oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
23 Marraskuu 2024, 01:49:28 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tunnetko valomääräykset? Lue juttu Moottoripyörän valaisimet ja niiden muuttaminen
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: 1 [2] 3
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Uusia verolinjauksia Suomen hallitukselta  (Luettu 112022 kertaa)
jsantala
Full Member
***
Viestejä: 79


kWsaki.com


« Vastaus #15 : 29 Toukokuu 2015, 09:24:36 »

Päivän lehdistä ilmenee, että Sekoomuksen Ben Zyskowiczin mukaan vene-, moottoripyörä-, kelkka- ja mönkijävero on osa solidaarisuusveropakettia, jolla myös rikkaat osallistuvat köyhien rinnalla verotalkoisiin.

Ahaa! Eli siis se sidotaan vuosituloihin ja otetaan myös pääomatulot ja omaisuus huomioon? Loistavaa!
tallennettu

GPX750R sähköistysprojekti yms. http://kWsaki.com
Juupe
Uutislähteet
*****
Viestejä: 185


« Vastaus #16 : 29 Toukokuu 2015, 09:54:15 »

Hallitusohjelman taustalla lienee oletus, että rikkaita ja verotettavaksi kelpaavia ovat kaikki, jotka kulkevat muilla välineillä paitsi reikäisillä kengillä ja ruosteisella munamankelilla. Eikös tämmöinen ollut ennen vanhaan nimenomaan vasemmiston veromalli? Ehkä kykypuolue haluaa rajata äänestäjäkuntansa kuuluisaan kahteenkymmeneen varakkaimpaan perheeseen eli siis aitoihin porvareihin, pois rahoitusyhtiöiden asiakaskunta eli harhaluuloporvarit.
tallennettu
motomatti
Sr. Member
****
Viestejä: 184


« Vastaus #17 : 29 Toukokuu 2015, 14:48:28 »

Mutta onhan tämä nyt imartelevaa kun mainitaan varakkaaksi kun on moottoripyöriä ja ei-vähäpäästöinen vanha pakettiauto. Pakko ollakin varakas kun on tuollaisia ylellisyystuotteita.
Asiaan varsinaisesti liity mutta sain tänään tiitää että olen myös suuri sotaherra jos tulee liikekannallepano. Kolmatta vuotta eläkkeellä.... Kaikki otetaan nyt irti miehestä!
tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #18 : 30 Toukokuu 2015, 08:14:04 »

Rekisterimenettelyn olemassaolosta on kyllä vielä askel pari verottamiseen.

Niin on, mutta ei tätä junaa pysäytetä.

Tää asia on päätetty jo kauan ennen kuin SSS-pataljoona aloitti sulkeisensa. Vastustaakin olisi pitänyt jo paljon aikaisemmin.

SSS-esikunnan olisi pitänyt tajuta, että täältä ei nousta siirtämällä rahaa kirjanpidossa tililtä toiselle, tarvitaan väkevämpiä toimenpiteitä. Autoveroesitykset kokonaisuutena ovat hyvä esimerkki. Keskimäärin 20 prosentin alennus autoveron tasoon vaikuttaa uusien autojen kokonaishintaan niin vähän, että sillä ei ole kuin korkeintaan kosmeettinen vaikutus (niitä joilla on massia ostaa uusi auto, on joka tapauksessa vähän). Lisäksi osa siitäkin "säästöstä" kerätään ajoneuvoveron kautta pois. Lupaukset asteittaisesta keventämisestä taasen saattavat jumiuttaa jo ennestään takkuavaa autokauppaa. Ihme spedeilyä, olisin odottanut vähän parempaa.

Jos asiaa vaivautuu funtsimaan, saattaa havaita, että autovero ja muut autoilun kustannukset näkyvät aika monessa paikassa. Vastaavasti autoilun kustannusten reipas alentaminen näkyisi sekin laajasti. Esimerkkinä mainittakoon vaikka kilometrikorvaukset: autovero näyttelee sielläkin merkittävää osaa. Jos autovero poistettaisiin, eikä samaa fyrkkaa varastettaisi ajoneuvoveron muodossa takaisin, myös verotuksessa vähennyskelpoisen kilometrin hinta laskisi...

Mitä tulee motskariedunvalvonnan tavoitteisiin, pitäisin seuraavia perusteltuina:

1. Ajoneuvoveron tason on oltava kohtuullinen ja ajoneuvoveron peruste motskarien näkökulmasta järkevä (CO2 ja kokonaismassa eivät korreloi samaan tapaan kuin autoissa)

2. Vastineeksi hankintavero kokonaan veks. Siitä seuraa dynamiikkaa kauppaan, joka matelee ihan pohjamudissa (ja maksaa sitä kautta valtiolle aika paljon rahaa). Lisäksi sitä kautta päästäisiin parista prosenttilain jäljellä olevasta ongelmasta aika kivuttomasti eroon...
tallennettu

Juupe
Uutislähteet
*****
Viestejä: 185


« Vastaus #19 : 30 Toukokuu 2015, 12:49:11 »

Vaikka minulle yritetään muuta vakuuttaa, en edelleenkään ole kuullut kuulutusta tuomiokirkosta. Juniakin on joskus pysäytetty.
tallennettu
Juupe
Uutislähteet
*****
Viestejä: 185


« Vastaus #20 : 30 Toukokuu 2015, 19:03:42 »

Mulla ei meinaa muistilaput ja kädet riittää pistää asioita ylös kun ongelmia niin lainsäätäjän kuin kansalaisten kantilta vyöryy ruutuun. Toki mielikuvitus ryykäilee kaikkialla veneistä jopottimien kautta kelkkoihin mutta yhtä kaikki saman hallituspuolueiden neronleimauksen ääressä. Yksi monista tälle foorumille relevanteista pähkinöistä on vaikkapa omavalmisteen CO2-tyyppääminen. Mitähän se sellainen on. Oletuksella, että tuo olisi oleva se verotusperuste. Tai värkin puntarissa käyttö. Sama asia mille tahansa muutoskatsastettavalle värkille. Voiko verotuksellisiin ominaisuuksiin ylipäätään kajota tavoilla,mitkä ovat rakentelulle tyypillisiä, ja mitä ovat pelisäännöt oleva.
tallennettu
Juupe
Uutislähteet
*****
Viestejä: 185


« Vastaus #21 : 02 Kesäkuu 2015, 16:19:13 »

Tänään 2.6. valtioneuvoston kanslia www.vnk.fi julkaisi hallitusohjelman taustamuistion. Ei halaistua sanaa rekisteröityjen parisuhteide... eikun veneiden ja moottoriajoneuvojen vuosiverosta. Kantoja sen sijaan kaivetaan metsistä. Sillä Suomi nousee. Alkaa ottaa oikeasti päähän kun mistään suunnalta ei saa täsmennystä kaipaamaamme asiaan.
tallennettu
motomatti
Sr. Member
****
Viestejä: 184


« Vastaus #22 : 09 Kesäkuu 2015, 21:13:01 »

Sanomalehtiuutisoinnista sain selville että veneisiin tulisi käyttömaksu eli ajoneuvovero ensiksi, mopoihin ja traktoreihin ei lainkaan ja moottoripyöriin vasta 2018 aikana. Syyksi viivästykseen mainittiin epäselvyydet rekisteröintitiedoissa.
Valitan että ei ole lähdettä mainita mutta ehkä joku valistunut vahvistaa ja laittaa linkkiä?
tallennettu
Juupe
Uutislähteet
*****
Viestejä: 185


« Vastaus #23 : 10 Kesäkuu 2015, 07:24:09 »

Joo eri lehdissä on vähän erilaisia tietoja, jotka kaikki ovat pääosin spekulatiivisia (kuten tälläkin palstalla) vääjäämättä siksi, että edes valtiovarainministeriön virkamiehet eivät tiedä, minkälaisen käskyn hallituksen napaveikot tulevat antamaan. Tämä epäselvyys koskee niin autoveron alennusta tai jopa poistoa, kuten myös uusia vuosiveroja. Tulossa on siis "joku" veroehdotus olettavasti rekisteröidyille veneille (yli 5metriä/yli 20 hp) ja prätkille. Veneverossa on edessä todella suuri määrä vaikeuksia rekisteritilanteen vuoksi, jota estettä ei sen sijaan ole prätkien verollepanossa. Sekä prätkävero että venevero täytyy molemmat kuitenkin suunnitella ja marssittaa lainsäädäntöjärjestyksen läpi ja se vie aikaa, mutta avaa myös tilaisuudet kannanotoille. Eli aikaa ja mahdollisuuksia laittaa kapuloita rattaisiin kyllä on. Jos on halua.
« Viimeksi muokattu: 10 Kesäkuu 2015, 07:26:20 kirjoittanut Juupe » tallennettu
Juupe
Uutislähteet
*****
Viestejä: 185


« Vastaus #24 : 23 Kesäkuu 2015, 12:04:43 »

Että tämmöistä visiota autoveroalennuksista. Mutta ei alea moottoripyörille. Kiitos paljon.

http://valtioneuvosto.fi/artikkeli/-/asset_publisher/talouspoliittinen-ministerivaliokunta-paatti-autoveron-alennuksista?_101_INSTANCE_3wyslLo1Z0ni_groupId=10616

Ei lisätietoja moottoripyörien ja veneiden käyttöverosta.

« Viimeksi muokattu: 23 Kesäkuu 2015, 12:06:57 kirjoittanut Juupe » tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #25 : 23 Kesäkuu 2015, 12:53:37 »

Sanat eivät riitä kuvaamaan, miten typerää tuollainen veropolitiikka on.
tallennettu

Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #26 : 23 Kesäkuu 2015, 17:01:47 »

Olisko tässä taas motoristeille lobbauksen paikka? Mitä vasta-argumentteja meillä on? Miksi prätkät pitäisi saada mukaan veroaleen? Riittääkö päästöargumentit samoin kuin autoilla?
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
motomatti
Sr. Member
****
Viestejä: 184


« Vastaus #27 : 24 Kesäkuu 2015, 19:18:57 »

Moottoripyöristä ei ole päästötietoja. Onkohan vuonna 1018?
tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #28 : 25 Kesäkuu 2015, 09:21:04 »

Moottoripyöristä ei ole päästötietoja. Onkohan vuonna 1018?

1000-luvusta en mitään tiiä, mutta CO2-päästötieto uusista EU-tyyppihyväksytyistä moottoripyöristä on saatavilla 1.1.2016 alkaen, jolloin uusi tyyppihyväksyntäasetus tulee pakollisena sovellettavaksi. Asetuksen mukaisia tyyppihyväksyntöjä on saanut myöntää jo 2013 alkaen.

Kansankielellä tämä tarkoittaa, että SSS-pataljoona puhuu tässä(kin) asiassa paskaa.
tallennettu

Juupe
Uutislähteet
*****
Viestejä: 185


« Vastaus #29 : 14 Elokuu 2015, 16:32:34 »

Tänään pe 14.8. julkaistussa valtion talousarvioesityksessä vuodelle 2016 ei ole minun silmäilyllä sanan sanaa moottoripyörien tai rekisteröityjen veneiden vuosiverosta. Olenko raapustellut veroa vastustavaa pamflettia turhaan? Asia korjautui itsestään? No, ei revitä papruja vielä.
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto