa..miten toimitaan,tietääkö joku?i 
tallennettu
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #1 : 22 Elokuu 2007, 20:47:57 »

Ja mistähän löydät Matchlessin maahantuojan? Huh

Yleensä on riittänyt jos toimittaa esim. korjaamokäsikirjan sivuista kopion josta käy ilmi mitkä jarrut ko. malleissa on. Mahdollisesti höystettynä esitekuvilla joista mallien eroavaisuudet käyvät ilmi.

Moottorin kuutiotilavuus sai muistaakseni muuttua 20% ilman että jarrumuutoksia vaaditaan, tehot 25% ja paino 15%. Ja nämä siis mallisarjan suurimpaan koneeseen verrattuna.
tallennettu
hapi
Jr. Member
**
Viestejä: 33


« Vastaus #2 : 24 Elokuu 2007, 16:01:41 »

Et kertonut vuosimallia, mutta esim. 1956 350 ja 500 lohkot on samalla numerolla varaosakirjassa. Vaihteisto, runko ja jarrut on samoja 600:seen asti.
tallennettu
matikkamauri
Newbie
*
Viestejä: 2


« Vastaus #3 : 24 Elokuu 2007, 20:42:40 »

Joo,-52:sta on kysymys,sittenhän tuossa ei pitäisi olla ongelmaa?,kunhan vaan jostain löytyy paperilla todistus,että näin on,eli löytyskö joltain esim sitä varaosakirjaa,josta esim kopiot.Kelpaakohan esim.netistä imuroitu,onko kokemusta? 
tallennettu
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #4 : 24 Elokuu 2007, 22:54:40 »

Riippuu inssistä/konttorista. Yleensä jos on joku painotuote jossa tiedot mainitaan niin se riittää. Ei ne konttorilla sitä välttämättä vittuillakseen vaadi, voi olla että katsuri on saanut näpeilleen AKE:n taholta ja haluaa varmistaa selustansa. Se paperi nimittäin liitetään AKE:lle menevään dokumenttinippuun.
tallennettu
hapi
Jr. Member
**
Viestejä: 33


« Vastaus #5 : 25 Elokuu 2007, 08:28:27 »

Tämän 56:sen varaosakirjan saat kympillä, jos siitä on apua. Laitat vaan yhteystietoja, vaikka sähköpostilla. VMKP:lla on kai myös jonkunlainen kirjasto, mistä voi kysellä valokopioita. Kuitenkin parempi kirja konttorille voisi olla Roy Baconin "Matchless & ajs all post-war road singles & twins restoration". Löytyy esim. Alfamerilta. Siinä on selitetty kaikki mallierot. (240 sivua). Englantilaisista merkkikerhoista saa myös näitä todistelupapereita. Itse varauduin `39 Nortonin rekisteröintiin Norton owners clubin todistuksella, että moottori ja runkonumero ei ole sama vuoteen `46 asti. Ja niinhän katsastaja alkoi meuhkaamaan, että "moottori vaihdettu, nyt tuli vaikeuksia". Kyllä oli hieno kaivaa todistus, että millä numeroilla pyörä on tehtaalta lähtenyt ja niinkuin Hemuli sanoi nämä riippuu siitä millä konttorilla käy, mutta näinhän sen ei kai pitäisi olla.
tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto