oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
28 Marraskuu 2024, 11:38:38 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Etsitkö wanhoja artikkeleita ja juttuja? Ne löytyvät osoitteesta [url]http://www.mmaf.fi/arkisto2006.html [/url]
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Kalenteriin linkitetyt tapahtumat
  • Petrol Circus: 31 Tammikuu 2014 - 02 Helmikuu 2014
Sivuja: [1] 2 3
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Petrol Circus 2014  (Luettu 83721 kertaa)
Japi
Jr. Member
**
Viestejä: 21


« : 09 Syyskuu 2013, 13:34:06 »

Arvoisat Maffilaiset

Petrol Circus järjestetään jälleen MP14-näyttelyn yhteydessä 31.1.–2.2.2014 Messukeskuksessa. Jos hallussasi on valmis tai rakentumassa oleva pyörä jonka haluaisit esitellä muillekin niin Petrol Circus on oikea paikka sille. Luokkia on yhteensä neljä tulevassa näyttelyssä: Custom, Classic, Open Class ja Streetfighter. Pyöriä mahtuu mukaan 25 kpl/luokka ja äänestyksen toteuttavat tällä kertaa messuvieraat joita odotellaan saapuvaksi noin 60 000 henkeä ja ihmistä. Kotimainen rakenteluosaaminen on pääosassa tulevassa näyttelyssä ja on ihan sama onko pyörä kilvissä/leimassa tai esim. kirkollisveron piirissä. Renkaiden max. lukumäärä olisi kolmen kappaleen tienoilla muuten ei mitn väliä. Palkintorahojen suuruus selviää lähiaikoina, joka tapauksessa se on ns. painotuotteita luokkien priimuksille. Ja tietysti kaikille näytteilleasettajille tulee asianmukainen kulkulupa koko näyttelyyn.
Laita siis tietoa tulemaan soitamalla tai meilillä kuvien ja yhteystietojen kera. Tulen tarvittaessa myös verstaalle kehumaan pyörääsi ja sinua syksyn ja talven pimeinä iltoina.

Terveisin,
Japi Åström
Petrol Circus
040 5077097
petrol.circus(ät)pp.inet.fi

[edit]Linkitetty kalenteriin[/edit]
« Viimeksi muokattu: 10 Syyskuu 2013, 08:09:02 kirjoittanut Santtu » tallennettu
Japi
Jr. Member
**
Viestejä: 21


« Vastaus #1 : 12 Syyskuu 2013, 21:26:56 »

Kiitokset Santulle kalenterimerkinnästä! Sen verran lisäystä tähän aiheesen että tulevassa näyttelyssä on pyörien alla matot, ympärillä aidat ja muutenkin puitteita parannetaan palautteen perusteella. Palkinnot selviävät myös pikapuoliin, laitan niistä heti infoa tänne kun sitä tulee.
tallennettu
Japi
Jr. Member
**
Viestejä: 21


« Vastaus #2 : 18 Syyskuu 2013, 19:49:59 »

Iltaa!

Palkinnot menevät ensi näyttelyssä seuraavasti:

Joka luokan paras pyörä 1000€
Näyttelyn paras 1000€ ja hieno pytty
Joka luokan kärkikolmikolle tulee pokaalit ja vielä mahdollisesti tavarapalkintoja yhteistyökumppaneilta.


Näillä mennään ainakin tähän asti, kysykää toki jos kysyttävää tulee.


Terveisin,

Japi
tallennettu
Pekka L
Jr. Member
**
Viestejä: 22


« Vastaus #3 : 19 Syyskuu 2013, 07:20:24 »

Kiitokset Santulle kalenterimerkinnästä! Sen verran lisäystä tähän aiheesen että tulevassa näyttelyssä on pyörien alla matot, ympärillä aidat ja muutenkin puitteita parannetaan palautteen perusteella. Palkinnot selviävät myös pikapuoliin, laitan niistä heti infoa tänne kun sitä tulee.


Ja ovathan nuo pyörien alla olevat matot väriltään jotain muuta, kuin punaisia? Ovathan?  Virnistää
tallennettu
Japi
Jr. Member
**
Viestejä: 21


« Vastaus #4 : 19 Syyskuu 2013, 08:04:45 »

Huomenta

Mattojen värejä ei ole tietääkseni ole vielä päätetty, mutta uskoisin järjestäjän oman Marko Paanasen/Teuvo Lomanin ehdottavan väriskaalaa tulevissa palavereissa. Miksi punainen muuten on huono mielestäsi?

Japi
tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #5 : 19 Syyskuu 2013, 09:05:47 »

Punainen heijastaa pilalle kaikki valokuvat. Samoin mikä tahansa muu voimakas väri. Valokuvauksen kannalta paras on väritön, suurta eroa ei enään ole onko harmaa, musta vai valkoinen.

Erikoista että tästä samasta ongelmasta on saatu kertoa messujärjestäjille JOKA vuosi.
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Japi
Jr. Member
**
Viestejä: 21


« Vastaus #6 : 19 Syyskuu 2013, 09:25:00 »

Hyvä että tuli puheeksi, yritän puhua harmaat tai mustat matot pyörien alle. Muutenkin jos on kehitysehdotuksia niin laittakaa tulemaan, nyt niitä ehtii esittämään järjestäjille ja saamaan mahdollisesti parannusta asioihin.

Japi
tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #7 : 19 Syyskuu 2013, 11:04:55 »

Pyörät rivistöön harvakseltaan niin, että väliin mahtuu hyvin kuvaamaan. Jos ne parkkeerataan vierekkäin vinoparkkiin kuten torikahvilassa niin pyörät eivät ole esillä eikä kuvaaminen onnistu. Hyvä nyrkkisääntö on, että pyörien väliin pitäisi mahtua yksi lyhyehkö chopperi pyörimään. Pyörien infokyltit irti pyöristä esikseen omalle jalalle, tulee viimeistelyn fiilistä ja mahdollisuus ottaa kuvat ilman kylttejä.
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Japi
Jr. Member
**
Viestejä: 21


« Vastaus #8 : 20 Syyskuu 2013, 09:55:38 »

Hienoa, kiitos näistä. Hyvä pointti erityisesti nuo jalalliset tai itsensä pystyssä pitävät kyltit. Ja edelleen otetaan parannusehdotuksia vastaan niin voi ainakin yrittää hoitaa asiat paremmaksi.
tallennettu
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #9 : 25 Syyskuu 2013, 10:01:47 »

...Luokkia on yhteensä neljä tulevassa näyttelyssä: Custom, Classic, Open Class ja Streetfighter....

Kerrotko vähän lisää - mikä on Open Class? Tää on jotain ihan uutta.

Samoin tuo äänestystapa. Voin sanoa jo etukäteen että People's Choice -periaatteella toteutettu äänestys ei ikinä tule tuottamaan niitä parhaiten rakennettuja pyöriä palkintopallille - varsinkaan tällaisessa massoille suunnatussa näyttelyssä. People's Choicen palkittuna nähdäänkin yleensä ne mauttomimmat kalleimmilla kaupan osilla American Chopper -henkeen koristellut pyörät. Toki poikkeuksiakin on eikä nää näyttelyjutut ole niin haudanvakavia että siitä kenenkään pitäisi itseensä ottaa.
tallennettu
Japi
Jr. Member
**
Viestejä: 21


« Vastaus #10 : 25 Syyskuu 2013, 11:21:29 »

Howdy taas.

Open class tarkoittaa sellaisia pyöriä jotka eivät varsinaisesti kuulu mihinkään muuhun ryhmään, esimerkiksi kilpurit, rotat, mopot jne. Eli ideana oli saada kaikkien rakentelusuuntien pyöriä näytille vaikka luokkia on vähemmän kuin aiemmin.
Äänestystapa on jakanut mielipiteitä ja ymmärrän näkemyksesi ns. maallikkotuomaristosta ja olen osin samaa mieltä kanssasi. Mutta nyt päätettiin tehdä näin messujen toiveesta. Toki ymmärrän heidänkin pointtinsa joka liittynee siihen että näyttely tehdään yleisölle joista hyvin harva loppujen lopuksi on niin sisällä rakentelumaailmassa kuin te olette.
Yhtenä asiana olen miettinyt infotauluissa olevien tietojen laajentamista hieman tarkemmiksi. Kun olen nähnyt pyöriä jotka on alusta loppuun omaa käsityötä ja lapussa lukee tyyliin Sporster 1987.
Ja yksi hyvä lisä voisi olla että MMAF:n aktiivit ja/tai pyörien omistajat olisivat kertomassa yleisölle näytillä olevista pyöristä. Vähän niinkuin muillakin osastoilla. Koska se, että joku kuka kertoo kiinnostuneille.amatöörille pieniä juttuja rakentelun vaiheista ei voi olla pahaksi lajille.
Näistä jutuista voimme istua alaskin juttelemaan koska haluaisin kuulla teidän ajatuksianne ja kenties keksimme yhdessä muutakin kuin perinteisen ständin hedelmäkarkeilla, no offense Hymyilee

Mutta jatketaan keskustelua, olen menossa tapaamaan Apea messupaikka-asioissa tässä kohtapuoliin ja lisämööttejä voidaan sopia sitten lisää.
tallennettu
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #11 : 25 Syyskuu 2013, 13:59:52 »

Eli nyt sitten niputetaan Chopperit, Customit, Classic Customit, Bobberit ja kaikki muut yhteen luokkaan "Custom" nimen alle. Tulee sitten vähän helkkarin iso ja sekava luokka kun kaikki rakennetut pyörät kamppailee yhdestä palkinnosta. Loppuihin luokkiin jää sitten muutama entisöity tuuttihonda ja museokilpinen lättäpääharrikka sekä kaikki fighterskenen fillarit. No, ei nää edellenkään oo haudanvakavia juttuja mutta jos edellisten vuosien tapaan tavoitellaan Suomen ykkösnäyttelyn titteliä niin tämä ei ole oikea suunta. Nyt selkeästi tavoitellaan vaan sitä suurta yleisöä, ikävä vaan että uusi järjestely todennäköisesti vähentää rakentajien intoa tuoda fillareita näytille.
tallennettu
Japi
Jr. Member
**
Viestejä: 21


« Vastaus #12 : 25 Syyskuu 2013, 15:04:45 »

Näillä mennään ensi näyttelyssä, juu. Custom uokan nimityksen idea on saada muun muassa mainitsemasi tyylisuunnat mahtumaan samaan kategoriaan. Aika harva yleisökävijä osaa erottaa esimerkiksi Classic Customin Chopperista. Tai edes tietää mikä Bobber tai Bagger on. Custom sana on taas on suurimmalle osalle tuttu ja se mielletään rakennetuksi pyöräksi, tosin jonkun mielestä se on sama kuin 525 Virago tangonpäähapsuilla. Hieman ontuvana vertauksena vaikka soitinpuolelta Custom Shop kitarat: se voi olla mitä vaan akustisesta nuotiofiilistelyluutusta sirkkelinterällä varustettuun hevikeihääseen. Mutta jokainen on custom made ja yksilö ja välttämättä toista samanlaista ei ole eikä tule.
Näyttelyn ideahan on esitellä eri rakennustyylejä nimen omaan suurelle yleisölle jotka eivät ole (vielä) montaa rakennettua pyörää saati omavalmistetta tehneet itse. Haudanvakavaa ei mikään, mikä liittyy prätkiin saa olla. Nykysuuntaus on kasvavissa määrin ns. katalookirakentamista luokasta riippumatta mutta edelleen hienoimmat vehkeet syntyy omista ideoista ja visioista. Se on perinteisen rakentelun perusta eikä tule koskaan häviämään.

Toki valmiin tavaran tilaaminen on monelle työkalujen, tilojen, taitojen tai rahanpuutteen vuoksi järkevin tapa saada erikoinen pyörä. Maailma muuttuu koko ajan ja uusia asioita voi löytää taakse- ja ennen kaikkea eteenpäin katsomalla. Ykköstapahtuma näyttely on siinä mielessä ettei vastaavaa yleisömäärää ole tavoitettavissa missään muussa prätkätapahtumassa ja se on myös juttu miksi mielestäni mm. MMAF voi edistää asiaansa erittäin tehokkaasti.

Minusta on mukava saada erilaisia näkökulmia keskusteluun koska ilman niitä mikään asia ei kehity ja pahimmillaan tehdään vaan niin kuin on aina tehty. Anteeksi pitkäksi venynyt postaus, minä katson peiliin täällä päässä Hymyilee

Japi
tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #13 : 25 Syyskuu 2013, 16:26:41 »

Tekee mieleni kysyä, miksi erottaa Classic ja Streetfighter omiksi luokikseen, kun jokseenkin kaikki muu on niputettu yhteen. Mistä se Pertti Perusmessuvieras tietää mikä on streetfighter, jossei se osaa erottaa chopperia ja bobberia toisistaan? Entä mistä tietää, pitääkö chopper ilmoittaa Customiin vai Open Classiin?

En ole näyttelyhommien ekspertti, mutta Hemuli on tossa mun mielestä ihan oikeassa, toi jako yhdistettynä yleisöäänestykseen on ongelmallinen.

Jos luokkia haluaa yhdistellä, ottaa sitten kaikki luokat pois ja palkitsee top 10. Parempi niin kuin erottaa pari tyylilajia ja kaataa kaikki loput samaan astiaan.

tallennettu

Japi
Jr. Member
**
Viestejä: 21


« Vastaus #14 : 25 Syyskuu 2013, 17:09:47 »

Moi taas.

Näistä detaljeista vielä, Streetfighter on vakiintunut yleisnimitys riisutuille sporttipyörille, myös pyörien valmistajat nimittävät niitä Streetfightereiksi materiaaleissaan. On sen niminen mallikin eräällä valmistajalla. Chopper menee lähtökohtaisesti Custom luokkaan., luokan nimeksi kaavailtiin Chopperia mutta se taas rajaa rakentajien mielikuvissa liikaa, vaikka usein kansan keskuudessa puhutaan kaikista jenkkipyöristä Choppereina, jopa Pulp Fictionissa eläköityneen nyrkkeilijän suulla. Jos joku haluaa hyvin perustellen niin voin muuttaa luokan nimen, otan ehdotuksia vastaan. Open Class, niin kuin tuolla aiemmin mainitsin, on tarkoitettu näiden mainitsiemi lisäksi Driftereille, erikoisille Trikeille, sähköllä, puuhakkeella, Stirling/suihku/raketttimoottorilla tai uraanilla kulkeville laitteille joiden rakentelusuunta ei ole klassinen, nakupyörä tai custom. Ja jos on vaikka BSA 50-luvulta joka on Cafe Raceriksi rakennettu niin luonteva paikka sille on Classic, eller hur?

Otan myös vastaan ja toteutan mukaan ilmoitettujen pyörien luokkatoiveita jos sellaista joku haluaa, niin silloin saa laitteensa haluamaansa luokkaan. Toki tolkun kanssa, Electra Glide ei oikein istu Streetfighter luokkaan. Luokkajakoja voisi olla tietysti paljon enemmänkin mutta sitten riski katsojien sekoamisesta kasvaa. Ja siitä ei saa kukaan mitään irti.

Idea Top 10- kisasta on kyllä mielestäni hyvä ja kehittelyn arvoinen jatkossa.
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto