muita kuin seostamattomasta teräsputkesta valmistettuja haarukoita ei voi lain puitteissa muokata koska niiden koostumuksesta on vaikea saada tietoa
Tähän lisätietoa. Juuri juttelin erään lentokonemekaanikon kanssa. Lentokoneissahan on paljon alumiiniseoksia ja ongelmana on eri seosten ja seossuhteiden tunnistaminen. Metalliseosten tunnistamiseen käytetään ilmailuteollisuudessa ja -korjaamoissa pyörresähkömenetelmää jolla mitataan induktion muutosta, sekä toisena mittarina kovuustestiä. Näillä tuloksilla voidaan sitten taulukosta tunnistaa ja katsoa eri metalliseokset. Taulukosta voidaan myös näillä tiedoilla tarkistaa alumiini(seokse)n kovuusluokka. Hitsauksen tai muun muokkauksen jälkeenhän se alukappale pitäisi uunittaa asteen ja minuutin tarkuudella takaisin oikean kovuiseksi.
Lentokonekorjaamoilta voisi kysyä apua alumiinimetsllien korjailemisesta niin, että saataisiin pykäliin korjaus tähänkin puutteeseen.