Se on kuule Matti vaan hyväksyttävä, että ollaan dinosaurusosastoa...
Nämä uudet härvelit voivat olla yksi-, kaksi-, kolmi-, neli- tai vaikka satapyöräisiä ja pyörät voivat olla jonossa tai rivissä tai jossain muussa muodostelmassa. En itse asiassa ole varma, onko kaikissa mitään pyöriäkään ollenkaan. Avaruushärveleitä pikemminkin.
Tohon hallituksen esitykseen sisältyy maininta myös tieliikennesääntöjen uudistamisen tarpeesta. Itse kävin kevväämmällä LVM:n tiedotustilaisuudessa aiheesta. Sieltä jäi mieleen, että osa näistä uusista rakkineista rinnastetaan jalankulkijaan, osa polkupyörään, osa moottoripyörään ja loput johonkin muuhun. Tästä seuraa kaikenlaista hassua. Pitää esimerkiksi suojatietä lähestyttäessä osata arvioida, onko suojatielle tuleva härveli jalankulkija vai jokin muu. Osalla näistä vehkeistä saa vissiin ajaa myös kännissä, osalla taasen ei.
Itse aion pysytellä tutussa pitkäkeulaisessa vanhanaikaisella V2-moottorilla varustetussa moottoripyörässäni, joka kulkee pensalla, kunhan tähtien asento sattuu osumaan kohilleen. Sähköä siinäkin on liikaa. Hajottavaksi asti.