oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
21 Marraskuu 2024, 20:34:36 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tunnetko valomääräykset? Lue juttu Moottoripyörän valaisimet ja niiden muuttaminen
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Shovel-76 jarruvalo  (Luettu 31819 kertaa)
Karura
Newbie
*
Viestejä: 1


« : 18 Helmikuu 2017, 19:46:53 »

Uusi jäsen täällä huutelee ongelmineen. Olisko kenelläkään vinkata miten saan Shovelin jarruvalon toimimaan. Takalyhdystä roikkuu kaksi piuhaa josta maan kiinnitin runkoon ja plussan valokytkimelle, eli valo toimii nyt. Tästä jarruletkun välissä olevasta mötikästä (kuva liitteenä) pitäisi ilmeisesti saada sitten extravirtaa takalyhdylle että jarruttaessa takavalo kirkastuu. Nyt ollaan sellaisen äärellä etten uskalla vedellä piuhoja miten sattuu vain kokeilemalla jotten polta koko pyörää. Olisko asiantuntevia neuvoja tähän ongelmaan? Päättelisin että virtajohto vedetään tuolta takalyhdyn punaiseen piuhaan myös, mutta miten se asettuu tuohon mötikkään, sitä en ymmärrä... Yritin hakea vanhoista keskusteluista tuloksetta.. Kiitos etukäteen!


* 20170218_173735.png (212.91 kilotavua, 362x388 - tarkasteltu 3146 kertaa.)
tallennettu
JiiVee
Uutislähteet
*****
Viestejä: 73


« Vastaus #1 : 27 Helmikuu 2017, 07:15:26 »

Esim. http://s1.postimg.org/iw1f398hr/Screen_Shot_2014_02_11_at_2_23_18_PM.png
« Viimeksi muokattu: 27 Helmikuu 2017, 07:22:30 kirjoittanut JiiVee » tallennettu
Erkko!
Jr. Member
**
Viestejä: 19


« Vastaus #2 : 30 Elokuu 2018, 15:19:50 »

Tutun näköinen kapistus ukon '48 DeSotosta.

En hätsyn pikaa muista toimintaa, mutta onko se tuolta kuvan toiselta puolelta kytketty jarrupiiriin? Eli onko tuo näkyvissä oleva natsa ainoa mikä yhdistetään sähköpiiriin?

Yleensä painekytkimet toimii maahan vetävänä autoissa ja mopoissa. Eli tuohon natsaan laitetaan valolle menevä maapotentiaali.

Mä lähtisin yleismittarilla testaamaan kyseisen kikkareen toimintaa maata vasten. Eli mittaat resistanssin tuon natsan ja rungon väliltä, jos siellä on muuta kuin mega ohmeja niin siellä palaa takavalo himmina kun jarrua ei ole painettu. Kun taas runttaat jarrun pohjaan ja mittaan uudelleen natsan ja rungon väliltä resistanssin ja jos näyttää 0 ohmia tai muutamia ohmeja.. niin tällöin valo kirkastuu. Tuo on ainoa toiminta yksi pinniselle kytkimelle ja kaksi johtimiselle takavalolle jonka keksin..
tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto