oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
25 Marraskuu 2024, 23:44:42 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tiedätkö milloin moottoripyörä pitäisi muutoskatsastaa? Katso tästä kattava artikkeli muutoskatsastamisesta
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Vaimentimien modifioiminen  (Luettu 23877 kertaa)
mape
Newbie
*
Viestejä: 4


« : 29 Marraskuu 2007, 19:54:35 »

Katu-Bobissa on paikallaan s&s:n vaimentimet ja ajatuksena hiukan rauhoittaa meteliä. Mites käytännössä paras lopputulos olisi helpoin saavuttaa? Villaa, db-killeri vai? Toisena vaihtoehtona on alkaa rakentamaan joistain e-hyväksytyistä pöntöistä itselle sopivia. Käyvätkö muuten 2000-luvun Sporsterin vaimentajat suoraan Dynaan. Alkuperäiset vaimentimet ovat toki hyllyssä ja saavat sinne ehjänä jäädäkin odottelemaan mahdollista myöhempää tarvetta.
Mape
tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #1 : 30 Marraskuu 2007, 08:59:01 »

Noita vaimentimia on monenlaisia, myös S&S:llä. Useimmat ei ole purettavia -> et voi kätevästi muuttaa pöntön omituisuuksia. Laita hiukan lisätietoja niin tähän voi vastata. Kuva auttais.
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #2 : 30 Marraskuu 2007, 09:43:35 »

Vaimentimen tarkempi tyyppi tosiaan helpottaa vastaamista.

Yleispätevänä neuvona voisi sanoa että villa auttaa pehmentämään ääntä mutta ainoastaan mikäli vaimentimessa on riittävästi tilavuutta reikäputken ympärillä.
tallennettu
mape
Newbie
*
Viestejä: 4


« Vastaus #3 : 30 Marraskuu 2007, 20:55:59 »

Vaimentimen tyyppiä en putkesta löytänyt, joskin tarra kyllä kertoo etteivät usa standardit täyty. Itsellä tuo metallin liittäminen toiseen onnistuu helpommin kuin kuvan kopioiminen nettiviestiin, mutta yritän kaverin avustuksella viikonlopulla duunata kuvan. Vaimentimen sisähalkaisija on kuitenkin 65 mm ja onhan sisällä huilun tapaiset värkit pultilla kiinni. Haitoiksi on peltiä käännetty reunoilta keskelle kolmion muotoon ja keskellä on n.30 mm suoraa rööriä. Huilut lähtenevät koputtelemalla ulos? Tuntuivat olevan tukevasti vielä pultin poiston jälkeenkin paikallaan, joten mahtaneeko ympärille ainakaan saada villoja.
Mape
tallennettu
mape
Newbie
*
Viestejä: 4


« Vastaus #4 : 06 Helmikuu 2008, 20:44:50 »

Moro
Takas sorvin ääreen.Eli noi mun vaimentimet on sössön Slash Cut änkkärit. Villan saaminen huilun ympärille on kyllä mahdoton tehtävä. Tietysti hankkimalla ohuemmat
tarvikehuilut homma voisi kait hoitua ja saisi leikattua tuon "häiritsevän metelin".
Mites noi SE:n vaimentimet, onko joku malli ihan oikeasti "katulaillinen" niin kuin kuuleen tahi näkee välillä mainittavan? Vertailin YouTubessa putkia ja jotkut SE II "street leagal" maininnalla kuulostivat matalan muhkeilta ja pehmeiltä muttei tukkoisilta.
tallennettu
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #5 : 06 Helmikuu 2008, 21:48:30 »

Jos vaimentimien vaihto alkaa tuntua varteenotettavalta vaihtoehdolta niin meikäläiseltä saa aina saman vastauksen - Supertrapp. Välilevyjä lisäämällä/vähentämällä helppo säätää ääntä/virtausta.
tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #6 : 06 Helmikuu 2008, 22:04:20 »

Kiljuvan Kotkan vaimentimista osa on hyväksyttyä mallia. Minkäs ikäinen rakkine sulla on?
tallennettu

Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #7 : 06 Helmikuu 2008, 23:40:55 »

Vertailin YouTubessa putkia

Väittäisin että menee pieleen jos et tiedä millä mikrofonilla ja miten äänet on purkitettu ja jos sulla ei ole kompuuteri kiinni kunnon hifeissä. Oman kokemuksen perusteella nääs suurin osa videokameroiden (tai kamerakännyköiden) mikeistä ei pysy mukana kaikissa potato-potato-nyansseissa jotka ovat aidolle korvalle ah-niin-tärkeitä.

Hemulin ehdotus kannataa painaa korvan taakse. Saat säädettyä äänet sellaisiksi kuin haluat. Wintterin kyselemä eka käyttöönottopäivä vaikuttaa sitten homman laillisuuteen.
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
mape
Newbie
*
Viestejä: 4


« Vastaus #8 : 07 Helmikuu 2008, 20:51:36 »

Noniin
Innostuksen vallassa kun viestii niin perusasiatkin tuppaavat unhoittumaan ja se laillisuushan kolkuttelee kun street bobista on kyse ja -07 vuosimallista. Ja tuo Santun mainitsema äänen taltiointiongelma kävi itselläkin mielessä, millä vehkeellä ja miltä matkalta videot on taltioitu.
No mutta siis, jos lähes "lailliset" haluaisi niin taitaa tuo eka viestissä tuumimani joidenkin  alkuperäisten e-pönttöjen itselle sopiviksi fiksaaminen olla ainoa tie. Lieneekö tuo -07  liian tuore Supertrappille tai Kiljuvan Kotkan laillisille vaimentimille.
tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #9 : 07 Helmikuu 2008, 20:58:33 »

Kyllä se taitaa olla liian tuore, jos laillisesti meinaa. Nollaseiskassa on jo katti, joten käytännössä ainoa laillinen putki siihen on joku kyseiseen malliin e-hyväksytty kapistus. Eikä sitäkään sovi mennä itse ropeltamaan, ettei hyväksyntä raukea.

Tää on sitä kontrollia. Osta joku vanha paska, sille saa tehdä kaikenlaista ihan itsekin.
tallennettu

Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto