oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
25 Marraskuu 2024, 21:21:36 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tunnetko valomääräykset? Lue juttu Moottoripyörän valaisimet ja niiden muuttaminen
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Kahvanlämmittimien asentamisesta kuvasarjaa  (Luettu 22615 kertaa)
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« : 02 Syyskuu 2007, 15:43:11 »

Ohessa tekemäni lyhyt kuvallinen yhteenveto kahvalämppäreiden asentamisesta: http://www.urheilukuvat.net/main.php?g2_view=core.ShowItem&g2_itemId=22425 

Tässä versiossa lämppärit tulivat lisävaruste-halpiskahvojen rakenteen sisään ja siten eristetyksi lämpöä johtavasta stongasta. Näin lämppärit lämpiävät nopeammin ja kuormittavat sähköjärjestelmää vähemmän. Samat elementit toki toimivat vaikka stongan sisäpintaan painetttuina mutta silloin lämpöä tulee hitaammin ja sähköä kuluu monin verroin enemmän.

Samalla vedin johdot stongan sisään mikä edellytti paikkapaikoin pientä jyrsintää alkuperäisten nappikoteloiden ja jarrukahvan kiinnikkeiden osalta.

Sähköjen kytkennässä tärkeintä on muistaa sulake! Lämppäreiden kytkimeksi laitoin vankan kytkimen joka kestää suoraa virtaa reilusti, en siis laittanut tätä kytkentää releen taakse. Koska elementit tulivat lähelle pintaa ja samalla tavalla eristetyiksi kytkin ne suoraan sarjaan.

Tällä systeemillä lämppäreille tulee hintaa vain muutamia kymppejä plus oma asennusvaiva. Toinen vaihtoehto on tietty ostaa valmis merkkikohtainen sarja ja ruuvata se kiinni...

Lämppäreistä laajempi oppimäärä: http://www.bajahill.net/s-h-m-FAQ-6.html#6.2
« Viimeksi muokattu: 29 Tammikuu 2008, 09:13:44 kirjoittanut Santtu » tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #1 : 15 Huhtikuu 2008, 09:58:28 »

Artikkeli: http://www.bajahill.net/mpuutiset0804.html#1300
Lainaus
Sormet kuumiksi - Rakenna kahvojen lämmittimet (14.4.2008)

Suomen ajokeleissä kahvojen lämppärit ovat tarpeen. Varsinkin sateella ja kesäöisin niitä tulee kaivanneeksi. Lämmittimiin tottuneen onkin vaikea kuvitella ajavansa ilman niitä.

Kaikkiin pyöriin voi asentaa lämpökahvat, vaikka maahantuojan merkkihinnastosta sellaisia ei löytyisikään. Valmiita kahvasarjoja tai niiden komponentteja voi kysellä moottoripyörätarvikkeita myyvistä liikkeistä. Myös moottorikelkkaliikkeissä on yleensä tarjolla melko laaja valikoima erilaisia vaihtoehtoja. Markkinoilla on valmiita lämpökahvapaketteja, joiden mukana tulevat kahvakumit. Näiden asennus on ...lue koko juttu
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto