oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
25 Marraskuu 2024, 10:54:24 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Etsitkö wanhoja artikkeleita ja juttuja? Ne löytyvät osoitteesta [url]http://www.mmaf.fi/arkisto2006.html [/url]
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Siirrettävä seosmittari laajakaistalambdalla  (Luettu 23647 kertaa)
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« : 23 Joulukuu 2007, 10:53:18 »

Meillä saattaa olla tarvetta mittailla pyörien seoksia (katso Testaustyöryhmä käyntiin (13.6.2007) sekä Päästömittauspäivä (28.10.2006)) ja tähän soveltunee parhaiten laajakaistalambda.

Monessa pyörässähän on jo alkukäyrässä vakiona paikka lambdalle. Ajattelimme, että tästä pääsisi melko helposti ja luotettavasti seosten mittaamiseen kiinni. Tähän tarvittaneen muutama lambda-anturi, seosnäyttö, virtalähde ja johtotehtäviä.

Onkos raadilla mielessä mitä tämän suunnittelun kanssa kannattaisi ottaa huomioon?
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #1 : 23 Joulukuu 2007, 11:36:10 »

...kyselin apuja myös Overdrivesta: http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?p=1056506#1056506
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
leesseri
Vieras
« Vastaus #2 : 23 Joulukuu 2007, 14:41:59 »

vapaastihönkivässä moottorissa on hyvä käyttää ns.lämmitettävää lambdaa,koska se antaa nopeasti oikeaa tietoa,kun taasen turbotetussa olen käyttänyt ns.kylmää mallia,koska pakokaasu lämmittää anturin nopeasti(tämä on vain rahallinen säästö)... johdotus kannattaa tehdä ulkopuolisen akun kanssa,näin itse aikoinaan mittailin autoloita,reikä pakosarjaan,noin 15senttiä siitä,mistä putket yhdistyy yhdeksi,hitsasin anturin sovitteen kiinni, lambda siihen ja mittaamaan.v8 koneissa tein saman aina oikean puolen pakosarjaan(taikauskoa)...mittauksen jälkeen kierrettiin tulppa anturin sovitteeseen...MUTTA tästä päästään moottoripyöriin...ensiksi tulee mieleen ne moottorit,joissa lambda on putkessa valmiina ja jota pyörän oma tietokone käyttää...helpoin tapa on tehdä haaroitusliitin itse "apiko"liittimistä ja johdon pätkistä,mutta tässä seuraa se,että varomattomalla kytkennällä polttaa pyörän oman tietokoneen ja niin edespäin.toki seokset näkee näissä malleissa tietokoneelta,mutta tälläinen tavallinen kuolevainen ei saa niitä ohjelmia käsiinsä(ja sitä tarvittavaa valipiuhaa),eli pitää "säveltää"...niissä missä on lambdan paikka tulpattuna paikallaan,niin homma on helppoa(?),lambda kiinni ja mittaamaan,mutta taas pääsemme ongelman ytimeen,sillä itse olen mittaillut vain boschin lambdoilla(yleisin) ja mitälei halkaisia/kierrettä käyttää joku ameriikkalainen/italialainen/britti näissä lambdoissaan,eli pitääkö olla kasa erillaisia lambdoja ja niihin sopivia mittareita???...
tallennettu
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #3 : 23 Joulukuu 2007, 23:07:27 »

Kuten silloin palaverissa lupasin, pistin jo Wintterille linkin aiheesta - tässä vielä Santullekin nähtäväksi jos kiinnostaa: www.wbo2.com

Sieltä löytyisi vaikka tallentavakin malli jos tarvitsee saada tietoa säilymään: www.wbo2.com/3b1/default.htm

Ei ole aussipoikien laitteet hinnan kiroissa. Noita on Suomeenkin tuotu aktiivisten harrastajien toimesta eikä niitä ole ainakaan haukuttu.
tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #4 : 30 Joulukuu 2007, 02:01:28 »

Overdriven kautta löytöjä: http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=50329 ja http://www.vpv-motorracing.com/  ...suositaan kotimaisia kauppiaita jos vain mahdollista  ;-)
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
leesseri
Vieras
« Vastaus #5 : 30 Joulukuu 2007, 09:23:57 »

täältä löytyy http://www.fmi.vtoy.fi/
tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto